Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در پی انفجار یک تانکر سوخت در لبنان دست‌کم بیست و دو نفر کشته شدند و تعداد زخمی‌ها هشتاد نفر اعلام شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، انفجار یک مخزن سوخت حاوی بنزین در شهر «التلیل» در «عکار» در شمال لبنان منجر به کشته شدن 22 نفر شد.
منابع لبنانی گفته‌اند، شمار زخمی‌ها دست‌کم به حدود 80 نفر می‌رسد و حال برخی نیز وخیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اولین واکنش‌ها، سعد الحریری نخست وزیر سابق گفته، این انفجار دست کمی از انفجار سال گذشته بندر بیروت که بیش از دویست نفر در آن جان باختند، ندارد و مسئولان امر باید استعفا کنند.
هنوز علل این حادثه روشن نیست. اما گزارش‌های مطبوعاتی نشان می‌دهد، یک مخزن (تانکر)‌ سوخت پنهان که عصر دیروز کشف شده، منفجر شده و همه کسانی که اطراف آن بودند کشته یا زخمی و به بیمارستان‌های عکار و بیروت منتقل شده‌اند.
«محمد خیر» رئیس ستاد بحران و امداد لبنان از تماس با ترکیه و مصر خبر داد تا مجروحانی که حال وخیم دارند به این کشورها منتقل شوند. وی از تمام بیمارستان‌های ویژه سوختگی خواست به داد مجروحان این حادقه برسند.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، عملیات جستجو در اطراف انفجار برای مفقودان احتمالی ادامه دارد و نیروهای ارتش، صلیب سرخ، دفاع شهری و غیره در حال انجام این کار هستند.
از مردم منطقه درخواست شده برای اهدی خون به زخمی‌ها به بیمارستان‌های منطقه مراجعه کنند زیرا حال برخی از مجروحان به شدت وخیم است.
بر اساس این گزارش، بسیاری از اهالی منطقه از ساعات اولیه صبح در اطراف محیط انفجار جمع شده‌اند و ارتش در اطراف این محیط حصار امنیتی ایجاد کرده است.
خبرگزاری رسمی لبنان افزود، اهالی خشمگین منطقه به سمت نیروهای ارتش لبنان سنگ پرتاب کرده‌اند .
تعدادی از اهالی عصبانی منطقه کامیون‌های موجود در ایستگاه سوخت «الرمل و البحص» را که انفجار در آنجا رخ داد، سوزاندند. یکی از این کامیون‌ها متعلق به صاحب این ایستگاه سوخت بوده و اهالی منطقه تهدید به سوزاندن خانه وی کردند.
«العهد» اما در این خصوص علت انفجار گزارش کرد، ارتش لبنان دیروز (شنبه) حدود 60 هزار لیتر بنزین را مصادره و اقدام به توزیع آن میان مردم کرد. در هنگام روند توزیع مشکلی پیش آمد که منجر به تیراندازی شد و در پی تیراندازی تانکر سوخت نیز منفجر شد.
شبکه «الجدید» اما به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد، فردی در محل حادثه فندک روشن کرده و همین موضوع منجر به انفجار شده است.
«جوزف منصور» شهردار التلیل که گویا در محل حضور داشته در خصوص این اتفاق به روزنامه «النهار» گفت، حدود ساعت دو نیم بامداد (به وقت محلی) بسیاری از اهالی منطقه برای دریافت سوخت در اطراف تانکر جمع شده بودند.
وی در ادامه وقوع تیراندازی در محل را تکذیب کرد و گفت، یکی از افرادی که در محل بود فندک خود را روشن کرد و همین منجر به آتش‌سوزش شد.
«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از دستگاه قضایی این کشور خواست با انجام تحقیقات، علت دقیق انفجار در التلیل لبنان را مشخص کند.
لبنان این روزها با انفجار سوخت روبروست و ارتش لبنان دیروز اعلام کرد، به برخی پمپ بنزین‌ها که به صورت غیرقانونی درهای خود را بسته‌اند، خواهند رفت و بنزین احتکار شده را میان مردم توزیع خواهند کرد.

سعد حریری خواستار استعفای رئیس جمهور لبنان شد
به دنبال انفجار تانکر حمل سوخت در عکار واقع در شمال لبنان، سعد الحریری، نخست وزیر سابق، رهبران این کشور از جمله رئیس جمهور را مورد حمله قرار داده و آنها را به بی کفایتی متهم کرده و خواستار کناره گیری آنها شده است.
حریری صبح امروز در توییتر نوشت "فاجعه عکار هیچ فرقی با فاجعه بندر بیروت ندارد" وی افزود: با این اتفاقی که افتاده است، دولت اگر احترامی برای انسانیت قائل است باید استعفا دهد.
صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که در حادثه انفجار تانکر سوخت در شهرک تلیل در عکار واقع در شمال لبنان که شب گذشته رخ داد، دست کم 20 نفر کشته شدند.

میشل عون: روند تشکیل کابینه درحال انجام است
رئیس جمهور لبنان اظهار امیدواری کرد با تشکیل هر چه سریعتر کابینه لبنان، بحران‌های این کشور حل و فصل شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، میشل عون رئیس جمهور لبنان با تاکید بر اینکه روند تشکیل کابینه در دست انجام است اظهار امیدواری کرد آرامش و ثبات به زودی در این کشور برقرار شود.
این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که مناطق مختلف لبنان صحنه اعتراضات مردمی به علت کمبود سوخت، وخامت وضع اقتصادی، کمبود برق و توقف فعالیت کارخانه‌های تولید دارو و غذا و همچنین نانوایی هاست.
بحران‌های پی در پی لبنان باعث خشم و نارضایتی مردم این کشور شده است بطوریکه مناطق و شهر‌های مختلف لبنان صحنه برگزاری تظاهرات و اعتراضات مردمی است و مردم لبنان این بار با برگزاری تظاهراتی تصمیم بانک مرکزی این کشور مبنی بر حذف یارانه سوخت را محکوم کردند.
این تصمیم باعث خشم مردم و افزایش بهای بنزین شده است به طوریکه اکثر پمپ‌های بنزین‌های لبنان فعالیت خود را متوقف کرده و منتظر تعیین قیمت نهایی آن هستند. اما برخی پمپ بنزین‌ها به شدت شلوغ است و در نتیجه درگیری‌هایی صورت می‌گیرد که باعث دخالت نیرو‌های نظامی این کشور با هدف بدست گیری زمام امور می‌شود.
تصمیم ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان همچنین باعث ایجاد بحران و صف‌های طویل دیگری مقابل نانوایی‌ها شده است.
این درحالیست که یک مقام مسئول در نیرو‌های امنیت داخلی لبنان اعلام کرد، در برابر رنج شهروندان لبنانی ناشی از کمبود سوخت بی تفاوت نخواهد ماند و مسئولیت توزیع سوخت احتکار شده بر شهروندان لبنانی را بر عهده خواهد گرفت. در نتیجه یگان‌هایی از نیرو‌های ارتش لبنان به پمپ بنزین‌ها حمله کردند و با مصادره بنزین‌های احتکار شده اعلام کردند که به طور مستقیم آن را بین مردم تقسیم خواهند کرد.
در همین حال خوشبینی‌هایی درباره تشکیل کابینه لبنان در پی اظهارات میشل عون رئیس جمهور لبنان مبنی ادامه روند تشکیل کابینه لبنان، وجود دارد.
میش عون تاکید کرد با تشکیل سریع کابینه لبنان، می‌توان بحران‌های این کشور را به گونه‌ای که باعث رضایت مردم این کشور باشد حل و فصل کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لبنان رئیس جمهور لبنان تشکیل کابینه کابینه لبنان ارتش لبنان تانکر سوخت میشل عون بنزین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید

 به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: امارات متحده عربی در حال استقرار بازوهای رباتیک در پمپ‌های بنزین خود برای رباتیک کردن روند سوختگیری است. به لطف این بازوهای رباتیک، بیش از ۲۰ میلیون نفر سوخت بهتر و سریع‌تری را برای خودروهای خود دریافت می‌کنند.

شرکت ملی نفت ابوظبی جدیدترین نوآوری خود را معرفی کرد. بازوی رباتیکی که دریچه بنزین خودرو را باز، درپوش آن را جدا و باک را به شکل دقیق و آسان پر می‌کند.

این بازوی رباتیک نه تنها باک خودرو را پر می‌کند، بلکه به لطف بهره‌گیری از یک برنامه در وقت افراد نیز صرفه‌جویی می‌کند. این برنامه تضمین می‌کند که دقیقاً مقدار سوخت مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید.

توسعه این بازوی رباتیک بیش از یک سال به طول انجامیده است. این سیستم نه تنها سریع است، بلکه برای سازگار بودن با محیط زیست و به حداقل رساندن خطرات نشت سوخت ایجاد شده است.

این بازوی رباتیک چطور کار می‌کند؟

وقتی به یکی از پمپ‌های بنزین ADNOC که به این فناوری مجهز هستند، می‌رسید، نوع سوخت خود را انتخاب می‌کنید و روی صفحه لمسی یا برنامه مخصوص آن روی گوشی هوشمند خود انتخاب می‌کنید.

سپس یک بازوی رباتیک با یک نازل و حسگرهای مناسب اطمینان حاصل می‌کند که نازل هنگام پمپاژ سوخت به درستی تراز شده است. دوربین‌ها و حسگرها بر این فرآیند نظارت می‌کنند و در عین حال اطمینان می‌دهند که همه چیز به درستی و ایمن انجام می‌شود.

سرانجام هنگامی که سوخت‌رسانی به پایان می‌رسد، بازوی رباتیک نازل را عقب می‌کشد و با بستن درب باک و دریچه سوخت، راننده را راهی می‌کند.

توسعه این بازوی رباتیک بخشی از یک استراتژی پنج ساله است تا اطمینان حاصل شود که خودروها به درستی سوختگیری می‌کنند.

این فناوری همچنین به عنوان مثال بهره‌وری کارگران را افزایش می‌دهد که به معنای صرف کردن ساعات کمتری در فضای باز در گرما و سرماست. ضمن اینکه برای مشتریان نیز این به معنای انتظار کمتر است.

به گفته مسئولان اماراتی، این فناوری برای اولین بار در خاورمیانه و برای نخستین بار در آب و هوای گرم تابستان آزمایش شده و این گام رو به جلو نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر ما به تعالی خدمات است. این فناوری برای پشتیبانی از کارکنان موجود، افزایش بهره‌وری آنها و کاهش زمان انتظار مشتریان استفاده خواهد شد.

در حال حاضر یک پروژه آزمایشی در ابوظبی در حال انجام است. هدف آن نیز جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات است. سپس از این داده‌ها برای فعال کردن فناوری بازوی رباتیک در سراسر شبکه سوخت رسانی در امارات متحده عربی استفاده می‌شود.

اماراتی‌ها همچنین اولین تجربه شخصی سازی شده با هوش مصنوعی در منطقه را برای سوخت‌گیری توسعه داده‌اند. به لطف این برنامه، دوربین‌های هوشمند، خودرو را شناسایی و بررسی می‌کنند و صفحه‌های دیجیتال، راننده را برای سوخت‌گیری هدایت می‌کنند. همه این کارها را می‌توان به راحتی از همان پشت فرمان انجام داد و نیازی به ترک خودرو نیست.

مسائل مربوط به سوخت رسانی می‌تواند شامل چالش‌های مختلفی باشد، مانند اینکه سطح بالای ترافیک می‌تواند منجر به زمان انتظار طولانی در پمپ‌های بنزین شود. بنابراین پیاده‌سازی فناوری‌های جدید مانند این بازوی رباتیک می‌تواند کارایی را افزایش دهد و در عین حال نگرانی‌های ایمنی را برطرف و رضایت مشتری را فراهم کند.

اماراتی‌ها انتظار دارند این بازوی رباتیک تا پایان سال به طور کامل عملیاتی شود. این فناوری قرار است در بیش از ۵۰۰ پمپ بنزین مستقر شود و به بیش از ۲۰ میلیون نفر خدمات‌رسانی کند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم