Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگران و هنرمندان در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره علی سلیمانی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون از علاقه‌اش به کارهای مذهبی و دفاع‌مقدسی گفتند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره زنده‌یاد «علی سلیمانی» هنرمند خلاق و متعهد عرصه  تئاتر، سینما و تلویزیون که پنجشنبه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، شبِ گذشته در فضای باز حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم که با حضور خانواده و دوستان زنده‌یاد سلیمانی به همراه برخی از مدیران فرهنگی و هنری در رواق شهدای حوزه هنری برگزار شد، با قرائت کلامی چند از قرآن کریم و اجرای سید جواد هاشمی آغاز شد.

هاشمی در ابتدا با بیان خاطره‌ای از علی سلیمانی او را هم منتقد خوبی معرفی کرد و هم نقد پذیر دانست و گفت: علی خاص بود و اندیشه‌ای ناب داشت. خیلی‌ها طی سال‌ گذشته در عرصه تئاتر و هنر ما را در این دنیا تنها گذاشتند و دارفانی را وداع گفتند، اما رفتن علی جور دیگری بود و همه ما را تکان داد.

* سلیمانی با آل علی(ع) مأنوس شد

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و از دوستان و همکاران زنده‌یاد سلیمانی در این مراسم گفت: علی شهید شد. از وقتی خود را پیدا کرد و در کارهای مذهبی بازی کرد، با آل علی(ع) مانوس شد. به همین دلیل می‌گویم علی سلیمانی فوت نکرد بلکه شهید شد.

وی با بیان خاطره‌ای از زنده‌یاد سلیمانی گفت: علی سلیمانی به صراحت در جمع‌های تئاتری اعلام می‌کرد که اهل بیتی و ولایی است. چرا که بسیاری از هنرمندان تئاتر، علقه‌های دینی‌مذهبی خود را نمایان نمی‌کنند تا شاید برخی‌ها که خوششان نمی‌آید موجب بریدن نان‌شان نشود. اما علی سلیمانی که در پشت رگال لباس‌های اجرا پنهانی نماز می‌خواند یک روز به آن پایان داد و گفت بگذار هرچه می‌خواهد بشود، من بچه مسلمان و شیعه علی(ع) هستم و همه جا با افتخار در دید همه نمازم را به پا می‌کنم.

زارعی در پایان با اشاره به دو شهید گمنام غواصی که در حیاط حوزه هنری آرام گرفته‌اند گفت: علی سلیمانی هرگاه به حوزه هنری می‌آمد به دیدار این شهدا می‌آمد و درد دل می‌کرد. ارادت وی به شهدای دفاع مقدس به خصوص شهدای غواص تا به آنجا بود که فیلم سینمایی «اشنوگل» را با همین موضوع ساخت.

* با رفتن علی سلیمانی روح‌درد گرفتم

حسین پرستار نیز دوست، بچه محل و مربی علی سلیمانی با حضور در این مراسم دلنوشته‌ای را به یاد علی سلیمانی خواند: «هیچ دردی مثل درد عشق نیست، علی جان اندر سر ما عشق تو پا می‌کوبد. احساس سوختن به تماشا نمی‌شود، آتش بگیر تا بدانی که چه می‌کشم.

علی یعنی ادب، معرفت، انرژی مثبت، علی یعنی نیکومرامی، علی یعنی لبخند همیشه لبخند. علی یعنی قوت قلب. علی مثل فرزند من بود. علی هر وقت دوستانش را می‌دید آنها را به بغل می‌گرفت، کاری که بارها برای من انجام داد. دلم می‌خواست به او بگویم می‌شود هر روز به من زنگ بزنی؟ با احترام با من برخورد می‌کرد.

از روز دوشنبه که خانم جوادی به من اطلاع دادند از وضعیت علی، روح درد گرفتم.

علی یعنی فرهنگ، بلور فرهنگ و هنر یعنی علی. علی یعنی انسانیت و مهربانی، یعنی زدودن غبار از زندگی. مرا گویی چرا دل دادی از دست؟ مگر از دست خوبان می‌توان رست، یادش به بلندای ادب، انسانیت، فرهنگ، مهر. نامش به نیکی، عشق و هنر جاداون باد و مانا است.»

در ادامه مراسم، سیروس همتی هم با خاطره‌ای از علی سلیمانی از دوران مدرسه، عروسی وی با سهیلا جوادی و نمایش «مردی در آینه» سعی کرد تا کمی حال و هوای مراسم را تغییر دهد و یادی از خلق و خو‌های دوست‌داشتنی زنده‌یاد سلیمانی کند.

اجرای مداحی با سنج و دمام مرشد محسن میرزاعلی نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با توجه به حضور تنها فرزند دختر زنده‌یاد سلیمانی و همزمانی با ایام عزاداری محرم، روضه‌ای از حضرت رقیه از شهدای واقعه عاشورای حسینی خوانده شد.

علی استادی بازیگر سینما و تلویزیون نیز از دوستان علی سلیمانی نیز در سخنانی کوتاه و بیان خاطره‌ای گفت: بسیار از علی آموختم. علی بسیار هنرمندی بی‌ریا بود و اسطوره‌ای برای من است که تا پایان عمرم راه و منش او را به کار می‌گیرم.

در این مراسم محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران و هنرمندان و دوستان زنده‌یاد علی سلیمانی حضور داشتند.

کتاب "علی سلیمانی" چاپ می‌شود؟چند پیام تسلیت برای علی سلیمانی/ هنرمندی که محب اهل‌بیت بودآخرین گفت‌وگو با علی سلیمانی درباره کارهای مذهبی/ خاطراتش از پیاده‌روی اربعین و ارادتش به حاج قاسم/ مداحی به زبان ترکی + فیلم

انتهای پیام/

مراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانیمراسم روز سوم و یادبود مرحوم علی سلیمانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مداحان اهل بیت بازیگران سینما و تلویزیون حوزه هنری ویروس کرونا مداحان اهل بیت بازیگران سینما و تلویزیون حوزه هنری ویروس کرونا زنده یاد سلیمانی حوزه هنری خاطره ای علی یعنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا گفت: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان اظهار کرد: یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت، نزدیک کردن علم و عمل توسط مربی است و علم بدون عمل مخرب است.

وی افزود: ایمان حاصل تبدیل علم به عمل است و علم، آنچه که هست و ایمان، آنچه را که باید باشد، نشان می‌دهد.

علیدادی سلیمانی گفت: کم‌ارزش‌ترین علم از نظر امام علی علیه‌السلام علمی است که در زبان بماند و مربی موفق کسی است که تلاش کند علم و عمل را به هم نزدیک کند.

امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: بر اساس ادله تاریخی این خلیج همیشه فارس است و در تاریخ ایران برای همیشه هویت خود را با همت مردان رشید ایران حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: باید تلاش کرد گلوگاه‌های فساد بسته و با مفاسد به شدت برخورد شود.

علیدادی سلیمانی روز شوراها را گرامی داشت و افزود: تحقق جمهور به حضور پررنگ مردم پای صندوق رأی و اظهار نظر مردم در حوزه‌های مختلف است و بخش قابل توجهی از تحقق جمهور در انتخابات‌های متعدد از جمله شوراها است که در سایه اسلام عزیز جمهوری اسلامی را محقق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: فعالیت کارگران چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هر چه تمام‌تر به حرکت در می‌آورد و نیروی انسانی فعال، کارآمد، با انگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند.

وی افزود: این امر زمانی رقم خواهد خورد که به حق و حقوق کارگر توجه و به اعتراضات و ایرادات او توسط کارفرما و ... به صورت جدی توجه شود تا حقی از کارگری که مجاهد عرصه اقتصادی است، تضعیف نشود.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با تبریک روز معلم گفت: نگاه تعلیم و تربیت جامعه به کلاس و رفتار و گفتار معلم است.

امام جمعه کرمان با اشاره به مناسبت روز جهانی مطبوعات اظهار کرد: در این بخش که فکرها و ذهن‌ها را شکل می‌دهد و با روایتگری، ذهن‌ها را مدیریت و بر دل‌ها می‌تواند حکومت کند، با یک عرصه حساس و مهم مواجه هستیم که چه بخواهیم و یا نخواهیم رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یک بخش از رسانه‌های دنیا پنهان کردن واقعیت، کوچک کردن مسائل بزرگ و حساس، بزرگنمایی مسائل کم ارزش و دروغ پراکنی را در دستور کار دارند و برای این ماموریت میلیاردها دلار در جای جای جهان امروز هزینه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در برابر این جبهه عظیم و حجیم و نااهل مطبوعات، جبهه مطبوعات فداکار، انسان‌دوست، متعهد و از خودگذشته قرار دارند، در حالیکه به لحاظ تعداد و امکانات در این صحنه جنگ تمام عیار همخوانی ندارند و کاملاً نامتوازن هستند.

علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: اما جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد که حاصل شکست آن را در خیابان‌های لندن و آمریکا و اروپا در دفاع از ملت مظلوم فلسطین مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه کرمان در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: آنچه در شورای امنیت و سازمان ملل در روزهای اخیر اتفاق افتاد نشان داد حقانیت جریان فلسطین بر همه برملا شده که از ۱۵ رأی ۱۲ رای مثبت بود اما آمریکا آن را وتو کرد زیرا او با انسان و انسانیت مخالف است و انگیزه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد و برای همین وتو می‌کند زیرا تلاش دارد تا آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد تحت مدیریت او باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند اما بدانند به فضل خدا کشور فلسطین در آینده به رسمیت شناخته شده و حق مظلوم آن‌ها گرفته خواهد شد؛ روزی که پیروزی نهایی حماس و جهاد اسلامی و مردم فلسطین را جشن بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • روایت سرمربی سپاهان از مسلمان شدن و ازدواج با خانم بازیگر
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد