Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش متابولیسم می تواند به شما نه تنها در کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل تان کمک کند بلکه می تواند بدن شما را در سلامت کامل نگه دارد.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، در ادامه 6 راهکار خانگی برای افزایش متابولیسم شما معرفی می شود.

 

1- غذا خوردن به اندازه کافی
برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما اگر خیلی کم شود مشکلی که برای متابولیسم پیش می آید دو برابر می شود. وقتی کمتر از نیازتان غذا می خورید بدن هم در جواب ترمز سوخت و ساز و متابولیسم را می کشد. همچنین شروع به تجزیه عضلات ارزشمند کالری سوزتان می کند تا انرژی تهیه کند. فقط به اندازه ای غذا بخورید که بگویید گرسنه نیستم..

2- تقویت سوخت و ساز هنگام صبح
خوردن صبحانه شروع سوخت و ساز را برای بدن رقم می زند و در تمام طول روز هم انرژی خواهید داشت. خانم هایی که صبحانه را استفاده نمی کنند بیشتر در خطر چاقی قرار دارند.

3- چای یا قهوه بنوشید
کافئین یک تحریک کننده سیستم عصبی مرکزی است، بنابراین قهوه ای که می نوشید می تواند سرعت متابولیسم بدن تان را 5 تا 8 درصد تقویت کند. این یعنی حدود 98 تا 174 کالری در طول روز. یک فنجان چای دم کرده می تواند سرعت متابولیسم بدن تان را تا 12 درصد افزایش دهد.

4- با فیبر به مبارزه چربی ها بروید
برخی فیبرها می توانند چربی سوزی تان را تا 30 درصد افزایش دهند. خانم هایی که بیشترین فیبر را در غذاهایشان می خورند با گذشت زمان کمترین وزن را اضافه می کنند. سعی کنید روزانه حدود 25 گرم فیبر دریافت کنید. این مقدار در سه وعده میوه و سبزیجات یافت می شود.

5- آب سرد بیشتری بنوشید

آب می تواند به شما کمک کند تا وزن خود را کاهش دهید و آن را حفظ کنید. سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند قبل از غذا سیر شوید.

 

6- بیشتر بایستید

نشستن طولانی مدت کالری کمی می سوزاند و برای سلامتی شما مضر است. در نتیجه سعی کنید مرتباً بایستید یا به وسیله صندلی خود نرمش انجام دهید تا از سکون کامل خارج شوید

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: متابولیسم سوخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوا تا صبح سه شنبه جوی نسبتا پایدار در استان وجود خواهد داشت. بر این اساس طی امروز تا دوشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گفته رضا مرادی از سه شنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور خواهد شد. با فعالیت این سامانه در استان از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت وزش باد محتمل است.

او افزود: دمای هوا تا روز چهارشنبه روند افزایشی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • افزایش دمای هوای همدان
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت