Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون مرغداران کشور با بیان این که ارز ۴۲۰۰ تومانی به نام تولیدکنندگان و به کام دیگران است گفت: مرغداران خواستار پایان دادن به سیاست ارز ترجیحی برای واردات نهاده هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرویز فروغی دبیر کانون مرغداران کشور در مصاحبه با رادیو گفت: انجمن طیور ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار پایان دادن به سیاست ارز ترجیحی و اختصاص دلار 4200 تومانی برای واردات نهاده خوراک دام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروغی گفت: ارز ترجیحی به نام تولیدکنندگان و سودش به کام دیگران شد دولت با ارز ترجیحی 4200 قیمت مرغ از تولید حدود 17 هزار تومان طلب می کند در صورتیکه مرغداران نهاده های دامی را از بازار آزاد تهیه می کنند و قیمت تمام شده حدود 22 هزار تومان می شود پس حذف آن به سود ماست.

وی افزود: مرغداران کشور پس از گذشت سالها از اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات نهاده خوراک دام و طیور، به این نتیجه رسیده‌اند که این ارز نه تنها هیچ سودی برای تولید نداشته، بلکه موجب ضرر و زیان و هزاران میلیارد تومان فساد و رانت شده که دود آن به چشم تولید کننده و مردم رفته است.

دولت به بهانه اینکه اگر ارز 4200 تومان از واردات حذف شود، قیمت ها افزایش‌های زیادی خواهد داشت، همچنان به تخصیص این ارز یارانه ای ادامه می‌دهد.

وی افزود: اعضای انجمن طیور و شماری از تشکل‌های زیرمجموعه آن، در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار حذف ارز ترجیحی برای واردات نهاده شده و در توصیف نتایج آن نوشته‌اند: «نه تنها باری از دوش تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برنداشت، بلکه زمینه‌ های انحراف، فساد و سوداگری را در تمام زیربخش‌های خصوصی و دولتی فراهم آورد.»

فروغی با اشاره به اینکه اعضای انجمن طیور ایران معتقدند یارانه را به جای واردات باید به تولیدکننده و مصرف کننده (دهک‌های آسیب پذیر) اختصاص داد تا پرونده قیمت‌گذاری دولتی و دستوری و ارز چندنرخی برای همیشه بسته شود. گفت: در طی دو سال گذشته وجود رانت و فساد در واردات خوراک دام و طیور که سالانه بیش از 4,5 میلیارد دلار از کشورهای دیگر وارد می‌شود، باعث شد نه تنها تولیدکنندگان از برکات این ارز ترجیحی برخوردار نشود، بلکه روز به روز بر آشفتگی بازار نهاده و مرغ هم اضافه شود.

پرویز فروغی دبیر کانون مرغداران کشور در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد، جرات تولیدکنندگان و ارزیابی آنها از مسئله ارز ترجیحی نسبت به دولت بسیار دقیق تر است و کاری را که دولت سالها جرات و شهامت اجرا را ندارد و یا نمی‌خواهد اجرا کند را خود تولیدکنندگان به صورت شفاف طلب می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای واردات نهاده مرغداران کشور ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

سرپرست سازمان خصوصی سازی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر از آزادسازی وثیقه و به نام شدن سهام ترجیحی متعلق به ۶۴۱۶۱ تن از کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر گفت: تعداد 5،221،627،710 سهم متعلق به 64،161 نفر در 154 شرکت که در سالهای قبل واگذار شده بود؛ از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

واگذاری 305،893،562 سهم دولت به 3008 کارگر از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: با توجه به سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی ، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (3) ماده «20» قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 305،893،562 سهم دولت در 10 شرکت مشمول واگذاری به 3008 نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان در همین زمینه افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط با مدت 10 سال صورت می­گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکتهای قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار نماید.

بازیان در همین زمینه اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیأت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به موجب تصمیم دیگر هیئت واگذاری؛ سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری؛ صرفنظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳