Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-09@07:32:43 GMT

طالبان: باید نظام اسلامی مستقل برپا شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۲۴۶۵

طالبان: باید نظام اسلامی مستقل برپا شود

گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عربی 21»، تصریح کرد که پیشروی تکان‌دهنده نیروهای طالبان علیه دولت کابل طی روزهای اخیر، اغلب بدون هیچ درگیری حاصل شده است.

 وی قربانی شدن شمار زیادی از مردم افغانستان در جریان سیطره طالبان بر ولایت‌های مختلف این کشور و مراکز آن‌ها را تکذیب کرد و در عین حال گفت که هزاران نفر به صفوف نیروهای طالبان پیوسته‌اند و از نظر این گروه، راه برای گفت‌وگو با سایر طرف‌ها هنوز باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعیم بدون اشاره و توضیح در خصوص جزئیات و سازکارهای طالبان در مرحله فرارو، تصریح کرد که هدف از این پیشروی‌ها، این است که ملت، خود سرنوشتش را رقم بزند. باید یک نظام اسلامی مستقل برای حل مشکلات ملت برپا شود و برپایی چنین نظامی خواست مردم افغانستان است.

وی «دولت کابل» را مسئول سقوط خود در قبال پیشروی نیروهای طالبان دانست و گفت: «این صحنه  از سوی دولت کابل آغاز شد که در روز دوم عید، در زمانی که ما عملیات را متوقف  و صدها زندانی را آزاد کرده بودیم، اعلام جنگ کرد».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با رد توصیف تحولات اخیر در این کشور به تشدید اقدام علیه دولت، افزود: «اکنون همه اوضاع در افغانستان را مشاهده می‌کنند. ولایات مختلف تقریبا بدون هیچ جنگی به مجاهدان می‌پیوندند. اکنون شدت پیوستن و استقبال مردمی تسریع شده است».

روز گذشته مراکز ولایت‌های بلخ، فاریاب، دایکندی، ‏لغمان و ننگرهار، به دست طالبان افتاد‎.‎

با سقوط مرکز این ولایت‌ها، شمار ولایت‌هایی که در حال حاضر در کنترل طالبان قرار دارد، به ۲۶ ‏ولایت رسیده است‎.‎

منابع محلی، می‌گویند که بیش‌ترین مرکز شهرها، بدون درگیری به طالبان واگذار شده است. ‏شنبه‌شب لشگر ۲۰۹ شاهین در بلخ نیز به دست طالبان افتاد‎.‎

تاکنون تنها ولایت‌های کابل، پروان، کاپیسا، پنجشیر،  خوست، نورستان و بامیان در ‏کنترل حکومت افغانستان باقی مانده است‎.‎

با این حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفته است که هر گونه اقدام طالبان علیه ‏نیروهای امریکایی در افغانستان، با پاسخ فوری و قوی نظامی ایالات متحده مواجه خواهد شد‎.‎

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1106953 برچسب‌ها طالبان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طالبان ولایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع خبری از وقوع انفجار در منطقه «گذر سرکُنده» شهر «فیض‌آباد» مرکز ولایت بدخشان خبر دادند.

«ذبیح‌الله امیری» رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان بدون اظهار نظر درباره ماهیت انفجار و تلفات احتمالی این رویداد گفت که جزئیات را بعداً در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

به گفته منابع در بیمارستان ولایتی بدخشان، دست‌کم شش جسد و ۱۴ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

منابع افزودند یک مهاجم مواد منفجره همراه خود را در میان کاروان نظامی طالبان منفجر کرد و دستکم یک خودرو تخریب شد.

هنوز گروهی مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229917 برچسب‌ها افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم