Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@00:23:37 GMT

حمله شبانه زباله‌گردها به مخازن زباله تهران + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۴۵۳۸

حمله شبانه زباله‌گردها به مخازن زباله تهران + تصاویر

وقتی هوا رو به تاریکی می‌رود، تعداد زیادی زباله‌گردها با کیسه‌های بزرگ بر روی دوش، از این سطل زباله به آن یکی سطل می‌روند، محتویات سطلهای فلزی زباله را کاملاً روی زمین خالی می‌کنند، مواد بازیافتی را گلچین کرده و در کیسه‌های بزرگ می‌ریزند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ همزمان با تاریک شدن هوا، سر و کله زباله‌گردها در برخی محلات تهران پیدا می‌شود، هر چند در طول روز نیز می‌بینیم که میان زباله‌های سطل‌های زباله در حال جست‌وجو برای یافتن طلای کثیف هستند تا بتوانند با فروش آن ارتزاق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی هوا رو به تاریکی می‌رود، تعداد زیادی زباله‌گرد با کیسه‌های بزرگ روی دوش، از این سطل زباله به آن یکی سطل می‌روند، محتویات مخازن فلزی زباله را کاملاً روی زمین خالی می‌کنند، مواد بازیافتی را گلچین کرده و در کیسه‌های بزرگ می‌ریزند سپس به سراغ سطل بعدی رفته و همین کار را تکرار می‌کنند هر چند ممکن است سطل زباله بعدی توسط زباله‌گرد دیگری کاملاً خالی شده باشد.

زباله‌گرد در هر سنی مشغول کار هستند، میان آنها از پسران کم سن و سال، پیرمردان بی‌خانمان و معتادان متجاهر به چشم می‌خورد.

متأسفانه معتادان متجاهر نیز میان زباله‌گرد به فور دیده می‌شوند و مدام میان سطلهای زباله پرسه‌زنی می‌کنند، اتفاقی که باعث می‌شود به تدریج احساس امنیت در یک محله کاهش پیدا کند.

پخش شدن زباله‌های فراوان در سطح معابر جدای از چهره زشتی که به آن خیابان می‌دهد، باعث انتشار آلودگی و بیماری آنهم در بحران کرونا می‌شود. داستان از جایی زشت‌تر می‌شود که در یک محله تعدادی زیادی سطل زباله وجود دارد و هر چند متر از یک محله شاهد این صحنه‌های زشت هستیم.

بعد از اینکه هر شب محتویات سطلهای زباله توسط افراد زباله‌گرد در برخی محلات تهران تخلیه و روی زمین رها می‌شود، کار سخت تمیز کردن اطراف سطل زباله و شست‌وشو توسط پاکبان‌ها انجام می‌شود و متأسفانه روند مذکور هر شب ادامه دارد و معلوم نیست شهرداری تهران غیر از جمع‌آوری زباله‌های رهاشده توسط پاکبان‌ها، راه دیگری برای جلوگیری از این رویه دارد یا خیر؟

در همین رابطه سید جعفر تشکری هاشمی؛ عضو شورای شهر تهراندر جریان جلسه شورای شهر تهران نسبت به رفت‌وروبدر شهر تهران انتقاد کرده و گفته است: موضوع مخازن زباله وضعیت نامناسبی دارد که شهرداری و شهرداران مراکز باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و بازدیدهای روزانه را انجام دهند.

وی همچنین به مسئله زباله‌گردی در مناطق اشاره کرده و افزوده: متأسفانه طرح ساماندهی در این بخش نداریم و هر روز شاهد تصاویر زباله‌گردی در مخازن هستیم و باید به این موارد رسیدگی شود.

سطلهای زباله بدون هیچ حفاظ و درپوش، کار را برای زباله‌گرد بسیار سهل می‌کند، به نظر می‌رسد که در وهله نخست باید در طراحی سطلهای مکانیزه زباله در سطح شهر تهران، اقداماتی انجام شود تا دسترسی به زباله‌ها توسط زباله‌گردها و معتادان متجاهر به راحتی انجام نشود و صحنه‌های ناخوشایند در اطراف سلطهای زباله را شاهد نباشیم در وهله بعدی نیز درباره ساماندهی زباله‌گردها باید اتفاقات جدی صورت گیرد.

وضعیت اسفبار مخازن زباله در شهر تهرانپیشنهاد عضو جدید شورای شهر برای تفکیک زباله از مبداء+فیلم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران کیسه های بزرگ زباله گردها زباله گرد سطل زباله شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز

جمعی از خبرنگاران و مدیران دستگاه های اجرای استان فارس در شامگاه روز شنبه از روند اجرایی خط ۲ مترو و دستگاه حفاری تونل مترو در ایستگاه بلوار آزادی شهرستان شیراز بازدید کردند . به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076068 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان