Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در نهمین سوگواره «احلی من العسل» که همزمان با ششم محرم سالروز شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مجازی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: این سوگواره یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است تا با افزایش معرفت در جهت آشنایی بیشتر با اهل بیت(ع) و تربیت دانش آموزان گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: همه ساله به مناسبت فرارسیدن شب هفتم محرم منسوب به شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، سوگواره «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان پسر مقطع اول و دوم متوسطه برگزار می‌شد اما در سال جاری و به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم به شکل مجازی و نمادین در کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سوگواره «احلی من العسل» در سه بخش شامل مداحی و سخنرانی با محوریت دانش آموزان، حرکت کاروان‌های دانش آموزی در روی خودرو و اجرای برنامه و سومین بخش ایجاد پویش‌ها با هدف استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی برگزار می‌شود.

کاظمی افزود: همچنین در بخش پویش‌ها قسمت معرفتی در قالب مداحی و مطالعه در زندگی حضرت اباعبدالله(ع) و یاران با وفایش برگزار و در پایان این سوگواره به ۳۱۳ برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: دبیرخانه این سوگواره در استان زنجان برپا شده و قرار است نهمین سوگواره «احلی من العسل» در حسینیه اعظم زنجان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار و از طریق شبکه‌های رسانه ملی پخش شود.

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج معارف عاشورا و آموزه‌های ارزشمند این حماسه دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این سوگواره سبب می‌شود، تا دانش آموزان شناخت بیشتری نسبت به قیام سیدالشهدا(ع) کسب کرده و در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر که از اهداف اصلی قیام حضرت بوده تلاش کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: احلی من العسل ششم محرم کاروان های دانش آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود

حرکت دسته عزاداری و سوگواری مردمی شاگردان مکتب شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح ابتدای بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی مسجد حضرت امام سجاد علیه السلام به سمت میدان صادقیه برگزار می شود.

از تمامی سوگواران و عزاداران به ویژه شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام دعوت می شود تا در این حرکت عظیم و باشکوه عزای آل الله شرکت چشمگیر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند