Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان:

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،مصطفی مهرانفر مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان از وجود ۸۵ هزار مشترک آب و فاضلاب در سطح شهرستان آبادان خبر داد و گفت: از این تعداد در حوزه شهری ۷۴ هزار و در بخش روستایی ۱۱ هزار مشترک داریم و حدود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز نیز در سطح این شهرستان وجود دارد که همه آنها شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ، با بیان اینکه تا کنون انشعاب ۲ هزار مشترک، مجاز شده است، افزود: باقی مانده این انشعابات غیر مجاز در سطح شهرستان آبادان تا پایان امسال به مجاز تبدیل خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان با اشاره به تولید روزانه ۱۸۰ هزار متر مکعب آب در شهرستان آبادان، تصریح کرد: به طور شبانه روز ۱۳۵ هزار متر مکعب این آب از طرح غدیر و حدود ۴۵ هزار متر مکعب دیگر از طریق رودخانه بهمن شیر تامین و برداشت می شود و با یکدیگر میکس می کنیم.

راه اندازی آب شیرین کن شهر اروندکنار

مهرانفر در بخشی از سخنان خود از راه اندازی آب شیرین کن شهر اروندکنار تا پایان هفته جاری نیز خبرداد و یادآور شد: آب شیرین کن شهر اروندکنار با ظرفیتی بالغ بر ۳۵۰۰ متر مکعب طی شبانه روز وارد مدار بهربرداری خواهد شد و مردم این شهر نیز از نعمت آب شرب کاملا بهداشتی و شیرین برخوردار می شوند.

او با بیان اینکه با این اقدام آب اروندکنار از آبادان به لحاظ کمی و کیفی بهتر خواهد شد گفت: برای راه اندازی آب شیرین کن از طریق سرمایه‌گذار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر امور آبفا منطقه آبادان، EC آب شهر آبادان را در حد استاندارد شبکه عنوان کرد و ابراز داشت: برای بخش روستایی هم به صورت روزانه ۱۵ هزار مترمکعب از طرح غدیر میکس می کنیم و تا حدودی توانستیم از شوری با EC آب ۴ هزار جلوگیری و آن را معمولا بین ۳ هزار تا ۳۵۰۰ توزیع کنیم.

او به اجرای طرح آب شیرین کن شهر تاسیسات جدید چوئبده با ظرفیت ۲۵۰۰ هزار مترمکعب به صورت شبانه روز اشاره کرد و اذعان داشت: عملیات احداث سوله و تجهیز کارگاه آن در حال اجراست و بنا بر گفته سرمایه گذار این طرح نیز تا اواخر مهرماه به بهربرداری می رسد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان با بیان اینکه توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب مرکزی این شهر در خیابان دبستان به پایان رسید، گفت: در ابتدای شروع عملیات اعلام کردیم این پروژه طی 4 ماه به اتمام می رسد که اینک به پایان رسید و فقط ترمیم آن باقی مانده است.

او اضافه کرد: اکنون پیمانکار در حال ترمیم خیابان دبستان است و به زودی عملیات آسفالت آن آغاز می شود و طی ۲۵ روز آینده هم به اتمام می رسد.

سرقت و تخریب ۲۰۰ تا ۳۰۰ درب منهول فاضلاب

مدیر امور آبفا منطقه آبادان در بخشی دیگر از سخنان خود از سرقت و تخریب ۲۰۰ تا ۳۰۰ درب منهول فاضلاب در سطح شهرستان آبادان خبرداد و تصریح کرد: حدود ۱۱۰ هزار منهول فاضلاب در این شهرستان وجود دارد. برای جلوگیری از سرقت این درب ها از سنگ های بتنی استفاده کردیم اما آنها را هم تخریب می کنند که علاوه بر خسارت های جانی، برای شرکت آب و فاضلاب نیز ضرر و زیان های فراوانی به همراه دارد.

او هزینه ساخت و نصب هر درب منهول فاضلاب را ۱۵ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از نهادهای امنیتی و نظارتی خواستار آن هستیم که انبارهای ضایعاتی را بررسی و با کسانی که این درب ها را خریداری می کنند برخورد قانونی صورت دهند. این ها همه به معظلی تبدیل شده اند.

مهرانفر عامل اصلی گرفتگی و پس زدگی فاضلاب در سطح شهرستان آبادان را تخریب و سرقت درب های منهول دانست و تاکید کرد: اکنون برای جلوگیری از تخریب و سرقت درب منهول های فاضلاب از درب های کوپلیمری که ارزش ریالی هم ندارند استفاده می کنیم اما متاسفانه برخی افراد ناشی آنها را سرقت می کنند.

او اضافه کرد: بارها این مهم را از طریق دادستان و شورای تامین دنبال کرده ایم و اکنون نیز در دست اقدام و بررسی قرار دارند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب سطح شهرستان آبادان آب شیرین کن شهر منهول فاضلاب درب منهول هزار متر متر مکعب درب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • مدارس اروند مجازی شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد