Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: روند صعودی بیماری کرونا در استان همه ما را دچار چالش جدی کرده و بدون همکاری مردم در رعایت پروتکل ها نمی توانیم پیک جدید بیماری را کنترل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پوراستاندار قزوین در جلسه ویژه ستاد کرونا که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از تلاش کادر درمانی بیمارستانها که دو سال تمام در مبارزه با بیماری کرونا و نجات جان بیماران تلاش می کنند و نیز قرارگاه شهید سلیمانی و همه دستگاهها از جمله ارتش، بسیج، سپاه، پلیس و هلال احمر و سایر نیروهای امدادگر تقدیر می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در گذشته این ویروس افراد سالمند را تهدید می کرد اما با تغییر ماهیت ویروس امروز حتی جوانان و نوجوانان هم مبتلا می شوند و این وضعیت نگران کننده است.

استاندار قزوین بیان کرد: امروز باید مردم توجیه شوند و بدانند بدون رعایت پروتکل ها نمی توان وضعیت را کنترل کرد  لذا هر چقدر روی همکاری مردم تمرکز کنیم موفقیت بیشتر و جامعه ایمن می شود.

جمالی پور اظهارداشت: اگر در گذشته توانستیم وضعیت استان را آبی کنیم فقط با رعایت پروتکل ها تا 90 درصد از سوی مردم بود اما امروز که بیماری بیشتر شده متاسفانه میزان رعایت نکات بهداشتی کمتر از 50 درصد شده که این عادی انگاری فاجعه است.

وی گفت: بی توجهی به پروتکلها با افزایش بیماری رابطه مستقیم دارد و امروز لازم است از ظرفیت همه رسانه ها برای حساس کردن مردم و رعایت پروتکل ها بخوبی استفاده کنیم زیرا متاسفانه خیلی از مردم رعایت نمی کنند و هنوز برخی مشاغل غیر ضروری مانند بستنی فروشی ها شلوغ است و این بی مسئولیتی کار نیروهای بهداشت و درمان ما را بیشتر کرده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی مصوب می شود هر گونه تجمع ممنوع است دیگر نباید شاهد حضور مردم در جشن، دورهمی و بازار و مراکز  تجاری باشیم و امروز انتظار داریم اصناف چون گذشته رعایت کنند زیرا آلودگی در تجمع شکل می گیرد وهر شغلی که آلودگی دارد و موجب تجمع می شود باید تعطیل شود.

وی اضافه کرد: همه پای کارهستند و مسئولیت مشترک داریم تا سلامت مردم تضمین شود و اگر بخش دولتی خطا و کوتاهی کرد و به ماموریت خود عمل نکرد حتما باید تنبیه و توبیخ شود زیرا با کسی شوخی نداریم.

رسانه ها آرامش جامعه را حفظ کنند 

جمالی پور اظهارداشت: رسانه ها همیشه کمک ما بودند اما در این شرایط نباید موجب دلسردی و نا امیدی کادر درمانی شوند و اگر مشکلی دیده شد به صورت غیر رسانه ای به مدیر مربوطه بگویند تا رفع شود البته در این شرایط کسی کوتاهی نمی کند و بضاعت ما بیش از این نیست.

وی بیان کرد: برخی رسانه ها بی انصافی کردند و برای این که یک بیمار چند ساعت بدون تخت بوده چه کردند و خدمات یک مجموعه را زیر سوال بردند و دشمنان هم خوشحال شدند در حالی که تمام ظرفیت ها را به کار گرفته ایم اما همچنان بیماری رو به افزایش است.

استاندار قزوین اظهارداشت: فرمانداران خودشان هر جا لازم بود ورود کرده و نقاط آلوده را شناسایی و برخورد کنند و مراقب باشند که تردد شبانه همچنان ممنوع است و هر کس سه بار تردد شبانه داشت خودروی وی به پارکینگ منتقل شود.

وی گفت: با شوخی شرایط کنترل نمی شود و یک کمیته سه نفره با حضور دادستان، علوم پزشکی و فرمانداری به تخلف دستگاهها و اصناف رسیدگی خواهد کرد.

دسته های عزاداری با شعور حسینی پروتکل ها را رعایت کنند

جمالی پور افزود: در ایام محرم در کنار شور حسینی به شعور حسینی نیاز داریم و رعایت پروتکل ها یک الزام است تا دچار بحران بیشتر نشویم.

وی بیان کرد: در روضه امام حسین (ع)اگر با رفتار اشتباه کاری کنیم کسی جانش به خطر بیفتد امام معصوم حتما راضی نیست لذا از خود افراد هیئتی ها درخواست می کنیم کمک‌ کنند و از برگزاری مراسم در فضای بسته و راه اندازی دسته های عزاداری در خیابانها نیز خودداری کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: تمام سالن های ورزشی که به بخش خصوصی اجاره داده شده باید تا پایان تعطیلات همه اجاره ها معلق شود و در این زمینه شهرداریها، دانشگاهها، اداره ورزش و جوانان همکاری لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین رعایت پروتکل ها استاندار قزوین رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الله مددخانی شامگاه یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: در حادثه برخورد قطار با گله گوسفند در حوالی آبیک ۵۷ راس گوسفند تلف و ۲ چوپان مصدوم شدند.

فرماندار شهرستان آبیک با ناگوار خواندن این حادثه تصریج کرد: در این حادثه علاوه بر ۵۷ گوسفند، ۲ چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند که مراحل درمانی را سپری می کنند.

مددخانی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برای تردد در این منطقه پل زیر گذر احداث شده است، اما چوپانان گله را از روی ریل عبور داده که منجر به وقوع چنین اتفاق تلخی شده است.

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری