Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:49:58 GMT

خطر همیشگی نفوذ دشمنان و ضرورت بصیرت افزایی مومنین

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۲۲۶۹

خطر همیشگی نفوذ دشمنان و ضرورت بصیرت افزایی مومنین

حجت الاسلام سعید معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پروژه نفوذ برای جلوگیری از پیشبرد اهداف مکاتب الهی، از زمان حرکت انبیا الهی توسط دشمنان آموزه‌ای اصیل الهی به وجود آمده است، گفت: کلید بحث نفوذ توسط شیطان در بهشت زده شد و اوج این بحث با شکل‌گیری حکومت اسلامی در مدینه النبی، توسط یهودیان شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آنکه ولایت پذیری امت اسلام کم رنگ شد و خواص به مادی گرایی روی آوردند، جریان نفوذ، چراغ خاموش تفکرات انحرافی در بدنه اسلام را رسوخ داد و به مرور این تفکرات همچون موریانه پایه‌های اصیل اسلام ناب را نزد مردم سست کردند.

وی افزود: کار به جای رسید که یزید خلافت را در دست گرفت و در مقابل خاندان عترت ایستاد. عوامل نفوذی یزید، حادثه عظیم کربلا را به وجود آوردند تا درس عبرتی برای آیندگان باشد و بدانند عبرت از حادثه خون‌بار کربلا یعنی آشنا شدن با علل و عوامل نفوذ. باید بدانیم که هر انقلابی در معرض آفت و خطر است و امکان تکرار حادثه کربلا در عصرهای مختلف وجود دارد.

محقق حوزوی با بیان آنکه بدون شک درس گرفتن از حادثه عظیم کربلا، یعنی اینکه گفتار و رفتار خاندان وحی و یاران با وفایشان را در زندگی خود الگو قرار دهیم، تصریح کرد: باید عبرت بگیریم تا دشمنان اسلام به مرور زمان در بدنه جامعه اسلامی نفوذ نکنند و مانند تفکر داعش یادآور حکومت نامشروع یزید نباشند. نهضت حسینی یکی از راهبردهای اساسی برای جلوگیری از پروژه نفوذ و عبرت گرفتن از تاریخ است تا اهل بصیرت باشیم و از گذشته عبرت بگیریم. «فَاعْتَبِروُا یَا اُولِی الاَبْصَارِ [حشر/۲] پس عبرت بگیریدای صاحبان چشم» خداوند متعال در جای دیگر می‌فرمایند: «لَقَدْ کَان فِی قِصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لاِوُلِی الالْبَاب [یوسف/۱۱۱] در سرگذشت آنان درس عبرتی برای صاحبان اندیشه بود»

حجت‌الاسلام معصومی با اشاره به آنکه، هر وقت انسان از قیام عاشورا عبرت بگیرد و آن را از زاویه‌های مختلف مرور کند بصیرتش افزوده می‌شود گفت: با بصیرت افزایی پروژه نفوذ دشمن در انسان بی‌اثر می‌ماند تا جایی که در رفتار و زندگی اشخاص، اثرگذاری عبرت از نهضت حسینی بر همگان نمایان شود و ارزش سخن مولود کعبه دوچندان شود. «و إنَّ لَکُم فی القُرونِ السّالِفَةِ لَعِبرَةً، أینَ العَمالِقَةُ و أبناءُ العَمالِقَةِ؟ أینَ الفَراعِنَةُ وَ أبناءُ الفَراعِنَةِ؟ أینَ أصحابُ مَدائنِ الرَّسِّ الّذین قَتَلوا النَّبِیّینَ، و أطفَؤوا سُنَنَ (سِیَرَ) المُرسَلِینَ، و أحیَوا سُنَنَ الجَبّارینَ؛ راستی که در اقوام و ملل پیشین برای شما درس عبرتی است. کجایند عمالقه. حدیث و زادگان عمالقه؟ کجایند فرعونان و فرعون زادگان؟ کجایند مردمان شهرهای رَسّ؛ همانان که پیامبران را کشتند و سنّت‌های فرستادگان الهی را از بین بردند و شیوه‌های ستمگران را زنده ساختند؟

وی ادامه داد: مسئله نفوذ از ابتدای خلقت انسان وجود دارد هنگامی که ابلیس قسم یاد می‌کند که انسان را گمراه سازد، ابلیس با تغییر باور حضرت آدم علیه السلام او را قانع کرد تا از درخت ممنوعه استفاده کند و با این کار، دشمنی خود را آشکار کرد.

استاد حوزه با بیان آنکه نفوذ دشمنان در حکومت‌ها و جوامع و در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: در مرحله اول اعتماد دیگران را به خود جلب می‌کند و در مرحله دوم مقاصد خویش را القا می‌کند و اگر نتوانست چنین کند به صورت پنهانی و در باورهای او نفوذ می‌کند و این همان روش جنگ نرم شناخته شده است.

حجت‌الاسلام معصومی افزود: امروز دشمنان از طریق عوامل تبلیغاتی و جنگ روانی، با استفاده از وسایل ارتباط جمعی، شخصیت‌های مطرح و مؤثر جامعه اسلامی را زیر ذره‌بین شبهه‌ناک، کشیده و از راه‌های بزرگنمایی، اطلاعات جعلی و با شهادت‌های دروغ آنان را ترور شخصیت می‌کنند. در این باره امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرماید: «باید پیوسته دشمن را زیر نظر داشته اگر لحظه‌ای از دشمن غفلت کنیم آسیب‌های فراوانی از ناحیه دشمن وارد می‌شود» و در ادامه می‌فرماید «کسی که از دشمن غفلت کند حیله‌ها و دشمن بیدارش خواهد ساخت»

پژوهشگر مسائل دینی در انتهای گفتگوی خود تصریح کرد: امروزه با دقت و فهم صحیح کلام رهبر معظم انقلاب، همه مردم وظیفه دارند با بصیرت افزایی و تثبیت باورهای انقلابی، خود و جامعه را در مقابل نفوذ دشمن، به خصوص در فضای مجازی، ایمن کنند و موجبات قوام و قدرت سیاسی جامعه ایران اسلامی، آماده سازی زمینه و مقدمات ظهور امام زمان مهدی موعود (عج) را فراهم نمایند. ان شاء الله

کد خبر 5281497

منبع: مهر

کلیدواژه: قم محرم 1400 مراسم عزاداری بصیرت افزایی ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا عکس استانها مراسم عزاداری هیئت مذهبی گرگان واکسیناسیون وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا نفوذ دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی

کلاس دانش افزایی مربیان کشتی مازندران به مدت ۲ روز سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه با حضور ۵۲ مربی از سراسر مازندران در مجتمع آموزشی رفاهی نفت محمودآباد برپا شد.

تدریس کلاس دانش افزایی مربیان کشتی مازندران را پروفسور بهمن میرزایی از مدرسان اتحادیه جهانی کشتی بر عهده داشت.

کلاس تئوری، طراحی و برنامه ریزی پیشرفته تمرینی ویژه کشتی در این دوره تدریس، شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • (تصاویر) قصه همیشگی اهواز پس از باران
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • داداش زاده: عالیشاه پرسپولیس را با اخراج کودکانه خود ۱۰ نفره کرد/استقلال بضاعتی بیش از این ندارد
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است