Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به راه اندازی اولین خط افزایش ظرفیت تولید این پتروشیمی تا چند روز آینده، گفت: هم اکنون به همت کارکنان، کارگران و مدیران پتروشیمی شهید تندگویان و افزایش تولید نیازی به واردات محصولات و گرید‌های پلی‌اتیلن ترفتالات نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در طول دوسال گذشته ده‌ها طرح و پروژه افزایش ظرفیت، رفع موانع و گلوگاه‌های تولید در پتروشیمی شهید تندگویان اجرایی و عملیاتی شده است و اورهال و تعمیرات اساسی و به عبارت دیگر ایرانی سازی یکی از بزرگترین کمپرسور‌های هوای صنایع پتروشیمی جهان در پتروشیمی تندگویان توسط متخصصان ایرانی با موفقیت انجام شده است.

قاسمی شهری بیان داشت: پارسال ۸۷ درصد برنامه‌های تولید محقق شده است و این نرخ امسال به ۹۵ درصد می‌رسد و برنامه راهبردی این شرکت پتروشیمی تحقق ۱۰۰ درصد نسبت تولید به ظرفیت اسمی در سال ۱۴۰۱ است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال کف عرضه محصولات در بازار بورس از سوی این پتروشیمی محقق شده و برای تحقق این برنامه حتی یک کیلوگرم محصول هم صادر نکرده ایم و همزمان با عرضه کامل محصولات در بورس، هفته‌ای دو نشست تخصصی با محور رفع موانع و افزایش تولید در پتروشیمی برگزار می‌شود تا زمینه تامین حداکثری نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی فراهم و مانع واردات محصولات و خروج ارز از کشور شویم.

این مقام مسئول اظهار داشت: آمادگی برای افزایش عرضه محصولات از سوی پتروشیمی شهید تندگویان در صورت موافقت ستاد تنطیم بازار  وجود دارد و امسال حتی برخی هفته‌ها که رقابت بر روی یک گرید خاص تشدید شده سعی شده در هفته بعد عرضه آن گرید افزایش یابد تا بازار محصولات پلی اتیلن ترفتالات دستخوش التهاب نشود.

او گفت: به دنبال شیوع کرونا یک شیفت کامل کاری را به دلیل ابتلا کارکنان عملیاتی و نوبت کار از دست داده ایم و جای چهار شیفت با سه شیفت کاری مانع کاهش تولید نشده ایم و تا چند روز آینده خط جدید تولید «پی. او. وای» این پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ هزار تن محصول به بهره برداری می‌رسد و مطابق با برنامه زمان بندی خط دیگر جدید تولید هم مهرماه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع پتروشیمی تولید داخلی پتروشیمی شهید تندگویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی