Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با یادآوری اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است که با هدف تأمین و تدارک انواع کود‌های شیمیایی ایجاد شده است افزود: این شرکت بالغ بر ۳۳ هزارو پانصد کارگزار وعامل توزیع نهاده‌ها در سراسر کشور تشکیل شده است و یکی از بزرگترین شبکه‌های کارگزاری را در کشور دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: در استان همدان ۷۷ کارگزار فعال، امر توزیع کود را بین کشاورزان عهده دار هستند.

الیاسی اظهار داشت: در سال ۹۹ که با وجود تمام مشکلات، نظیر تحریم‌ها، نوسانات شدید ارز، شرکت موفق شد که کارنامه بسیار درخشانی را از خود به جا بگذارد.

او با بیان اینکه این شرکت توانست برنامه تأمین و تدارک بیش از ۳ میلیون تن انواع کود شیمیایی به عهده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور قرار داده شد که شامل کود‌های ازت، فسفات و پتاس بودند، ابراز داشت: از این ۳ میلیون تن، ۹۹ هزار و ۲۶ تن به استان همدان اختصاص داشت که در این میان ۷۲ هزار تن کود ازت بود که مورد نیاز کشاورزان استان است.

الیاسی ادامه داد: استان همدان موفق شد ۱۰۵% برنامه را محقق کند یعنی ۵% اضافه برآن ۱۰۰% برنامه‌ای که به عهده شرکت بود تأمین کردیم و کود در اختیار کشاورزان قرار داده شد.

مدیر عامل شرکت حمایتی کشاورزی عنوان کرد: کود‌های فسفات و پتاسم، عمدتاً کود‌های وارداتی هستند، از این رو نوسانات ارزی روی قیمت این کود‌ها تاثیر گذاشت، بنابراین باید چاره‌ای اندیشیده می‌شد تا کشاورزان دچار اُفت تولید نشوند از این رو ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید کود از سوی کشاورزان از طریق تسهیلات کشاورزکارت بانک کشاورزی ارائه شد.

او گفت: به عنوان راهکاری دیگر طرح خود کفایی پایدار کود‌های فسفات و پتاسم مطرح شد و طی تفاهم نامه‌ای که بین شرکت‌های خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت صنایع مس کشور بسته شد، وظیفه تهیه و تدارک مواد اولیه شامل خاک‌های فسفاته و فروش تضمینی کود‌ها به عهده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی واگذار شد.

الیاسی اعلام کرد: این کود‌ها در دست تولید و با قیمت بسیار مناسب هستند و اکنون در انبار استان حدود هزار تن از این کود‌ها موجود است که در فصل کشت به دست کشاورزان خواهد رسید.

این مسئول اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ خدمات حمایتی کشاورزی برنامه‌ی ۷۱ هزارو ۵۸۴ تن کود ازته، ۲۰ هزارو ۱۴۳ تن کود فسفاته، ۵ هزار و ۸۱۶ تن کود پتاسم برای کشاورزان استان تهیه کند. تا کنون این شرکت موفق شده حدود ۴۰% از برنامه را تحقق ببخشد و در انبار‌های شرکت ۱۶ هزارتن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسم موجود است که نسبت به سال گذشته ۴ هزارتن ذخیره سازی بیشتری را داریم.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی کود شیمیایی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان تن کود کود ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری سال۱۴۰۳ تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: چندین سال است که شعار سال در حوزه اقتصاد انتخاب می‌شود و رهبر معظم انقلاب هر بار از یک زاویه به این موضوع می‌پردازند و عنوان کردند که توجه به شعار سال تنها محدود به یک سال نیست و در طول سال باید مد نظر قرار بگیرد.

️وی افزود: دولت ارائه تسهیلات را در برخی حوزه‌ها مصوب می‌کند، اما زمانی که کار به بانک می‌رسد این تسهیلات پرداخت نمی‌شود که در این صورت مردم بانک را مقصر می‌دانند و لازم است تا مسوولان بانکی برای اعاده حیثیت خود کاری کنند و اقناع عمومی داشته باشند.

️امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید مشخص شود که جهت گیری کلی بانک‌ها درآمدزایی است یا حل مشکل مردم؟ هر چند که بانک باید پول و سرمایه داشته باشد تا بتواند مشکلی از مردم را حل کند، اما اگر تنها به فکر منافع خود باشد یک آسیب است و باید جهت گیری خود را مشخص کند.
وی بیان کرد: دولت‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های اقتصادی آمار‌های زیبایی ارائه، اما کمتر آن را در زندگی مردم مشاهده می‌کنیم.
آیت‌الله محامی با اشاره به معضلات پیش روی متقاضیان دریافت تسهیلات گفت: جمع زیادی از مردم از سختی و طولانی بودن فرآیند دریافت وام اشتغال و وام ازدواج گلایه دارند و لازم است تا بانک‌ها در این جهت تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

️وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در حوزه وام‌های اشتغالزایی این است که بانک‌ها باید نظارت لازم را صورت دهند و این گونه نباشد که تسهیلات ارائه شده جهت ایجاد اشتغال در حوزه‌های دیگر مصرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند