Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:49:52 GMT

بستری بیماران کرونایی در سبزوار افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۵۱۱۴

بستری بیماران کرونایی در سبزوار افزایش یافت

دکتر علیرضا مسلم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رسیدن تعداد بیماران کرونایی بستری موقت و دایم در سبزوار به بیش از ۳۲۶ نفر، وضعیت این شهرستان همچنان قرمز تیره و بحرانی است.

وی اضافه کرد: از ۲۳ تیرماه تاکنون سبزوار همچنان به لحاظ کرونایی در وضعیت قرمز به سر می برد و تعداد بیماران کرونایی بستری‌ شده در بیمارستان واسعی این شهرستان به حداکثر خود رسیده و نسبت به ۲ هفته گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته زیر پوشش این دانشگاه نیز نسبت به هفته گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته و تعداد تست های سریع انجام شده هم ۸۷ درصد بیشتر شده است.

مسلم با اشاره به شتاب بخشی واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا افزود: تزریق واکسن کرونا در مراکز زیر پوشش این دانشگاه به چهار هزار و ۵۰۰ دوز در روز افزایش یافته است.

مسلم افزود: همچنین با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان واسعی سبزوار، با همیاری هلال احمر و شهرداری سبزوار چادرهایی در فضای این بیمارستان برای نگهداری بیماران نصب و برپا شده است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۰ نفر دیگر جان خود را از دست دادند و تلفات روزانه کرونا بار دیگر شکسته شد و شمار قربانیان این ویروس در کشور به ۹۷ هزار و ۸۲۸ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کرونا در خیز پنجم خود و طی روزهای نشان داده که قصد کوتاه آمدن ندارد و ۱۸ مرداد با شکستن رکورد تلفات روزانه با ۵۸۸ کشته، بار دیگر رکود جدید دیگری بر جای گذاشت و طی ۲۴ ساعت، ۶۲۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

ویروس کرونا دورخیز خود برای خیز پنجم را از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز کرد و اکنون شهر ۳۵۹ کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

پیشتر بالاترین آمار فوتی های روزانه کرونا در ایران طی ۱۹ ماه گذشته و قبل از ۱۸ مرداد مربوط به ششم اردیبهشت ماه سال جاری با ۴۹۶ فوتی بوده است. 

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی روز یکشنبه اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۷۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و چهار هزار و ۲۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۱ نفر رسید.

هم اکنون سه میلیون ۷۲۸ هزار و ۹۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و هفت هزار و ۳۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار پروتکلهای بهداشتی خوشاب جغتای داورزن جوین بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار پروتکلهای بهداشتی خوشاب جغتای داورزن جوین بهداشت و سلامت شهر در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران