Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، همزمان با سقوط شهرهای بزرگ، در شهر کابل ترس و نگرانی از ورود طالبان، شهروندان برای خارج کردن پول‌های‌ خود به بانک‌ها هجوم آورده‌اند. در بخش‌هایی از کابل گزارش شده است که بانک‌ها به‌دلیل نداشتن پول به‌روی مشتریان مسدود شده است.

در ادامه‌ پیش‌روی طالبان، در شبانه‌روز گذشته شماری دیگر از شهرهای افغانستان، از جمله مزارشریف، جلال‌آباد، میمنه، مهترلام، نیلی، بامیان، خوست و میدان‌شهر نیز به‌دست این گروه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع ۳۴ ولایت، تنها ولایت‌های کابل، نورستان، پنجشیر، کاپیسا و پروان در اختیار حکومت است.

همزمان با این، در شهر کابل ترس و نگرانی از ورود طالبان وجود دارد. شهروندان برای کشیدن پول‌های‌ خود به بانک‌ها هجوم آورده‌اند. در بخش‌هایی از کابل گزارش شده است که بانک‌ها به‌دلیل نداشتن پول به‌روی مشتریان مسدود شده است.

نرخ دلار در برابر پول افغانی نیز در روزهای اخیر به‌ صورت بی سابقه افزایش یافته است. روز گذشته یک دلار آمریکایی در برابر ۹۰ افغانی به فروش رسیده بود. بانک مرکزی نرخ امروز دلار را ۸۶ افغانی اعلام کرده است.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان به بانک‌ها، تاجران ملی و سرمایه‌داران اطمینان داده است که هیچ مشکل امنیتی برای بانک‌ها وجود ندارد و پول‌های‌ سرمایه‌داران در بانک‌ها محفوظ خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان اطمینان می‌دهد که از سوی اعضای این گروه به جان و مال کسی زیان نمی‌رسد.

پربیننده ترین طالبان در مرز ایران؛ رویکرد دولت سیزدهم چیست؟ احتمال استعفا اشرف غنی خطر طالبان در افغانستان احتمالا به مرزهای ۶کشور مجاور برسد برترین تصاویر خبری هفته گذشته توییت عراقچی خطاب به وزیرخارجه انگلیس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899372

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید