Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی شامگاه یکشنبه در شب خاطره شهید مسعود غنیان از شهدای پیشمرگ مسلمان کرد در سنندج اظهار داشت: راه و نام شهید حاج مسعود غمیان برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاودانه شده و بررسی زندگی این شهید نمونه‌ای کامل از یک مجاهد فی سبیل الله را به تصویر در آورده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام محرم افزود: شهید غمیان مجاهد و رزمنده‌ای بود که جانش را در راه انقلاب تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ مراسم یادواره شهدا برای شهید غمیان در سنندج برگزار شده است، گفت: دهه اول ماه محرم مصادف با دهه امر به معروف و نهی از منکر است و حرکت امام حسین(ع) نیز در همین راستا و اصلاح دین جدش رسول الله(ص) صورت گرفت.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش در سال ۶۰هجری برای دفاع از اسلام که جان و مال  خود را فدا کردند افزود: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی نیز در دفاع از انقلاب از امام حسین(ع) الگو گرفتند و همچون قیام عاشورا ‌که از پیرترین رزمنده کربلا حبیب بن مظاهر با ۷۵سال تا کوچک‌ترین رزمنده ۶ساله حضرت علی اصغر جان دادند در دوران پر افتخار انقلاب و دوران دفاع مقدس و امروز نیز شاهد این ایثار و فداکاری هستیم.

سردار حسینی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بازگویی خاطره شهدا و برگزاری مراسم  ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ارزش و معروف دانست و افزود: برای حفظ انقلاب اسلامی و در جنگ با گروه‌های ضدانقلاب، منافقان و هشت سال جنگ تحمیلی شهدای زیادی را تقدیم کردیم و جمع قابل توجهی از بهترین عزیزانمان توسط دشمنان ترور شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷هزار شهید ترور در کشور داریم، اظهار داشت: شهید غمیان نیز در ماه مبارک رمضان  پس از افطار و اقامه نماز در حین بازگشت به خانه جلوی درب منزلشان در سنندج توسط معاندان نظام ترور شد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اضافه کرد: گروهک‌های ضدانقلاب قبل از این ترور نیز چندین بار برای حذف فیزیکی این رزمنده دلاور تلاش کردند اما موفق نشدند تا اینکه در روز ۲۸ مرداد سال ۱۳۶۹ بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به درجه رفیع شهادت نائل آمد و برای همیشه در تاریخ جاوید، ماندگار و عزیزتر شد.

وی یادآور شد: شهید غمیان بزرگ ‌شده مکتب امام خمینی(ره) و همرزم مجاهدان بزرگی همچون شهید چمران در دفاع از فلسطینیان و مظلومان جنگید و قبل از انقلاب نیز در جنوب لبنان حضور داشته است.

سردار حسینی به دیداری که با خانواده شهید غمیان داشت، اشاره کرد و گفت: این شهید گرانقدر با جان و مالش مجاهدت کرده و مغازه شخصی و طلای همسر خود را برای ساخت و تکمیل مسجدی در سنندج فروخته که این عزت، افتخار و ارزش است.

وی با بیان اینکه شهادت در راه خدا معروف و جزو ارزش‌های انقلاب اسلامی است، افزود: خانواده‌های شهدا افتخار نظام هستند و باید همواره جایگاه و حرمت آنان حفظ شود.

‎سردار حسینی با بیان اینکه شهید غمیان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی جانش را تقدیم کرد، یادآور شد: به برکت این ایام‌ مبارک، همواره ادامه‌دهنده راه شهدا و حافظ خون شهدا باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: همه مسوولان برای توسعه و ارتقای امنیت کشور و استان کردستان تلاش و کوشش کرده تا مردم در رفاه و آسایش باشند.

بی توجهی به جایگاه خانواده شهدا بزرگترین منکر است

فرمانده ناحیه سپاه سنندج نیز در این شب خاطره گفت: حاج مسعود غمیان یک مجاهد به تمام معنی در راه اسلام بود.

سرهنگ عسکری افزود: شهید غمیان از معتمدین بازار بودو همواره در سمت های مختلفی که داشت توجه به رفع معضلات اجتماعی و توصیه به معروفات را در اولویت کارهای خود قرار می دهد.

‎وی ادامه داد: در این جمع دوستان و همرزمان و جمعی از بازاریان شهر سنندج نیز حضور دارند و تمام این عزیزان گواه این مسئله هستند که شهید غمیان در راه ترویج معرف اسلام و انقلاب علاوه بر جان خود، ‌ثروتش را هم بدون ذره ای تردید تقدیم اسلام کرد.

‎فرمانده سپاه ناحیه سنندج یادآور شد: این شهید والا مقام که چندین مغازه را در بازار سنندج داشت قبل از ترور ناجوانمردانه کوردلان تنها مغازه باقی مانده اش را هم برای ساخت مسجدی در محله خودشان می فروشند و حتی برای پرداخت پاره ای از تعهدات ایجاد شده با خواهش از همسر مکرمش طلاهای همسر را برای تأمین لوستر آن مسجد هزینه می کند.

‎وی توجه به خانواده شهداء را به عنوان یک اصل مهم و ضروری دانست و گفت: بی توجهی به این بزرگواران بزرگترین منکر بوده و تمام تلاش خود را در راستای تکریم آنان به کار خواهیم بست.

‎عسکری از حوزه هنری به عنوان یکی از مهمترین دستگاه های فرهنگی استان در توجه به زنده نگه داشتن نام وخاطره شهداء نام برد و گفت: برگزاری ۲۰ برنامه با شکوه شب خاطره و مشارکت در دیگر برنامه ها بخشی از اقداماتی است که توسط حوزه هنری و مشارکت دستگاه های فرهنگی دیگر انجام گرفته که جای تقدیر دارد.

‎اجرای نی نوازی و شعر خوانی  و تجلیل از خانواده شهید حاج مسعود غمیان با حضور مسوولان و عطر افشانی مزار شهدای گمنام  از دیگر بخش های این برنامه بود.

حاج مسعود غمیان در پنجم آذر سال ۱۳۱۸ در سنندج به دنیا آمد و بعد از طی دوران کودکی و پایان تحصیلات ابتدایی، به فراگیری علوم دینی پرداخت و در کنار این مهم در کنار پدر خود در بازار مشغود به فعالیت شد.

وی پس از آشنایی با اندیشه های حضرت امام (ره) در دهه چها از رهروان مکتب خمینی بود و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی سفرهایی را به جنوب لبنان داشت که در این سفرها با شهید چمران نیزبوده است.

‎حاج مسعود همزمان با شکل‌گیری تظاهرات مردمی بر علیه رژیم منحوس پهلوی در سنندج مشارکت فعالی داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از موسسین تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در این شهر بود.


‎وی پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت سپاه درآمد و در جریان پاکسازی منطقه از لوث ضدانقلاب رشادت های زیادی از خود به نمایش گذاشت و به همین دلیل چندین نوبت از سوی ضدانقلاب ترور شد که در یکی از این حوادث وی به درجه جانبازی ۶۰ درصد نائل آمد.

 دشمنی ضدانقلاب از حاج مسعود غمیان همچنان ادامه داشت تا اینکه در روز ۲۸ مرداد سال ۱۳۶۹ بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از سوی گروهک های ضدانقلاب ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوزه هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوزه هنری انقلاب اسلامی فرمانده سپاه خاطره شهدا شهید غمیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  این برنامه با حضور قشرهای مختلف مردم ، خانواده‌ شهدا و مسئولان شهرستانی در فرهنگ سرای سردار سلیمانی بوکان برگزار شد.

در این برنامه حجت اسلام یزدی  با تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و همچنین روز های معلم و کارگر، این هفته را بسیار مبارک دانست و گفت: معلمین و کارگران سنگربانان و سربازان خط مقدم جبهه در حوزه‌‌های جهاد علم و دانش و اقتصادی هستند .

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این دو قشر جامعه را باید در هر لحظه و هر مکان تکریم کرد و از زحمات آنان تشکر کرد.

حجت‌الاسلام یزدی با اشاره به اجرای طرح نور نیز عنوان کرد: همه ملت ایران از اقدامات نیروهای درگیر در طرح نور و مبارزه با بدحجابی و بی حجابی حمایت خواهند کرد .

در پایان از خانواده شهدا ایثارگران و نمونه های دانش آموزی شاهد تجلیل شد .

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس