Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز صبح این کمیسیون با حضور وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهرام عین‌الهی از چهره‌های مورد تایید حوزه بهداشت، سلامت و علمی است و از سوابق اجرایی قابل توجهی نیز برخوردار است به طوری که کارنامه خوبی در تمام مسئولیت های خود و در سطوح مختلف تا معاونت وزیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دارای سوابق مدیریت های علمی و اجرایی بوده و در دوران دفاع مقدس نیز فعالیت گسترده داشته است و مسلما با توجه به شرایط حساس کرونایی، عملگرا و جهادی بودن، وی می تواند این وزارتخانه و اوضاع کنونی را ساماندهی کند.

نماینده مردم تبریز، اذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: عین الهی در این نشست ضمن تاکید بر رویکرد تعهد و مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن این وزارتخانه در زمان حضور خود، برنامه‌های کاریش را دارای سه لایه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برشمرد و اعلام کرد، در زمانی کوتاه  مقابله همه جانبه با کرونا و طرح های ضربتی برای محرومیت زدایی در کلیه مراکز درمانی از جمله تهیه کارت درمان رایگان برای محرومان جامعه را در دستور کار دارد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: وی پوشش همگانی بیمه سلامت، یکسان سازی تخصیص ارز دارو و تجهیزات و انتقال ارزش ریالی به سازمان های بیمه گر جهت جبران هزینه های خانوار و اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در قالب پرونده الکترونیک سلامت را از برنامه میان مدت خود دانست و اظهار کرد، اولویت پیشگیری بر درمان، خدمات سرپائی بر خدمات بیمارستانی و خدمات عمومی بر خدمات تخصصی در همه سیاست های اجرایی قوانین و مقررات نیز از برنامه های مدت من است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بعد از پایان اظهارات عین الهی نمایندگان نیز مطالبات مردمی و دغدغه های آنها را مطرح و اعلام کردند، مقابله جدی با کرونا در کشور و واکسیناسیون همگانی و کمک به مردم یکی از اولویت های جدی است و از وی خواستند تا در این موضوع حرکت فوق العاده ای داشته باشد.

وی اظهار کرد: تحول در حوزه سلامت و توجه بیشتر به پیشگیری و شکستن انحصار در جذب دانشجویان پزشکی که تبدیل به یکی از معضلات امروز جامعه شده و باید همانند رشته های دیگر این انحصار برداشته شود از دیگر مطالبات نمایندگان بود. همچنین من در این نشست از وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان خواستم تا احیای طب سنتی را همانند بسیاری از کشور مانند چین در دستور کاری و برنامه خود قرار دهد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رأی اعتماد کابینه رئیسی میرتاج الدینی وزیر پیشنهادی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند