Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: دستیابی به حمل و نقل پایدار و هوشمند نیازمند داشتن برنامه‌ای جامع است.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، اظهار کرد: امروزه کشورهای پیشرفته در سطح گسترده‌ای از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل استفاده می‌کنند و فناوری تجهیزات حمل و نقلی، همینطور نرم افزارهای مورد استفاده در این حوزه دائماً در حال به‌روزرسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جانمایی نصب وسایل و تجهیزات هوشمند حمل و نقل در سطح شهر باید به درستی انجام شود و هوشمند شدن سیستم حمل و نقلی نیز باید در مطالعات مربوط به حمل و نقل مورد توجه قرار بگیرد.

این کارشناس ارشد راه و ترابری خاطرنشان کرد: این مطالعات به منظور هدفمند شدن سیستم حمل و نقل و داشتن ابزارهای دقیق متناسب با ساختار کالبدی شهرها است تا حمل و نقلی سریع، آسان ایمن داشته باشیم.

عموچی تاکید کرد: چنانچه شبکه حمل و نقل شهری متناسب با ساختار کالبدی شهر و ویژگی‌های جغرافیایی باشد، دسترسی شهروندان آسان‌تر می‌شود و آنان تمایل بیشتری برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارند.

وی اضافه کرد: هدف نهایی از حمل و نقل هوشمند انتظام بخشی به وضعیت ترافیکی و حمل و نقلی شهرها است و بدین منظور راهکارهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود

این کارشناس ارشد راه و ترابری با بیان اینکه دستیابی به حمل و نقل هوشمند نیازمند نگاهی سیستمی است، تصریح کرد: از جمله راهکارهای مؤثر در انتظام بخشی به وضعیت حمل و نقل شهرها جلوگیری از ترددهای بیهوده و روزانه شهروندان است و در این راستا می‌توان با هوشمندسازی سیستم‌های اداری و خدماتی از حضور شهروندان در ادارات و سازمان‌ها جلوگیری کرد.

عموچی اضافه کرد: دولت الکترونیک از جمله راهکارهای مؤثر بوده که طی چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است اما نیاز است که به منظور تحقق کامل آن نگاه جامع‌تری نسبت به این راهکار انجام شود.

وی افزود: از دیگر راهکارهایی که به منظور نظم دهی به سیستم ترافیکی شهر می‌توان انجام داد، توجه به ساختارهای محله‌ای است تا شهروندان تا حد امکان خدمات مورد نیاز را در همان محل سکونت خود دریافت کنند و ترددهای بین منطقه‌ای به حداقل برسد.

این کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: کنترل ترافیک و اطلاع رسانی زمان دقیق سفر با استفاده از ابزارهای هوشمند، توجه به ساختارهای محله‌ای و در نظر داشتن آنها در طراحی محلات شهر، همینطور طراحی خطوط متناسب با معابر شهر و بر مبنای ویژگی‌های جمعیتی و کالبدی، می‌تواند یک شهر را در مسیر دستیابی به شهر هوشمند یاری کند.

کد خبر 514598

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر حمل و نقل عمومي حمل و نقل هوشمند شهر هوشمند هوشمندسازي طرح شهری حمل و نقل حمل و نقل شهري ناوگان حمل و نقل طراحی شهری طراحی شهری پایدار محلات شهر تجهیزات ترافیکی شهر هوشمند خدمات شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل و نقل هوشمند حمل و نقل حمل و نقلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال