Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: روضه‌های خانگی هم باید در فضای باز برگزار کنند، اگر امکان نداشت اماکن عمومی و فضاهای باز مدارس ملزم به در اختیار دادن فضا به بانیان روضه‌های خانگی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، همه ساله با آغاز ماه محرم، شهر رنگ و بوی خاصی می‌گیرد در بیشتر محلات، مساجد و تکایا مراسم روضه خوانی سیدالشهدا (ع) برپا می‌شود  و راه اندازی دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ امام حسین(ع) در خیابان‌ها خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایستگاه‌های صلواتی چای با پخش مداحی و روضه خوانی و بوی اسفند جلوه خاصی به شهر می‌بخشد ولی دو سالی است با  شیوع کرونا ویروس، سبک عزاداری در ماه محرم تغییر کرده است. اکنون که وارد ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) شده‌ایم، خیابان‌ها رخت عزا بر تن کرده‌اند و صدای عزاداری امام حسین(ع) از جای جای آن به گوش می‌رسد. مراسم عزاداری با حداقل جمعیت و در فضایی باز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عدم برپایی ایستگاه‌های صلواتی در حال برگزاری است.

با توجه به آمار تکان دهنده مبتلایان بیماری کرونا در سطح استان و افزایش میزان سرایت، نگرانی جدی مسئولان برای ایام محرم و مجالس عزای حسینی وجود دارد بنابراین تغییراتی در نحوه برگزاری مراسم به وجود آمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به ضوابط برگزاری مراسم محرم و توصیه به رعایت دستورالعمل‌ها، اظهار داشت: بیماری کرونا به معنای حقیقی کلمه بی‌سابقه بوده و همچنان پیک پنجم کرونا در حال اوج‌گیری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اروجی افزود: کادر درمان بسیاری از مراکز شهرستان‌ها و استان‌ها با مشکل اساسی مواجه شدند و با همکاری یکدیگر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بیش از پیش رعایت شود.

پیوند میان انقلاب اسلامی و محرم/ جمهوری اسلامی هنوز هم از عاشورا نیرو می‌گیردتجلی عاشقانه‌های حسینی در دهه اول محرم / طبخ 40 هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان در‌ شهریار + فیلمرئیس پلیس زنجان: اجازه عرض اندام به مخلان امنیت را در ایام محرم نمی‌دهیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ سلامت مردم، امر ولایت و دستور مراجع، اظهار داشت: ما موظف هستیم مراسم عزاداری را بدون حرف و حدیث برگزار کنیم و واجب است مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: روضه‌های خانگی هم باید در فضای باز برگزار کنند اگر در آپارتمان هستند در فضای مشترک مسکونی با رضایت همسایه‌ها تشکیل شود و اگر امکان نداشت به طوری که مزاحمتی برای بقیه ایجاد نکند باز هم با رضایت همسایه‌ها در کوچه برگزار کنند و چنانچه این راه هم میسر نبود اماکن عمومی و فضاهای باز مدارس ملزم به در اختیار دادن فضا به بانیان روضه‌های خانگی بدهند.  

حجت‌الاسلام و المسلمین اروجی خاطرنشان کرد: اگر همه این راه‌ها هم امکان نداشت باز هم به نذر و روضه امام حسین(ع) کوشا باشیم و به بانی اجازه برگزاری روضه در منزل شخصی به صورت خصوصی داده می‌شود و با اهل منزل نذر و روضه‌اش را ادا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان مساجدی که مراسم را در داخل  شبستان با سقف بلند برگزار می‌کنند، گفت: آنها هم باید مراسم را به فضای باز و حیاط منتقل کنند، هیئات شاخصی که در فضای مسقف بر اساس مصوبه قبلی وزارت کشور برنامه‌ریزی اجرای عزاداری داشتند، مصوب شد در فرصت محدودی مکان برگزاری را به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از گسترش کرونا تغییر بدهند.

انتهای پیام/ز                          

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی استان اصفهان روضه های خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس قزوین 

مراسم نواختن زنگ سپاس معلم به صورت نمادین در دبستان دخترانه میرعماد قزوین اجرا شد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم گفت: شهید مطهری علامه بزرگ و اسلام شناس بزرگ بود.

سیاهکالی مرادی افزود: مقام معلم در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی انتقال آموزه‌های ارزشمند دینی را از رسالت‌های مهم معلمان برشمرد.

در پایان با اهدای گل از معلمان این مدرسه قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس قزوین 
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان