Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب این طرح، ویژه‌برنامه‌هایی از قبیل فضاسازی آستان مقدس امامزادگان، تبلیغات محیطی پیرامون اماکن مذهبی، اجرای ویژه‌برنامه اذن عزا، سیاه‌پوشان صحن و محیط داخلی و خارجی بقعه، برنامه چهارپایه‌خوانی، برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی ‌من ‌العسل و تجمع لبیک یا حسین(ع) از جمله برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است که در این بقاع متبرکه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۱۰ مبلغ دینی بومی و ۱۰ مبلغ اعزمی از قم با هدف ترویج و انتقال پیام عاشورا، خدمت مطلوب به عزاداران و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در این طرح همکاری می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: طرح بصیرت عاشورایی با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا با تاکید و نظارت بر رعایت دقیق و جامع همه پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه بویژه فاصله‌گذاری اجتماعی در این اماکن مذهبی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: طرح شمیم حسینی نیز از دیگر طرح هایی است که در بقاع متبرکه با هدف توزیع عادلانه‌ عواید موقوفات و بهره‌مندی هیات‌های فعال از این عواید برگزار می‌شود.

حجت الاسلام آسوده ادامه داد: مدیریت توزیع عادلانه عواید نیات واقفین مرتبط موجب بهره مندی از سفره اطعام اباعبدالله الحسین(ع) در همه سطوح و اقشار مختلف جامعه می شود و اجرای طرح مزبور از طریق مراکز افق باعث گسترش تکریم امامزادگان عظیم الشان، مساجد و هیات های مذهبی و تقویت پیوند بین آنها شده است.

خراسان شمالی ۱۶۸ بقعه متبرکه، پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۸۶۵ رقبه دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی عاشورا سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی عاشورا برگزار می شود خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در نشست برنامه‌ریزی دهه کرامت در استان، با تبریک 12 اردیبهشت روز معلم و تسلیت سالروز شهادت استاد شهید گرانقدر آیت الله مطهری، اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مغتنمی است که ما در حوزه بصیرت‌افزایی برای خود و جامعه کوشش کنیم. 

وی با بیان اینکه در اثر معارف الهی، انقلاب اسلامی شکل گرفته است، گفت: ما هر مقدار بر معارف الهی خود بیفزاییم، جامعه را از آسیب‌ها مصون کرده و آن‌را پیش بردیم. معارف الهی با اساس و اصالت انسان‌ها سازگار است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: انقلاب اسلامی را در دل دشمن‌ترین دشمنان نفوذ دادیم، اما متأسفانه در درون خود مشکل داریم، افرادی هستند که قدر این انقلاب را نمی‌دانند و ذهن آنها مشوش شده است باید معارف را ترویج کنیم.

وی بیان داشت: امام رضا(ع) از آفتاب‌های تابنده‌ای است که در این کشور است و باید مکتب، سیاست، برنامه‌ها و ... او شناسانده شود. باید برای دهه کرامت اقدامات لازم را انجام و افراد را به سمت معرفت و بصیرت سوق داد.

نکونام در پایان با تأکید بر اینکه باید در کارها همدلی و همفکری داشت تا نتیجه خوبی حاصل شود، خاطرنشان کرد: باید معارف اهل بیت(ع) را خصوصاً برای نوجوانان و جوانان تبیین کرد و کارها را به صورت محتوایی پیش برد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی