Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا، مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا طراحی و ساخت این برج را نشانه‌ای از شکست تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه ضد صنعت پتروشیمی کشور دانست و بیان کرد: برج تقطیر که با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و بازدهی بالاتر نسبت به نمونه خارجی طراحی و ساخته شده، حاصل اعتماد مدیرعامل مجموعه به متخصصان داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امید عازمیان ادامه داد: طرف‌های خارجی به بهانه تحریم‌ ظالمانه و یک‌جانبه حاضر به انتقال تکنولوژی ساخت این برج به کشور نبودند؛ در چنین شرایطی با اعتماد مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به متخصصان داخلی، طراحی و ساخت این برج عظیم و مهم به جوانان ایرانی سپرده شد تا این تجهیز غول پیکر با صرفه‌جویی دستکم سه میلیون یورو، بار دیگر چرخ تولید واحد پارازایلن را به حرکت درآورد.

مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا افزود: این برج یکهزار و ۲۰۰ تن وزن و یکصد متر ارتفاع دارد و در روند طراحی و ساخت آن ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار بوده‌اند.

وی گفت: واحد پارازایلن این مجتمع تا پایان امسال به مرحله پیش راه‌اندازی خواهد رسید و محصولات پارازایلن و ارتوزایلن تولیدی این واحد به دیگر مجتمع ‌های پتروشیمی کشور ارسال می‌شود.

مدیر پروژه واحد پارازایلن پتروشیمی بوعلی سینا ادامه داد:با راه اندازی این واحد، سودآوری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با تولید محصولات پارازایلن و ارتوزایلن سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن با توجه به تولید پارازایلن و تکمیل چرخه اصلی تولید پی.ای.تی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، سبب کاهش هزینه پشتیبانی و به دنبال آن، افزایش سودآوری شرکت پتروشیمی تندگویان خواهد شد.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در جنوب خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر قرار دارد.

این مجتمع، سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن فروردین ۱۳۸۰ آغاز و واحدهای تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی شد.

برچسب‌ها توسعه ایران بندر ماهشهر جهش تولید خوزستان صنایع پتروشیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران بندر ماهشهر جهش تولید توسعه ایران بندر ماهشهر جهش تولید خوزستان صنایع پتروشیمی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا واحد پارازایلن طراحی و ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ جواد حاتمی در نشست هم اندیشی راهکار‌های تحقق حداکثری جهش تولید با مشارکت مردم در صنعت ارزآفرین پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر در سال گذشته با ۵۱۰ میلیون دلار صادرات در این شاخص رشد ۱۸ درصدی داشته و همچنین موفق به کسب درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید پتروشیمی بوشهر حدود ۹ میلیون و ۲۴۸ هزار تن است که بخشی از این محصولات به صورت خوراک به مصرف واحد‌های دیگر مجتمع می‌رسد و بخش دیگر به عنوان محصول نهایی صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: مجموعه پتروشیمی با توجه به تنوع محصولات بزرگ‌ترین زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور را دارا است به نوعی که از مرحله دریافت گاز ترش تا انواع محصولات شیمیایی و الفینی در پتروشیمی بوشهر تولید می‌شود.

حاتمی ادامه داد: این محصولات توسط ۱۲ پتروشیمی تولید می‌شود و یا در آینده با راه اندازی فاز‌های توسعه‌ای تولید آنها آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر از طریق فروش یوتولیتی کمک شایانی به سایر واحد‌های پتروشیمی دارد به نحوی که یک سوم درآمد پتروشیمی بوشهر از محل فروش یوتیلیتی است.

حاتمی عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات پتروشیمی تهیه خوراک است که با توجه به راه اندازی فاز دوم در آینده نزدیک نیاز است سهمیه خوراک پتروشیمی بوشهر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: در تحقیق و توسعه نگاه به این است که از ظرفیت‌های داخلی نهایت استفاده انجام و از شرکت‌های داخلی برای شارژ کاتالیست‌ها بکارگیری شود.

حاتمی افزود: رویکرد زیست محیطی به صورت عینی و واقعی در پتروشیمی بوشهر دنبال می‌شود و در این زمینه برای کاهش پساب و حفظ محیط زیست منطقه اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز تندیس واحد پاک به پاس اقدام‌های ارزشمند زیست محیطی به مجموعه پتروشیمی بوشهر اهدا شده است.

حاتمی ادامه داد: بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی و صرفه ۱۵۰ هزار دلاری ماهانه از دیگر دستاورد‌های این پتروشیمی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: روزانه مصرف انرژی در حوزه تولید پایش می‌شود تا سهم بسزایی در صرفه جویی و پایش به صورت روزانه انجام شود.

حاتمی ادامه داد: کل فروش پتروشیمی بوشهر ۵۹۸ میلیون دلار گزارش شده است.

وی افزود: در مرحله دوم پتروشیمی متوسط پیشرفت واحد‌های در دست ساخت ۹۳.۵ درصد است که انتظار می‌رود دو تا سه طرح این مرحله در سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟