Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@21:42:44 GMT

ضدعفونی روزانه کربلا برای جلوگیری از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۲۳۰۱

ضدعفونی روزانه کربلا برای جلوگیری از شیوع کرونا

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی موکب‌های سلامت در کربلا مستقر شده و روزانه به ضدعفونی حرم و محل تردد زائران می‌پردازند. همچنین تعداد موکب‌های حسینی به یک هزار و 500 موکب افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، همزمان با دهه اول محرم و تشرف هزاران زائر به حرم امام حسین (ع)، وزارت بهداشت عراق ۵۰ موکب سلامت را در شهر کربلا مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موکب‌های سلامت علاوه بر توزیع ماسک، دستمال کاغذی و سایر وسایل بهداشتی، مسؤولیت ضدعفونی معابر و صحن حرم‌های مطهر را دارند، در بیرون از حرم و حتی فضای بین‌الحرمین اقدام به ضدعفونی محل‌های پرتردد کرده و برخی دیگر نیز در صحن و شبستان حرم به ضدعفونی افراد و موکت‌ها مشغول هستند.

افزایش سه برابری تعداد موکب‌ها در تاسوعا و عاشورا

همچنین بر اساس تصمیم استاندار کربلا، تعداد موکب‌های پذیرایی از زائران که پیش از این ۵۵۰ موکب بود، در روزهای تاسوعا و عاشورا به یک هزار و ۵۰۰ موکب افزایش خواهد یافت؛ به طوری که این موکب‌ها سه برابر می‌شود.

امسال هم با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی، سازمان حج و زیارت امکان تشرف زائران به عتبات را در دهه اول محرم ندارد و هیچ ویزای زیارتی نیز از سوی عراق صادر نشده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان محرم1400 حسینیه حرم امام حسین ع وزارت بهداشت عراق عاشورای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 

برای داشتن انرژی بیشتر در طول روز باید چند کار تأثیر گذار روی سلامت جسمی و روانی تان را انجام دهید. به طور کلی شما باید تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب کافی، برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید و کنترل استرس و اضطرابتان را در دست بگیرید.

۱. تغذیه سالم: مصرف غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا مانند میوه، سبزیجات، مغزهای خشک، ماهی، مرغ و محصولات کامل‌مغذی برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است.

۲. ورزش منظم: ورزش و فعالیت بدنی منظم به افزایش انرژی و تقویت قدرت بدنی کمک می‌کند.

۳. خواب کافی: خواب به موقع و کافی حدود ۷-۹ ساعت در شب برای بازسازی بدن و افزایش انرژی ضروری است.

۴. آب کافی: مصرف آب به میزان کافی برای حفظ هیدراسیون بدن و افزایش انرژی بسیار مهم است.

۵. کاهش استرس: استرس و نگرانی‌های زیاد می‌توانند باعث کاهش انرژی شما شوند. به دنبال روش‌های کاهش استرس و آرامش پیدا کنید.

۶. استفاده از روش‌های تنظیم احساسات: تمرین‌های تنفس، مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را تنظیم کرده و انرژی بیشتری داشته باشید.

۷. برنامه روزانه: برنامه‌ریزی منظم روزانه و تعیین اهداف قابل دست‌یابی می‌تواند به شما احساس موفقیت و انگیزه بدهد که در نتیجه انرژی شما را افزایش دهد.

کد خبر 750766

دیگر خبرها

  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج امسال، دفاع از ملت فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است