Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر عتباتی در اولین جلسه "ستاد استانی صبر" آذربایجان غربی اظهار داشت: صلح و سازش عجین شده با فرهنگ اسلامی و نشات گرفته از آیات قرآن کریم، احادیث و سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت و جزو مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان است.

وی یکی از مشکلات جامعه کنونی را کم شدن روحیه گذشت در افراد عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف اصلی تشکیل ستاد صبر در این استان، توسعه و رونق بخشیدن به امر سازش و بالا بردن فرهنگ گذشت در میان شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۹۰ هزار فقره پرونده در دادگستری استان رسیدگی شده است که این آمار بسیار بالایی است و زیبنده جامعه اسلامی نیست. 

عتباتی بیان کرد: این تعداد پرونده با ظرفیتی کمتر از ۴۰۰ نفر قاضی رسیدگی شده که نشان دهنده کار مشقت بار و بسیار سخت قضات و کارکنان دادگستری است.

وی ادامه داد: این تعداد کثیر پرونده رسیدگی را طولانی می‌کند و دقت کافی را هم از قاضی سلب می کند و در نهایت موجب نارضایتی از دستگاه قضایی خواهد شد، لذا از همه مردم انتظار می رود برای امور بی ارزش و یا کم ارزش وقت دادگاه را بیهوده تلف نکنند و اجازه دهند به پرونده های مهمتر با وقت و دقت بیشتر رسیدگی شود.

در ادامه این جلسه هریک از اعضا به بیان نکته نظرات خود در مورد دستور جلسه پرداخته و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

برچسب‌ها دادگستری قاضی آذربایجان غربی ارومیه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری قاضی آذربایجان غربی دادگستری قاضی آذربایجان غربی ارومیه قوه قضاییه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از بازداشت پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان کرد: وفق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر  از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوهبازداشت و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی گفت: دیروز نیز یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

انتهای پپیام

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟