Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدتی است که شهر ارمغانخانه با مشکل تامین آب شرب مواجه است و با اینکه مسئولان قول مساعد برای برطرف شدن این مسئله را داده‌اند اما هنوز معضل تامین آب یکی از دغدغه‌های اساسی جمعیت سه هزار نفره این شهر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، تامین آب شرب در اکثر روستا‌ها و حتی شهر‌های استان در این روز‌ها مشکلات فراوانی را برای ساکنان ایجاد کرده است؛ در این بین وضعیت در برخی از شهر‌ها همچون آببر و ارمغانخانه بحرانی‌تر است چرا که در شهری همچون ارمغانخانه با سه هزار نفر جمعیت آب به میزان کافی در دسترس اهالی قرار ندارد و تامین پایدار آب شرب به یکی از اساسی‌ترین معضلات تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اذعان شهروندان ارمغانخانه در 24 ساعت شبانه روز آب در مدار جریان ندارد و ساعت 12 شب تا 6 صبح قطعی اجباری آب تحمیل می‌شود از سویی دیگر گاها حتی در طول مدت روز نیز با قطعی برق، آب نیز قطع می‌شود و در روز‌های گرم و طاقت‌فرسای تابستان مشکلات چندین برابر می‌شود.

با اینکه در طول هفته‌های گذشته مسئولان آب و فاضلاب اعلام کرده بودند ظرف مدت چند روز مشکل تامین آب شرب ارمغانخانه با وارد کردن چاهی به مدار به طور حتم حل خواهد شد اما گویا با وجود مشکلاتی همانند وجود معارض این امر محقق نشد و مسائل پیرامون تامین آب شرب در این شهر همچنان پا‌برجاست و سبب گله‌مندی مردم از ارگان ذیربط شده است.

با این حال سوال این است که آیا راه حلی برای گذر از بحران آبی در ارمغانخانه وجود دارد؟ چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟

در این راستا علی افشاری، بخشدار منطقه قره‌پشتلو در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مشکلات آب شُرب شهر ارمغانخانه در طول روز گذشته با حضور بخشدار، دو تن از اعضای شورای شهر و مسئولان آب و فاضلاب به شکل میدانی مورد بررسی قرار گرفت و از ایستگاه‌های آبرسانی بازدید شد.

وی افزود: طبق اذعان مسئولان شرکت آب و فاضلاب، مشکل تامین آب متاسفانه به علت قطعی برق بوده و همینطور عامل دیگر نیز استفاده همشهریان فراتر از الگوی مصرف بوده است.

«معجزه آبخیزداری»|رونق کشاورزی در مناطق نیمه بیابانی در طول تمدن ها / علت چیست؟همت همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب؛ پاسکاری پاسخ مردم نیستگردشگری آبی، امکان جدید برای توسعه استان گلستان/ 5 طرح گردشگری آبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

بخشدار منطقه قره پشتلو گفت: مسئولان شرکت آب منطقه‌ای وعده مساعدت داده‌اند تا اقدامات لازم را برای حل مشکل تامین پایدار آب شرب شهر ارمغانخانه را داشته باشند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این وعده محقق خواهد شد و یا اینکه همچنان مشکل آب شرب این شهر به قوت خود باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر داود رستمخانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان نیز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه کمبود آب در سطح استان به دلیل خشکسالی امسال محسوس بوده و شرایط بدتر شده است، گفت: در چندین روستا چشمه، قنات و چاه‌های تامین کننده آب شرب خشک شده و آبرسانی با تانکر سیار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در شهر ارمغانخانه الگوی مصرف رعایت نمی‌شود و دو برابر حجم تولید آب، مصرف صورت می‌گیرد، گفت: نخستین راهکار رعایت الگوی مصرف است با این حال باید این نکته ذکر شود که سیستم آبرسانی و تاسیسات آبی در شهر ارمغانخانه هیچ‌گونه مشکلی ندارد و کمبود آب مسائلی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان با اشاره به اینکه مقرر شده بود تا چاه آبی که از سال‌ها پیش حفر شده به سیستم آبرسانی شهر ارمغانخانه اضافه شود اما مسائلی سبب دیرکرد در این امر شده است، گفت: هنوز تیرگزاری‌ و سیم کشی توسط اداره برق تمام نشده اما بلافاصله بعد از اتمام کار توسط اداره برق، چاه قره‌چریان تجهیز و آب وارد مدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهالی قره‌چریان گاها به استفاده از آب این چاه مخالفت می‌کنند، عنوان کرد: با صورتجلسه‌ای که با شورای روستای قره‌چریان انجام شده موضوع حل شده‌ است. امیدواریم دیگر مشکلی در این راستا به وجود نیاید.

رستمخانی عنوان کرد: علاوه بر تامین آب شرب شهر ارمغانخانه در آینده‌ای نزدیک توسط چاه قره‌چریان، از امروز قنات آبی که در منطقه وجود دارد وارد مدار آبرسانی شهر ارمغانخانه خواهد شد که احتمال بر این است تا حد زیادی مشکل تامین آب شرب این شهر را حل کند.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا آب و هوا شهر ارمغانخانه مشکل تامین آب تامین آب شرب آب و فاضلاب قره چریان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فردا   دوشنبه  ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و تامین اجتماعی استان از ساعت ۹:۰۰ الی۱۰:۰۰   و مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی،حمل و نقل و ترافیک استانداری  و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از ساعت   ۱۰:۰۰  تا 11با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و از طریق تلفن ۱۱۱ به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم عزیز خواهند بود.

دیگر خبرها

  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • مدیرعامل فصل بعد پرسپولیس مشخص شد | تصمیم مهم در جلسه ۳ نفره
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق