Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@00:04:58 GMT

ریستاد انرژی: رکورد زنی نفت روسیه تا تابستان 2020

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۴۵۲۱

ریستاد انرژی: رکورد زنی نفت روسیه تا تابستان 2020

مؤسسه ریستاد انرژی پیش‌بینی کرد که عرضه نفت روسیه تا تابستان سال ۲۰۲2 به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش می‌یابد.

به گزارش تاس، موسسه مشاوره ریستاد انرژی نروژ روز جمعه (۲۲ مردادماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممکن است عرضه نفت و میعانات گازی روسیه در تابستان ۲۰۲۲ به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یابد و انتظار می‎رود تولید این کشور در سال ۲۰۲۳ به اوج خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحلیل ریستاد انرژی، توافق اخیر ائتلاف سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) برای افزایش تدریجی تولید نفت راه را برای روسیه باز می‌کند تا به‌تدریج محدودیت‌های عرضه ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا را کنار بگذارد. این کشور در حال نزدیک شدن به ثبت رکوردی تازه در میانگین تولید نفت خام و میعانات گازی، یعنی رقم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز در ژوئیه ۲۰۲۲ است.

ریستاد در بیانیه‌ای افزود: سپس روند عرضه نفت روسیه شتاب بیشتری می‌گیرد تا در اواسط سال ۲۰۲۳ به اوج خود یعنی بیش از ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

میانگین تولید نفت و میعانات گازی کنونی روسیه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز است، این رقم در دسامبر ۲۰۱۸ تعیین شده بود. ریستاد انرژی برآورد کرد که سال ۲۰۲۳ سال اوج عرضه نفت روسیه در تولید سالانه هم خواهد بود و انتظار می‌رود تولید سالانه این کشور در این سال به ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز برسد.

بنابراین، تولید سالانه نفت خام و میعانات گازی روسیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰۰ میلیون تن خواهد بود. رکورد سالانه پیشین این کشور در سال ۲۰۱۹ و به مقدار ۵۶۸ میلیون تن در سال ثبت شده بود.

تحلیلگران معتقدند عامل اصلی افزایش تولید نفت و میعانات گازی روسیه پروژه‌های جدید شرکت‌های روسنفت و گازپروم‌نفت خواهد بود.

برچسب هاتولید نفت روسیه ریستاد انرژی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تولید نفت روسیه ریستاد انرژی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو هزار بشکه در روز میعانات گازی ریستاد انرژی تولید نفت نفت روسیه سال ۲۰۲۳ عرضه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود