Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@07:44:20 GMT

طالبان به نزدیکی کابل رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۱۳۵۱

طالبان به نزدیکی کابل رسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  پس از پیشروی‌های طالبان به نقاط مختلف افغانستان ساعتی پیش شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ نیز به‌تصرف طالبان درآمد.

منابع خبری گزارش دادند که امشب نیروهای آمریکایی به شماری از اعضای طالبان که به فرودگاه قندهار حمله موشکی انجام داده بودند، حمله هوایی کرد.

به گفته منابع، پس از این حمله هواپیماها توانستند در فرودگاه قندهار فرود آمده و شماری از مقام ها را از آن جا به کابل انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال برخی منابع گزارش دادند که جنگنده‌ها و چرخبال ها در آسمان کابل به پرواز درآمده‌اند.

همچنین خبر رسیده که در اطراف زندان پلچرخی کابل  درگیری صورت گرفته و زندانیان پس از درگیری خود و آزادی قصد دارند خود را به ارگ برسانند.

گفته می‌شود درگیری‌ها در حومه شهر کابل و در شهرستان‌های پغمان و پروان جریان دارد.

در همین سی‌ان‌ان گزارش داد نظامیان آمریکایی وارد ارگ ریاست جمهوری افغانستان شده و یگان ویژه و گارد ریاست جمهوری را خلع سلاح کرده‌اند. ۳ چرخبال در محوطه ارگ مستقر است.

گفته می‌شود که ۳ پاسگاه امنیتی پغمان به تصرف طالبان درآمده است.

به گفته شاهدان عینی صدای تیرهای متوالی در آسمان کابل شنیده می‌شود.

ظهر روز گذشته اشرف غنی در پیامی ویدئویی به مردم افغانستان اطمینان داد که درباره سرنوشت و آینده این کشور در حال مشورت است.

پربیننده ترین طالبان در مرز ایران؛ رویکرد دولت سیزدهم چیست؟ احتمال استعفا اشرف غنی خطر طالبان در افغانستان احتمالا به مرزهای ۶کشور مجاور برسد برترین تصاویر خبری هفته گذشته توییت عراقچی خطاب به وزیرخارجه انگلیس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود