Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:23:03 GMT

کارخانه‌های سیمان موظف به تامین نیاز استان هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۳۳۴۹

کارخانه‌های سیمان موظف به تامین نیاز استان هستند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: شرکت‌های سیمان تا تکمیل فرآیند عرضه کالا در بورس، موظف به تامین نیاز استان هستند.

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز (۲۴ مردادماه) در ستاد تنظیم بازار استان زنجان، با بیان اینکه اهمیت ستاد تنظیم بازار کمتر از ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا نیست، اظهار کرد: هر تصمیم و اتفاقی قبل از عملیاتی شدن باید به مدیران ارشد استانی اعلام شود و این تصمیم به گونه‌ای باشد که زمینه بروز مشکلات دیگری را به‌ وجود نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه تصمیمات اتخاذی پیش از مصوب شدن باید در جلسات کارشناسی بررسی و تاثیرات احتمالی آن پس از اجرا نیز پیش‌بینی شود. متاسفانه مدیران گزارش عملکرد ارائه نمی‌کنند و این مهم سبب می‌شود که دیگر بخش‌ها از اقدامات انجام‌ شده، دیر آگاه شوند.

این مسئول، مصوبه جلسات را برای همه لازم‌الاجرا دانست و ادامه داد: مصوبات بر اساس کار کارشناسی و بدون اجبار و الزامی، تصویب می‌شود، به همین دلیل باید برای همه لازم‌الاجرا باشد. همچنین باید توجه داشت که مصوبات شورای تامین در حکم قانون است و اجرا نشدن آن حتی به طور سهوی نیز برخورد قضایی به همراه دارد. نباید مدیران در تصمیم‌گیری‌ها مسامحه‌ای داشته و باید در اجرای مصوبات قاطع باشند.

استاندار زنجان، با اشاره به وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک استان، یادآور شد: برای تامین مرغ گرم، جوجه‌ریزی در سطح مناسبی انجام و مشکل حمل نهاده‌های دامی به استان حل شده است و باید در رابطه با مشوق و حمایت از سرمایه‌گذاری انبار و سردخانه به خصوص در برخی شهرستان‌ها، کار کارشناسی انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با اشاره به بحث سیمان، یادآور شد: در حال حاضر هر دو شرکت سیمان باید به فعالیت خود ادامه داده و برق آن دو تامین شود. استان زنجان ۱.۳ درصد جمعیت کشور ولی درصد بالایی از مسکن اقدام ملی را به نسبت جمعیت داریم که برابر با نیاز ۲.۵ سال آینده کشور است و حجم بالای ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن رخ داده که سبب افزایش درآمد کارگران استان شده است.

حقیقی از تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکن اقدام ملی استان تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: ۴۶۵۰ واحد مسکونی اقدام ملی به مرحله سقف‌ریزی رسیده است. از آنجایی که سهم زنجان ۵ برابر بیشتر از دیگر استان‌ها است، به همین دلیل باید ۵ برابر بیشتر سهمیه سیمان داشته باشد. پایان پروژه دوخطه کردن راه‌آهن، پروژه مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری و ... نیز نیاز به تامین سیمان دارد.

وی خاطرنشان کرد: برق شرکت‌های تولیدکننده سیمان در استان نباید قطع شود و این شرکت‌ها تا کامل شدن فرآیند عرضه سیمان در بورس، موظف به تامین نیاز استان هستند و زنجان نباید در شرایطی که سه برابر نیاز خود، تولید دارد، معطل بماند و تا زمانی که برق این شرکت‌ها از استان بدون قطعی تامین می‌شود، موظف به تامین نیاز استان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان ستاد تنظيم بازار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، افزود: تأمین زمین، تعیین تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

کد خبر 6096999

دیگر خبرها

  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد