Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:29:35 GMT

۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در آبادان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۲۵۶۸

۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در آبادان شناسایی شد

به گزارش ایرنا مصطفی مهرانفر روز یکشنبه در نشست خبری در آبادان،انشعاب غیرمجاز را مهم‌ترین عامل هدررفت آب در آبادان دانست و بیان کرد: نبود تعادل فشار در شبکه توزیع به دلیل غیربرنامه‌ای بودن انشعاب‌ها، احتمال نشت آلاینده‌ها و ایجاد آلودگی در شبکه هنگام افت فشار و اتصال مجدد آب از مشکلات انشعاب‌های غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده بیش از حداستاندارد و نیاز از آب به دلیل نبود اندازه‌گیری، پرداخت نکردن آب‌بها، تشدید نشت از این انشعاب‌ها و نصب غیراصولی آن را از دیگر مشکلات این امر دانست و  افزود: افرادی که دارای انشعاب غیرمجاز آب هستند با مراجعه به امور مشترکان آبفا در شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار ، تقاضای اشتراک قانونی کنند تا علاوه بر بخشودگی جرایم انشعاب غیرمجاز، هزینه حق انشعاب را نیز به صورت اقساط پرداخت کنند.

مهرانفر بیان کرد: در صورت مراجعه نکردن این مشترکان، علاوه بر جمع‌آوری انشعاب غیرمجاز و اخذ جریمه، اشخاص متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی شد که از این تعداد ۲ هزار انشعاب را مجاز کردیم.

آماده‌سازی آب شیرین کن اروندکنار

مدیر شبکه آبفا آبادان گفت: تا پایان هفته جاری آب شیرین کن اروندکنار با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز وارد مدار خواهد شد و شهر اروند از آب شرب کاملا بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

مهرانفر، اعتبار آب شیرین کن اروندکنار را بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: با وارد شدن این آب شیرین کن به مدار تولید، آب اروندکنار و روستاهای نوآباد با کیفیت و پایدار خواهد شد.

وی بیان کرد: میزان ای سی در شهر آبادان اکنون در حد استاندارد است و در بخش روستایی نیز با توجه به اینکه روزانه از طرح آبرسانی غدیر و به صورت میکس آبرسانی می‌شود ای سی آب بیشتر از چهار هزار میکروموس نمی‌شود.

مدیر شبکه آبفا آبادان ادامه داد: در بیشتر روستاهای آبادان از آب شرب برای کشاورزی استفاده می‌شود که این مساله باعث شده برای آبرسانی به روستاها با چالش و تنش روبه رو شویم.

وی گفت: برای آبرسانی به روستاهای نوآباد و دهستان نصار ۲ دستگاه تانکر در حال فعالیت هستند و در صورت لزوم تانکرها به هشت دستگاه افزایش خواهند یافت.

مهرانفر افزود: تا اواسط مهر امسال، آب شیرین کن شهر چوئبده نیز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز وارد مدار خواهد شد و این شهر نیز از آب استاندارد بهره خواهد شد.

سرقت ماهیانه ۳۰۰ درب منهول در آبادان

مدیر شبکه آبفا آبادان گفت: در شهر آبادان ۱۱۰ هزار درب منهول است که به صورت ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ درب منهول سرقت یا تخریب می‌شود و هزینه‌ای مضاعف را بر آبفا تحمیل می‌کند.

مهرانفر بیان کرد: جایگزین کردن هر درب منهول ۱۵ میلیون ریال هزینه دارد و ماهانه به صورت میانگین چهار هزار میلیون ریال خسارت به آبفای شهرستان وارد می‌شود.

وی  بروز خطرات جانی و پس‌زدگی‌ فاضلاب در خیابان‌های شهر را از عواقب سرقت و تخریب درب‌های منهول برشمرد و گفت: تخریب و سرقت درب منهول احتمال ورود اشیا خارجی به دورن  منهول را افزایش می‌دهد و یا عامل پس زدگی است.

مدیر شبکه آبفا آبادان با اشاره به نیاز توسعه شبکه فاضلاب در آبادان افزود: ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری نیاز به اصلاح دارد ضمن اینکه ۲۰۰ کیلومتر نیز نیاز به توسعه دارد و با توجه به اختصاص چهار هزار میلیارد ریال از سوی بانک صادرات بخشی از این موارد برطرف خواهد شد.

مدیر شبکه آبفا آبادان اعتبار مورد نیاز برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب آبادان را ۱۲ هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک صادرات تنها ۳۰ درصد از مشکلات شبکه فاضلاب آبادان برطرف خواهد شد.

مهرانفر با اشاره به آبرسانی به منطقه امیرآباد آبادان گفت:تاکنون ۴۰ کیلومتر خط آبرسانی این منطقه وارد مدار شده و خط اصلی آن نیز اجرایی و در چند روز آینده وارد مدار خواهد شد تا مشکل کمبود آب شرب این منطقه برطرف شود.

وی با اشاره به ۳۵۰ کیلومتر شبکه دفع آب‌های سطحی در آبادان بیان کرد: شهر آبادان برای دفع آب‌های سطحی نیاز به ۸۰۰ کیومتر کانال دارد. در زمان بارندگی شبکه فاضلاب آبادان ظرفیت دفع آب سطحی را ندارد و این مورد باعث فرسودگی شبکه فاضلاب شهری شده است.

کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵ کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه‌های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

برچسب‌ها خوزستان آبرسانی آبادان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان آبرسانی آبادان خوزستان آبرسانی آبادان وزارت نیرو شبکه فاضلاب آبادان کیلومتر شبکه میلیارد ریال آب شیرین کن چهار هزار درب منهول وارد مدار خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۳۰ درجه را نشان می‌دهد که هم دما با دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۷ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۳ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر یک متر بر ثانیه و چهار کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز