Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، یکی از کسب‌وکار‌هایی که به واسطه نظام مجوزدهی در انحصار قرار گرفته، تاسیس داروخانه است. هزاران داروساز تحصیل کرده، خواهان تاسیس داروخانه هستند، اما با مقاومت صنف داروخانه داران (انجمن داروسازان) و اعمال رویه‌های انحصاری مانند حد نصاب جمعیتی، فاصله از داروخانه دایر، راه برای اشتغال فارغ التحصیلان این رشته بسیار سخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا پس از دوسال از حکم دیوان عدالت اداری و فشار‌هایی که از سوی داروسازان تحصیل کرده به وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو آیین‌نامه جدید مجوز تاسیس داروخانه را منتشر کرد که یک آیین‌نامه ضدانحصار بوده است.

برای اجرای این آیین‌نامه باید ضوابط اجرایی آن نیز منتشر بشود. متاسفانه داروخانه‌داران سرمایه‌دار که نتوانستند مانع اجرای آیین‌نامه شوند، حالا به دنبال تاخیر اندختن انتشار ضوابط اجرایی هستند. اما سازمان غذا و دارو این ضوابط را شب گذشته ارسال کرد و حالا دیگر باید منتظر شکستن انحصار در کسب‌وکار داروخانه باشیم.

به همین منظور به سراغ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان رفتیم و از او سوالاتی در خصوص وضعیت صدور مجوز‌ داروخانه با آیین‌نامه جدید در استان کردستان پرس و جو کردیم.

عطاالله حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پاسخ به سوالی پیرامون تعداد افراد متقاضی تاسیس داروخانه در استان، به خبرنگار ... گفت: در منطقه ما، حدودا ۱۸۰ داروخانه در صف تاسیس است که با حدود 23 مورد از آن‌ها، موافقت اصولی صورت گرفته است. در حال حاضر پس از ارسال ضابطه اجرایی، تعیین محل تاسیس داروخانه توسط متقاضیان مهم‌ترین عامل عدم نهایی شدن مجوز تاسیس داروخانه است. در صورتی که این موضوع انجام شوند، پس از آن بازدیدهای میدانی ما آغاز می‌شود و روند صدور مجوز در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: البته عمده انتظار ما، بابت تعیین محل تاسیس است. چرا که پیش نویس ضوابط به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده است و نسخه نهایی آن شب گذشته ابلاغ شد.

حیدری در ادامه به شرایط تعیین محل پس از اخذ موافقت اصولی اشاره کرد و افزود: هرقدر که فرآیند تعیین محل تاسیس توسط متقاضیان زودتر انجام شود، سریع‌تر خواهند توانست فعالیت خود را شروع کنند. در حقیقت بعد از موافقت اصولی، به داروخانه‌ها گفته شده که یک سال برای تعیین محل تاسیس فرصت دارند. در صورتی که اگر در مهلت مقرر، اقدامات لازم را انجام ندهد، با مشکل مواجه خواهند شد.

حیدری در پایان به بیان پیامد‌های مثبت آئین نامه جدید پرداخت و اظهار داشت: آئین نامه جدید می‌تواند در شکستن انحصار موجود در داروخانه‌ها موثر واقع شود. چرا که در این آئین نامه، مجوزدهی به داروخانه بسیار راحت‌تر از قبل انجام می‌شود؛ بنابراین می‌توان نسبت به بهبود وضعیت داروخانه‌ها و خدمات‌دهی به مردم امیدوار بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داروخانه دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاسیس داروخانه داروخانه ها نامه جدید آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ اول اسفند 1402 شورای معین، به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

شورای عالی حوزه‌­های علمیه
شورای تخصصی حوزوی
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ اول اسفند 1402 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزه­های علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ 13 تیر 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

 سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌­های علمیه
 سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
 مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی
 رئیس جامعة المصطفی العالمیه یا نماینده وی
 مدیر حوزه علمیه خراسان
 مدیر حوزه علمیه اصفهان
 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران
 مدیر جامعة الزهرا (س)
 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی
 هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای عالی حوزه­‌های علمیه و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟