Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با توجه به برگزاری المپیک در توکیو، کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت با برپایی یک نمایشگاه، ایران اسلامی را در جریان این بازی‌ها معرفی کند؛ ایده‌ای مناسب اما در اجرا نامناسب.

این نمایشگاه از ۵ مرداد با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، وزیر فرهنگ علوم و ورزش ژاپن و دیگر مقامات این کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته ملی المپیک پیش از این در نظر داشت نمایشگاه را در دانشگاه موساشینو توکیو برگزار کند اما به دلیل شیوع کرونا مکان نمایشگاه به سفارت ایران در ژاپن منتقل شد! اما فقط مکان نمایشگاه نبود که نامناسب به نظر می‌رسید.

نکته دیگری که در اینجا باید اشاره کرد، این است که کمیته ملی المپیک کشورمان چه هدفی از برپایی این نمایشگاه داشته و چقدر به آن اهداف رسیده است؟

نگاهی کوتاه به این نمایشگاه نشان می‌دهد طراحی آن در اوج بی‌سلیقگی صورت گرفته و صرف استفاده از چند مجسمه، بنر و میله نمی‌تواند فرهنگ چند هزارساله را در مدت چند روز به نمایش گذارد. اکنون این ابهام  وجود دارد که چه هزینه ای برای این به ظاهر نمایشگاه هزینه شده و آیا شخصی هم جهت آن اعزام شده است!

موضوع دیگری که در برپایی این نمایشگاه بدان توجه نشده، مخاطب شناسی است. آیا نمایشگاه تشکیل شده آنقدر جذابیت دارد که شهروندان ژاپنی را در بحران کرونا و شرایط اضطراری به سفارت ایران بکشاند؟

از روز ۵ مرداد که نمایشگاه افتتاح شده چند نفر خارجی از آن بازدید کرده و با توجه به هزینه‌های صورت گرفته، چه دستاوردی برای ایران و ورزش کشور داشته است؟ نمایشگاهی که در مراسم افتتاحیه آن چند عکس گرفته شده و مقامات کشورمان سخنرانی کرده‌اند، چقدر به هدف اصلی برپایی نمایشگاه یعنی معرفی “ایران زیبا” موثر بوده است؟

به نظر می‌رسد برپایی این‌ نمایشگاه آن هم در شرایطی که کرونا همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده و همه دولت‌ها در تلاش هستند از تجمعات جلوگیری کنند، در این المپیک ایده مناسبی نبوده و محیط آن نیز به گونه‌ای نیست که بتواند مخاطب خارجی جذب کند. با هزینه‌های صورت گرفته برای طراحی این نمایشگاه تنها چیزی که حاصل شده “هیچ” است.

انتهای پیام/ 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود

ایسنا/قم ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در حالی آغاز شده است که قم در این نمایشگاه غرفه داشته و به معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان می‌پردازد.

 این نمایشگاه از صبح امروز هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

قم جزء ۳۱ استانی است که در این نمایشگاه به معرفی توانمندی‌های صادراتی خود در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و صنایع دستی پرداخته است.

محصولاتی همچون انگشتر، پسته، کفش، آرایشی و بهداشتی، سنگ‌های زینتی بخشی از کالاهای صادراتی قم هستند که در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گذاشته شده است.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴  در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی میلاد تهران برپا شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود