Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 23 مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه، اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد و فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون انرژی حضور یافته و برنامه‌های خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دیپلماسی انرژی یکی از موارد مدنظر نمایندگان مجلس بوده و خواستار توجه به این موضوع شدند افزود: انرژی یکی از نقاط مثبت کشور ما است و بسیاری از کشورها همسایه به آن نیاز دارد؛ از سوی دیگر در خصوص نقش و اهمیت همسایگان، تاکید بر دیپلماسی آب به خصوص با همسایگان، پرهیز از نگاه صرفا سیاسی و لزوم ارتباط مستمر با کمیسیون‌های مختلف به خصوص کمیسیون انرژی از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نمایندگان عضو این کمیسیون خواستار آن شدند که ارتباط وزیر خارجه نباید فقط با کمیسیون امنیت باشد و موضوعات را صرفا از پنجره سیاسی نگاه کنند بلکه ارتباط با سایر کمیسیون‌ها هم می‌تواند کمک کننده به رفع مشکلات باشد.

نخعی گفت: در ادامه این نشست وزیر پیشنهادی فرهنگ در کمیسیون انرژی حضور یافت؛ هم افزایی فرهنگی بین سازمان های متعددی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند و ابراز گله مندی از عدم موفقیتی که در حوزه فرهنگ مورد انتظار رهبری و مردم بوده است از مباحثی بود که نمایندگان مجلس به آن اشاره کردند. 

وی افزود: وزیر پیشنهادی صمت هم در بخش سوم نشست کمیسیون انرژی حاضر شد؛ مشکلات حوزه صنعت و نظام توزیع کالا در کشور از جمله توزیع مرغ، تخم مرغ و سیمان جزو دغدغه‌های جدی بود که از سوی نمایندگان مطرح شد. چالش‌های زیادی که در حوزه معدن به ویژه در خصوص واگذاری‌ها وجود دارد و همچنین امضاهای طلایی و مشکلاتی که به دنبال آن ایجاد می‌شود از دیگر مواردی بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: عدم توجه به آمایش سرزمین در احداث واحدها تولیدی که باعث محرومیت بیشتر نقاط محروم و توسعه بیشتر نقاط توسعه یافته می‌شود، توجه به دغدغه‌های سرمایه گذاران، مشکلاتی که اصل ۴۴ در توسعه مناطق محروم کشور ایجاد کرده است، مسئولیت‌های اجتماعی کارخانجات بزرگ و موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی و شرقی کشور عمده مباحثی بود که در ادامه این جلسه مطرح شد. 

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس وزیر پیشنهادی صمت وزیر پیشنهادی خارجه وزیر پیشنهادی فرهنگ کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه