Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:07:55 GMT

شورای شهر ششم کرمانشاه در گام اول حاشیه ساز شد!

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۲۹۷۰

شورای شهر ششم کرمانشاه در گام اول حاشیه ساز شد!

ایسنا/کرمانشاه مراسم تحلیف اعضای شورای شهر کرمانشاه، پس از دو هفته تاخیر با حضور ۹ عضو بلاخره برگزار شد، اما در ادامه انتخابات هیات رییسه سال اول این شورا به دلیل امتناع چهار عضو شورا از حضو در این جلسه بی‌نتیجه ماند.

در ابتدای جلسه امروز(24 مرداد)، فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با قدردانی از حضور 9 عضو منتخب شورا در این جلسه، گفت: وقفه ایجاد شده در برگزاری مراسم تحلیف مربوط به اعلام رد صلاحیت دو عضو منتخب از سوی هیات مرکزی نظارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رنجبر افزود: ما هم راضی به این وقفه نبودیم، اما موضوع در اختیار استان نبود و موضوعی است که در سطح ملی و کشوری مطرح شده و ما هم تابع هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با رفع این مشکل و اضافه شدن دو عضو دیگر به جمع شورا، یک شورای یازده نفره قوی در کرمانشاه مشغول به کار شود.

رنجبر با تاکید بر لزوم همدلی اعضای شورا گفت: کرمانشاه سختی های بسیاری از هشت سال جنگ تحمیلی گرفته تا مشکلات بیکاری و ... متحمل شده و نیاز دارد با حضور مسئولین دلسوز کارهای بزرگی در شهر صورت گیرد.

فرماندار کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه امتحان خود را در هشت سال جنگ تحمیلی پس دادند و لیاقت بهترین خدمات را دارند و امیدواریم شورای شهر جدید کمر همت و خدمت به مردم این شهر را ببندند.

وی تضارب آرا و افکار را فلسفه وجودی هر شورا دانست و افزود: تضارب آرا برای پیشبرد امور شهر الزامی است، اما باید سعی کنیم برای منافع شهر و مردم این اختلاف دیدگاه ها را کنار گذاشته و بهترین تصمیم را با نظر اکثریت بگیریم.

وی افزود: اعضای شورا باید بدانند که نماینده یک میلیون نفر هستند و بار مسئولیت سنگینی بر روی دوش آنهاست.

رنجبر گفت: شورای شهر، شورای شهرداری نیست و تمام امور شهر در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... به آنها مربوط است.

فرماندار کرمانشاه افزود: توقع ما این است که اعضا شورا در تمام جلسات ادارات حضور پررنگ داشته و در جریان تمام امورات شهر قرار گیرند.

رنجبر با بیان اینکه روش های گذشته دیگر قابل قبول نیست، تاکید کرد: شورای شهر جدید باید با روش جدید امورات شهر را پیگیری کند.

وی افزود: عملکرد شورای شهر کرمانشاه برای تمام شوراهای استان یک الگو است و اعضای این شورا باید از هرگونه فرصت سوزی اجتناب کنند.

رنجبر گفت: امروز با حضور ۹ منتخب مراسم تحلیف برگزار می‌شود و وضعیت دو عضو منتخب دیگر هم به زودی تعیین تکلیف م یشود.

فرماندار کرمانشاه بار دیگر تاکید کرد: هیچ خدشه ای بر انتخابات وارد نیست و تنها بحث رد صلاحیت دو عضو منتخب از سوی هیات مرکز نظارت مطرح شده است.

در ادامه ۹ عضو منتخب در برابر کلام الله مجید سوگند یاد کردند که از هیچ خدمتی برای شهر و مردم فروگذار نکنند.

دقایقی از این سوگند و مراسم تحلیف نگذشته بود که با اعلام دستور کار برگزاری انتخابات هیات رئیسه سال اول، عملا چالش های شورای شهر شروع شد!

بر اساس قانون انتخابات هیات رییسه در ابتدا هیات رییسه سنی تشکیل شد که بر این اساس هاشم درویشی؛ مسن ترین عضو شورا به عنوان رئیس هیات رئیسه سنی انتخاب و سید پیمان موسوی و پوریا فخری نیز به عنوان جوانترین اعضا به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند.

هاشم درویشی در ابتدای این جلسه با قدردانی از مسئولان برگزاری این جلسه، گفت: ای کاش در این جلسه هر یازده نفر اعضای شورا حضور داشتند و حقیقتا جای اعضایی که رفتند و یا اعضایی که خواهند آمد، خالی است.

وی با اشاره به اهمیت شورای شهر گفت: شورای شهر جایگاه مهمی در پیشبرد امورات شهر دارد، اما بهره برداری از این جایگاه منوط به پاکدستی، تعهد، تخصص و کارآمدی اعضا است.

وی افزود: مردم با تمام کمبودها پای صندوق رای آمدند و وظیفه همه ماست که به آنها خدمت کنیم.

درویشی گفت: برای من به شخصه مهم نیست که رئیس، منشی، سخنگو و ... در شورا باشم و مهم این است به عنوان یک عضو شورا بتوانم به مردم صادقانه خدمت کنم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: شورای شهر میتواند در تمام امورات شهر از جمله امنیت شهر دخالت کند و استفاده از این توان و قدرت منوط به همدلی تمام اعضا است.

درویشی با تاکید بر لزوم حفظ شان شورا، گفت: در وهله اول حفظ شان شورا بر عهده خود اعضا است و باید با همدلی سعی کنیم چهره ای زیبا از شورا بسازیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب شهردار کرمانشاه گفت: این ماموریت مهم شورا است و نباید در انتخاب شهردار تعجیل کنیم.

درویشی گفت: باید با دقت تمام گزینه ها را بررسی کرده و به گزینه اصلح برسیم.

... در ادامه این صحبت ها در اتفاقی عجیب و بی سابقه اعضای شورا از فرماندار و خبرنگاران اجازه خواستند جلسه ای دیگری در سالن دیگر فرمانداری برگزار کنند.

هاشم درویشی رئیس هیت رئیسه سنی شورا گفت: روز گذشته جلسه ای با اعضا داشتیم، اما نیمه کاره مانده و برای تکمیل آن به شور و مشورت مجدد داریم.

در پی این صحبت ها اعضای شورا جلسه را ترک کرده و به سالن دیگری رفتند تا آخرین مشورت ها برای انتخاب اعضای هیات رئیسه سال اول شورای ششم را انجام دهند.

جلسه اعضا بیش از دو ساعت به درازا کشید و جابجا شدن اعضای شورا در قالب گروه های چهار نفره و پنج نفره در اتاق های مختلف فرمانداری جلب توجه می کرد.

دراین بین فرماندار کرمانشاه هم از این به آن اتاق رفته و با گروه های مختلف بحث و گو می‌کرد. نهایتا بعد از ساعت ها انتظار، حوصله خبرنگاران سر رفت و با اعتراض به فرماندار خواستار تعیین تکلیف این وضعیت شدند.

رنجبر که خودش هم از این رفت و آمدها خسته شده بود در جمع خبرنگاران گفت: ظاهرا اختلاف نظری بین دو گروه چهار و پنج نفره شورا وجود دارد و تلاش دارند امروز با رایزنی به توافق برسند.

وی افزود: اگر امروز توافق حاصل شده و هیات رئیسه مشخص شود که چه بهتر، در غیر اینصورت گزارش این تخلف به مسئولین بالادست و شورا حل اختلاف ارجاع می شود.

رنجبر گفت: عاجزانه از هیات حل اختلاف تقاضای جدیت و قاطعیت در برخورد با این فرصت سوزی ها و کم کاری ها را داریم.

فرماندار گفت: در نهایت باید فعلا منتظر بمانیم ببینیم چه می شود.

در ادامه گروه پنج نفره شورا  متشکل از سالار احمدزاده، رسول آزادی، کامران ملکی، پوریا فخری و احسان حیدریان، به همراه فرماندار و خبرنگاران در یک سالن جمع شده و منتظر چهار عضو دیگر شورا ماندند که همچنان در سالن دیگر مشغول رایزنی و شور و مشورت با هم بودند.

اما بعد از نیم ساعت انتظار گروه چهار نفره که گویا بر سر عضویت دو نفر از اعضای شورای شهر در شورای شهرستان با پنج عضو دیگر شورا به توافق نرسیده بودند حاضر به حضور در جلسه انتخابات هیات رییسه نشدند و فرماندار بعد از سه ساعت جلسه در نهایت ختم جلسه انتخابات بی نتیجه هیات رییسه شورا را اعلام کرد.

فصل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران با انتقاد شدید از عدم حضور این چهار عضو شورا در جلسه انتخاب هیات رئیسه، از ارسال تخلف این اعضا به مراجع بالادستی خبر داد و افزود: گزارش تخلف این جلسه حتما به هیات حل اختلاف ارسال خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: به احترام مردم کرمانشاه دیگر جلسه‌ای برای انتخاب هیات رئیسه شورای شهر در فرمانداری برگزار نمی‌شود.

وی افزود: ادامه دادن این جلسات خیانت به مردم کرمانشاه است و از هیات حل اختلاف می خواهم قاطعانه در این زمینه برخورد کند.

....جلسه انتخاب هیات رییسه کرمانشاه امروز بی نتیجه ماند تا شورای شهر ششم کرمانشاه در همین گام اول خود حاشیه ساز شود.

 این انتظار از مسئولین نظارتی هست که در همین گام اول مانع فرصت سوزی ها و حاشیه سازی های شورای شهر شده و برخورد قاطعانه ای با تخلفات اعضای این شورا داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر كرمانشاه منطقه کرمانشاه شورای شهر کرمانشاه فرماندار کرمانشاه انتخابات هیات مراسم تحلیف جلسه انتخاب هیات رییسه اعضای شورا امورات شهر هیات رئیسه عضو منتخب حل اختلاف عضو شورا دو عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، فاطمه یزدیان گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شوراهای راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث ۵۰۰ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره کرد.

واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران با بیان اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، ادامه داد: مدیریت دانشکده برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می ‌داند.

جمیله علم الهدی به علت مشغله علمی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی را نپذیرفت

یزدیان خاطرنشان کرد: پیشنهاد و مطالعات مفصل مربوط به تأسیس دانشکده علوم خانواده توسط جمعی از اساتید مبرز حوزه خانواده و تعلیم و تربیت از جمله دکتر علم‌الهدی که استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت هستند، مطرح و دنبال شد. با توجه به اشراف این اساتید روی موضوع، از وی خواسته شد که در راه‌اندازی و فرایند جذب و همچنین شورای راهبردی دانشکده نیز کمک کند.

وی افزود: این درخواست با دکتر علم‌الهدی نیز مطرح و از وی خواسته شد که در شورای راهبردی و هیات جذب دانشکده علوم خانواده حضور داشته باشند که اعلام کرد به علت مشغله علمی، امکان وقت گذاشتن برای این کار را نداشته و این پیشنهاد را نپذیرفت.

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور افتتاح شد. این نخستین دانشکده علوم خانواده در ایران است. دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به دنبال برخی حاشیه سازی ها نسبت به انتخاب برخی اعضای شورای راهبردی این دانشکده با انتشار توضیحاتی تاکید کرد: دانشکده علوم خانواده با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان، توجه به عرصه خانواده، جمعیت و سلامت آن، تولید دانش بومی، بازبینی و طراحی رشته‌های مرتبط به منظور کاهش چالش‌های این حوزه و بر اساس اصول حاکم بر قانون اساسی، منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت مردمی شکل گرفته است.

کد خبر 849367 منبع: ایرنا برچسب‌ها دانشگاه تهران خبر ویژه جمیله علم الهدی

دیگر خبرها

  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا