Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:04:01 GMT

پوشش گیاهی مراتع استان مرکزی ۳۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۰۷۴۳

پوشش گیاهی مراتع استان مرکزی ۳۰ درصد کاهش یافت

«رضا عظیمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پوشش گیاهی مراتع استان مرکزی به‌دلیل بروز پدیده خشکسالی شدید امسال در قیاس با سال گذشته روند کاهشی داشته و این مهم کاهش علوفه و دام در مراتع را به همراه دارد.

وی ادامه داد: کاهش علوفه در مراتع موجب شده بهره‌برداران  دام‌ها را به کشتارگاه ارسال کنند که این مهم افزایش قیمت گوشت را در آینده برای استان به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: کاهش پوشش گیاهی در مراتع تشدید فرسایش و افزایش ریزگردها را در استان به همراه دارد.

عظیمی گفت: همچنین به غلت کاهش بارندگی‌ و کم شدن رطوبت خاک، اجرای طرح‌ بذرپاشی و بذرکاری در مراتع نیز تاثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: ایجاد چاله‌های فلسی و هلالی آبگیر در مراتع استان مرکزی برای کنترل روان‌آب‌ها و ایجاد و حفظ رطوبت در خاک برای افزایش پوشش گیاهی در مراتع در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی قرار دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای عملیات قرق برای حفظ گونه‌های گیاهی و حفظ رطوبت خاک در مراتع از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

برچسب‌ها مراتع اراک استان مرکزی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع اراک استان مرکزی مراتع اراک استان مرکزی منابع طبیعی استان مرکزی منابع طبیعی پوشش گیاهی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ درخت‌کاری‌اجرا شده است.

وی گفت: با هدف تحقق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پویش ایران سرسبز - ایران قوی و طرح کاشت یک میلیارد درخت به مدت چهار سال، «طرح هر مدرسه یک نهالستان» برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی سطح شهرستان دماوند در حال اجراست.

شکری افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی یک روزه مدرسه ابتدایی خواهران بابایی دماوند در نهالستان و ایستگاه تولید بذر و نهال مرتعی شمس منابع طبیعی شهرستان دماوند برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عوان کرد: در این برنامه کارشناسان واحد جنگل اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند در مورد اهمیت درختکاری، حفظ طبیعت، نحوه کاشت بذر و نگهداری و مراقبت از آن را به دانش‌آموزان آموزش دادند.

شکری تصریح کرد: همچنین در این برنامه جهت دریافت کارت همیار طبیعت از دانش‌آموزان دعوت به عمل آمد تا با تحویل مدارک شناسایی به واحد آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند مراجعه و ثبت‌نام کنند.

کد خبر 6097471

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب