Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نوری تازه با برگزاری یک نشست خبری به تشریح دستاوردهای خود در عرصه تولید و صادرات مظروفات بلوری پرداخت و خواستار مانع زدایی سازمان استاندارد از مسیر تولید این شرکت شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت بلور «نوری تازه»، درحالی که واحدهای کوچک و متوسط بلور فاقد استاندارد در کشور محصولاتشان را به راحتی در بازار عرضه می کنند، خطر تعطیلی یک کارخانه بزرگ و معتبر از این صنعت را که خود یکی از پیشنهاد دهندگان اجباری شدن استاندارد صنعت شیشه و بلور در کشور بوده است، تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سخن از شرکت نوری تازه است که از بزرگترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان مظروفات بلوری کشور به شمار می رود و ۵۰ درصد از تولیدات آن نیز با وجود شرایط تحریم به ۳۵ کشور دنیا صادر می‌شود.

اشتغالزایی قابل توجه مستقیم و غیرمستقیم شرکت نوری تازه

محمدمهدی رئیس‌زاده، مشاور اقتصادی و بانکی اتاق بازرگانی ایران در نشستی خبری که با موضوع «چالش‌های استاندارد و محدودیت‌های تولید در صنعت بلور» برگزار شد، در رابطه با چالش این شرکت با اداره استاندارد تهران ، اظهار کرد: مطابق با مصوبات و آئین‌نامه‌ها، هیچ یک از واحدهای تولیدی فعال نباید به دلیل مشکلات ناشی از سیستم بانکی، سازمان امور مالیاتی و غیره تعطیل شوند و اقدامات استاندارد تهران برای توقف فعالیت تولیدی «نوری تازه» در حالی صورت گرفته که شرکت مذکور نقش مهمی در اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در کشور داشته و سهم مناسبی از بازار صادراتی را نیز به خود اختصاص داده است.

نوری تازه بدهی مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی ندارد

وی افزود: این شرکت به دلیل عملکرد مناسب،  در این شرایط سخت اقتصادی حتی نیازمند افزایش تسهیلات بانکی و تأمین منابع از سوی این سیستم نیز نبوده است.

رئیس‌زاده با تشریح وضعیت مناسب بانکی، بیمه‌ای و کاری شرکت نوری تازه اظهار کرد:‌ در زمینه سازمان امور مالیاتی نیز مشکلی وجود نداشته و این شرکت مالیات‌های خود را در زمان معین به این سازمان پرداخت کرده است که عملکردی این چنین از سوی واحدهای تولیدی نقش مهمی در تأمین منابع پایدار درآمدی برای این سازمان دارد.

وی اظهارکرد: هیچ شکی در مورد ماهیت اعمال استاندارد برای واحدهای تولیدی وجود ندارد و اتفاقاً از ابتدا اعمال استاندارد اجباری در این واحد تولیدی نیز با درخواست خود این مجموعه صورت گرفته است اما در شرایطی که اکنون محصولات واحدهای کوچک و متوسط  بلور فاقد استاندارد در بازار کشور در حال عرضه  هستند، تعطیلی واحد بزرگی با این حجم از اشتغالزایی که همه استانداردها را رعایت کرده و تنها به دلیل مشکلات ناشی از تحریم امکان درج برخی از بندهای نشانه گذاری مانند نام فارسی بر روی محصولات خود را ندارد، جای تعجب است.

صادرات ۵۰ درصد محصولات به ۳۵ کشور دنیا در شرایط تحریم

وی افزود: نوری تازه حدود ۵۰ درصد از محصولات خود را با وجود شرایط کنونی به ۳۵ کشور دنیا صادر می‌کند و درحالی که در شرایط فعلی بازگشت ارز توسط بانک مرکزی و بانک‌ها به کشور بسیار مشکل شده است، اما این مجموعه موفق به ایفای تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات  خود شده و به عنوان یک واحد خوش حساب و شناخته شده عمل کرده است.

این در شرایطی است که به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم، نام برند نوری‌ تازه بر روی محصولات به فارسی درج نمی‌شود تا فروش محصولات این شرکت که اکنون به ۳۵ کشور دنیا صادر می‌شود با مشکلات تحریم مواجه نشود.

مشاور اقتصادی و بانکی اتاق بازرگانی ایران گفت: در این شرایط، این پرسش مطرح می شود که یک واحد تولیدی با ایجاد ۸۰۰ اشتغال مستقیم چرا باید با این مشکلات مواجه باشد؟

رئیس‌زاده خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های مستمر، جلسه‌ای با حضور مقامات استاندارد تهران برگزار و مقرر شد که این واحد تولیدی در سفارشات جدید خود کد رهگیری ۱۰ رقمی استاندارد را روی جعبه‌ها درج کند تا در هنگام صادرات، مشکل تحریم باعث برگشت کالا نشود اما پس از آن، نامه‌ای از سوی استاندارد صادر شد که مفاد آن در عمل به طور کامل قابل اجرا نیست.

افزایش ۲۵ درصدی اشتغال در نوری تازه با وجود شرایط تحریمی

احمدرضا قائدی، مدیر اجرایی شرکت بلور نوری تازه نیز در این نشست با بیان اینکه  تولیدات این شرکت اکنون حدود ۱۵ درصد از بازار مظروفات بلور کشور را به خود اختصاص داده و در طول این سال‌ها به ۵۰ کشور دنیا صادرات داشته‌ است، عنوان کرد: اکنون با وجود مشکلاتی ناشی از تحریم، ۳۵ کشور همچنان هدف صادراتی محصولات این شرکت هستند و در تمامی ۵ قاره دنیا اهداف صادراتی وجود دارد.

وی با اشاره به‌ سهم مناسب این شرکت از بازار، عنوان کرد: در دو سال اخیر که دو سال پرچالشی برای بسیاری از صنایع به واسطه کرونا و بسته شدن مکرر  مرزهای صادراتی بوده است، این مجموعه تلاش کرده است تا به جای کاهش تولید، به سمت فعالیت بیشتر حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شروع بیماری کرونا ناچار به تعدیل حدود  ۱۰۰ نفر نیروی انسانی شدیم اما پس از طی یک دوره چند ماهه نیروها به کار بازگشتند، عنوان کرد: با نصب و راه ‌اندازی خطوط تولید جدید، امروز نسبت به شروع دوره کرونا ۲۵ درصد افزایش نیروی انسانی و به همین نسبت افزایش تولید را در این مجموعه شاهد هستیم. این آمار برای شرکتی که در وضعیت کرونا در حال ادامه فرایندهای تولید است رقمی درخور توجه است.

افتتاح خطوط تولید جدید تا چندماه آینده

قائدی ادامه داد: با توجه به همه سختی‌هایی که در شرایط عادی برای واردات خط تولید وجود دارد، در این مدت خطوط تولید جدید این شرکت از اروپا وارد شده و از ابتدای امسال ۲ خط تولید و یک کوره جدید در شرکت نوری‌تازه به بهره برداری رسیده و یک خط تولید دیگر نیز تا چند ماه آ ینده به بهره‌برداری می‌رسد که ظرفیت جذب نیروی انسانی را افزایش خواهد داد.

وی اضافه کرد: بخش عمده تولیدات این شرکت صادراتی است و طبیعاً ارتباط این کالا  با ایران، موجب قرار گیری در لیست تحریم می شود. برای گذر از این مشکل،  نوری تازه مجبور است که محدودیت‌هایی را رعایت کند و نمی‌تواند روی کالا درج کند که محصول، تولید ایران است. در واقع، نام فارسی و آدرس کارخانه و یا برخی موارد دیگری که استاندارد از ما خواسته بر روی کالا و جعبه درج شود، به دلیل محدودیت‌های تحریمی ممکن نیست.

وی با اشاره به ارائه راهکارهای جایگزین به سازمان استاندارد برای رفع این مشکل، خاطرنشان کرد:‌ یکی از این راهکارها این است که به جای درج مشخصات بر روی جعبه، کیوآرکد ( ( QR CODE بر روی کالا درج شود که با اسکن آن می‌توان تمامی اطلاعات را در اختیار مشتری قرار داد اما با اینکه اکنون از این امکان بر روی جعبه های تولیدات این شرکت بهره گیری می شود، ولی اداره کل استاندارد تهران این راهکار را هنوز تأیید نکرده است.

برندهای شرکت نوری تازه کاملا ایرانی است

وی عنوان کرد: حاشیه‌هایی نیز مطرح شده است که تولیدات این شرکت در بازار سایر کشورها با برند ژاپنی ساکورا در حال توزیع است درحالی که برند ساکورا یکی از زیر برندهای  شرکت نوری تازه است که در ایران و سایر کشورها به نام این شرکت ثبت شده و کاملأ ایرانی است.

در ادامه، دکترمریم کارگر راضی، استاد دانشگاه و متخصص صنعت شیشه اظهار کرد:ایراد مطرح شده به تولیدات این شرکت، مربوط به بسته‌بندی است در حالی که برای بسته‌بندی محصولات شیشه و بلور، هیچ استاندارد بین‌المللی وجود ندارد و برای آن صرفأ استاندارد داخلی تصویب شده است.

وی عنوان کرد: بخش مهمی از تولیدات این شرکت، به کشورهای اروپایی که خود کیفی‌ترین تولیدات را در این زمینه دارند، صادر می‌شود و محصولات نوری تازه، قابلیت رقابت با برندهایی نظیر «پاشاباغچه»  کشور ترکیه را دارد؛ برندی که جنبه بین‌المللی دارد.

کارگر راضی خاطرنشان کرد:  بررسی خط تولید و انبار این شرکت، نشان می‌دهد که مواد اولیه‌ با بالاترین کیفیت تهیه می شود و در خط تولید نیز تکنولوژی به روز و اروپایی در حال استفاده است . همچنین نیروی انسانی متخصص  که آموزش‌های لازم را نیز به صورت دوره‌ای دریافت می‌کنند از ویژگی‌های این گروه تولیدی است. ضمن اینکه این شرکت بودجه های سالانه ای برای بخش تحقیق و توسعه دارد و دائمأ در حال به روز رسانی دانش مجموعه در زمینه های مختلف است که همگی خود را در افزایش کیفیت محصولاتش نشان می دهد.

وی عنوان کرد: اگر به لحاظ سلامتی، عدم رعایت استانداردها به سلامت مردم آسیب بزند یا حتی از نظر کیفی و ظاهری نامناسب باشد، سازمان ملی استاندارد موظف است که به تولیدکننده تذکرات لازم را ارائه دهد و تولیدکننده هم موظف است که خود را به سطح استاندارد برساند اما مطابق با گزارش آزمایشگاه های همکار استاندارد،  کیفیت تولید محصولات این شرکت با انطباق اعلام شده است.

قائدی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا در حال حاضر کارخانه فعال است یا خیر؟ تأکید کرد که ما با قدرت به تولید خود در ۳ شیفت کاری ادامه می دهیم و تصریح کرد: نه تنها هیچ تصمیمی برای توقف تولید نداشته و نداریم، بلکه به زودی خط جدید دیگری نیز به بهره برداری می رسد. امیدوار هستیم که مشکل پیش آمده نیز با تعامل درست و سازنده اداره کل استاندارد استان تهران با این واحد تولیدی به زودی برطرف شود و آمادگی داریم تا در نشست های تخصصی دو جانبه راهکارهای خود را چنانچه قبلا نیز پیشنهاد کرده ایم، ارائه کنیم. در نهایت درخواست می کنیم تا در تدوین چنین الزاماتی برای صنایع، شرایط و اقتضائات آن صنعت و شرایط کشور نیز مورد توجه قرار گیرد تا در آینده نیز شاهد بروز چنین مشکلاتی برای واحدهای تولیدی نباشیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت بلور نوری تازه توليد تولیدات این شرکت استاندارد تهران واحدهای تولیدی ۳۵ کشور دنیا کشور دنیا صادر شرکت نوری تازه نیروی انسانی واحد تولیدی خط تولید بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات