Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت اجرا و تکمیل پروژه‌ها و مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان سمنان تاکید کرد.

عبداللهی در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان که با حضور استاندار سمنان برگزار شد اظهار کرد: انتظار می‌رود که امسال ، بخش عمده‌ای از مصوبات سفر رئیس قوه به استان عملیاتی و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد قضایی ادامه داد: پیگیری‌هایی در خصوص مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان صورت گرفته و دستورات استاندار محترم به سازمان مدیریت و  برنامه‌ریزی نیز صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به ارزیابی مصوبات این سفرها از سوی مسوولان قوه قضاییه گفت: دبنا بر اعلام معاون مالی و پشتیبانی قوه قضاییه، در 11 استان، با هماهنگی استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته است.

وی بر لزوم همراهی بیشتر مسوولان با دادگستری استان برای اجرایی شدن این مصوبات تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود با همکاری مسوولان و تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌ها و مصوبات سفر ریاست قوه، سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان یاری شوند.

همچنین دکتر نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان وعده داد: تا حدی که در توان استان باشد در بحث تامین اعتبارات مساعدت لازم صورت گیرد.

 وی با بیان اینکه سقف اعتبار قضایی برای سال ۱۴۰۰ تعیین شده و نمی توان بیش از آن تخصیص داد افزود: تلاش خواهد شد در اعتبارات سال ۱۴۰۱ اعتبارات لازم به پروژه‌ها و مصوبات سفر تخصیص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تلاش برای تامین اعتبار مصوبات این سفر خبر داد و اضافه کرد: مدیریت و برنامه ریزی استان می‌کوشد در چارچوب قانون و ورای اعتبارات تخصیص داده شده، به تکمیل پروژه‌ها و اجرایی شدن مصوبات سفر کمک کند.

مالکی از تلاش حداکثری برای رفع موانع پیش روی اجرای مصوبات خبر داد و خاطرنشان کرد: سایر استان‌ها نیز در بحث تامین اعتبار پروژه‌های سفر ریاست قوه قضاییه با مسائل مشابه مواجه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري سمنان رئیس کل دادگستری سمنان قوه قضاييه مصوبات سفرهای استانی مدیریت و برنامه ریزی استان سازمان مدیریت دادگستری استان سفر ریاست قوه قوه قضاییه مصوبات سفر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان