Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمد احمدی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برای مقابله با دشمن باید علاوه بر شناخت دشمن، اهداف و روش‌های او را در ضربه زدن، نقاط ضعف و قوت او را مطالعه کرد، گفت: علمای شیعه نیز به پیروی از معارف و احکام دینی توجه و اهتمام زیادی را صرف معرفی دشمن و موضعگیری در قبال آن در طول تاریخ داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب در این باره تأکید دارند که ملت ایران به همان نسبت که دشمن، روش‌های خود را در توطئه علیه ایران اسلامی پیچیده‌تر می‌کند، باید بر هوشیاری و آگاهی خود بیفزاید و با آمادگی معنوی، فکری، سیاسی و حفظ وحدت و اتصال و ارتباط با یکدیگر، چهره دشمن را در هر لباسی که هست، شناسایی کند.

وی افزود: به طور طبیعی، بدون بصیرت و هوشیاری و دشمن‌شناسی، نمی‌توان بر توطئه‌های دشمنان پیروز شد. متأسفانه برخی از افراد به ظاهر روشنفکر ادعا می‌کنند که جامعه ما دشمن ندارد و وجود دشمن توهمی بیش نیست! آنان با خیال خام خود گفتمان دشمن‌شناسی را به جوامع غیر متمدن نسبت می‌دهند.

پژوهشگر حوزوی با بیان آنکه چنین افرادی آگاهانه و مغرضانه برای ایجاد زمینه‌های نفوذ فرهنگی دشمن و تسلط آنان تلاش می‌کنند و سخنان دروغین خود را در قالب‌های روشنفکری ارائه می‌دهند، تصریح کرد: تاریخ صدر اسلام و همچنین تاریخ معاصر ایران و دیگر کشورهای تحت ستم استعمارگران نشان می‌دهد که مستکبران همیشه درصدد نابودی یا استعمار کشورهای ضعیف و چپاول منابع طبیعی و استثمار آنان بوده‌اند. امروز نیز در کشورهایی چون فلسطین، عراق، افغانستان و … شاهد دشمنی با عقاید ملی و اسلامی و غارت اموال مسلمانان هستیم.

وی ادامه داد: شناخت دشمن هم به لحاظ فردی و هم از لحاظ اجتماعی و سیاسی و حکومتی از ضروریات اولیه هر انسان است و از طریق آن می‌توان بقای خود و جامعه را تضمین کرد همان گونه که انسان از نظر پزشکی و فیزیکی نیاز به واکسیناسیون دارد، جامعه نیز باید در مقابل تهدیدات دشمن واکسینه شود.

حجت‌الاسلام احمدی راد در ادامه سخنان خود، با اشاره به آنکه امام سجاد (ع) یکی از امامان است که تأثیر بسیار زیادی در جهت واکسینه‌سازی جامعه اسلامی داشته، گفت: حیات حضرت زین‌العابدین علیه السلام به گونه‌ای بوده است که پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بخش مهم و قابل‌توجهی از زندگی امام سجاد (ع) به تاکتیک‌های مبارزاتی و راهبردهای دفاعی در برابر نفوذ دشمن، اختصاص یافته است. امام زین‌العابدین (ع) برای مبارزه با نفوذ گران، حرکت جهاد فرهنگی و پرورش شخصیت‌ها را در دستور کار خود قرار داد و با برنامه عمیق و دامنه‏دار به ایفای نقش پیشوایی خود پرداخت.

وی افزود: این رویکرد امام سجاد (ع) زمینه‌ساز انقلاب فرهنگی امام باقر و امام صادق علیهماالسلام گشت، تا آنجا که برخی از نویسندگان، همچون علامه محقق مرتضی جعفر العاملی آن حضرت را «باعث الاسلام مِن جدید» یعنی احیاگر دوباره اسلام، می‌داند.

استاد حوزه با تصریح اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های نفوذ دشمن، نفوذ فرهنگی است که بر اساس آن باورها و اعتقادات مردم هدف قرار گرفته و در جهت تضعیف آن‌ها اقدام می‌کنند، گفت: از این رو برای مقابله با نفوذ دشمنان، باید ابتدا امت اسلامی به صفاتی آراسته شوند که بتوانند خود را از آفات درونی حفظ نموده و یقین خویش را افزایش دهند. شرط پیروزی این است که در صف مؤمنان باشند وگرنه راه برای نفوذ دشمن باز خواهد ماند.

وی ادامه داد: یاد خدا، ایمان، صبر، استقامت، پرهیزگاری، توکل و یقین به وعده‌های الهی است که قدرت معنوی بی‌اندازه‌ای به انسان می‌دهد. حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام تاکید دارند که باید پیوسته در برابر دشمن هوشیار بود و هرگز دشمن را کوچک نشمرد. هم‌چنین فرموده‌اند: «لاتأمن عدوا و ان شکر، از دشمن در امان نباش، هرچند از شما سپاس‌گزاری می‌کند.»

حجت‌الاسلام احمدی راد با اشاره به دیدگاه حضرت علی (ع) که باید پیوسته دشمن را زیر نظر داشت، گفت: اگر لحظه‌ای از دشمن غفلت کنیم، آسیب‌های فراوانی از ناحیه دشمن وارد می‌شود. حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند: «من نام عن عدوه انبهته المکائد، کسی که از دشمن غفلت کند، حیله‌ها و کیدهای دشمن بیدارش خواهد ساخت.»

وی با بیان آنکه وحدت جهان اسلام بر مبنای ارزش‌های مشترک اسلامی همواره از توصیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) به دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام به منظور مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه جهان غرب و دشمنان اسلام بوده است، گفت: ‏ از نظر امام خمینی (ره) اگر فرهنگ اصیل اسلامی حاکم بر افکار و رفتار و مردم، کارگزاران سیاسی و دانشگاهیان و حوزویان باشد، امکان موفقیت دشمنان اسلام از طریق توطئه‌های مختلف به شدت کاهش خواهد یافت. دشمنان اسلام تأثیرگذارترین و مهم‌ترین عامل در جهان اسلامی برای به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی را، انحراف فرهنگی می‌دانند.

پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: بنابراین امام خمینی (ره) در اشاعه و حفظ و کاربرد فرهنگ اصیل اسلامی و بومی اصرار فراوان دارند. انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین و عمیق‌ترین تحوّل ارزشی و فکری را در عصر حاضر به وجود آورد و بنیانگذار آن و احیاگر قرن، امام خمینی قدس ‏سره، اسلام ناب محمّدی را در صحنه‌های اجتماعی و مبارزه با استکبار و الحاد، نشان داد و با کنار زدن نظام طاغوتی به اصلاح امور امت و تحکیم پایه‌های حکومت اسلامی در ایران و طرح ایدئولوژی اسلام به عنوان تنها راه نجات بشریت در جهان پرداخت.

حجت‌الاسلام احمدی راد در انتها تاکید کرد: آنچه در این انقلاب غیرقابل انکار و چشمگیر است تأثیر تعیین‏ کننده اسلام انقلابی و عاشورایی، به عنوان محرک انقلاب و نقش علمای آگاه به زمان، دارای بینش اصیل اسلامی و برخوردار از صداقت، تقوا، استحکام رأی و برخوردار از پایگاه مردمی در بسیج و تمرکز بخشی توده‌ها، در پرتو اندیشه دینی می‌باشد.

کد خبر 5282356

منبع: مهر

کلیدواژه: قم محرم 1400 حوزه علمیه قم عاشورا ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر رسانه هیئت مراسم عزاداری هیئت مذهبی عکس استانها گرگان محدودیت های کرونایی حجت الاسلام امام خمینی احمدی راد نفوذ دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد

ایسنا/خوزستان در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان حجت الاسلام و المسلمین آرش نیک نژاد نقاش و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی و علی اکبر فلاحی و گروه زهرائیون به عنوان هسته برتر هنر انقلاب اسلامی در خوزستان معرفی شدند. 

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که شامگاه شنبه در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، گفت: موج جریان و رودخانه خروشان نهضت هنر انقلاب رو به جلو در حال حرکت موثر است.

به گزارش ایسنا، محمد شهباز گهروئی اضافه کرد: قدردان همه ارکان این نهضت هستیم. به امید آن‌روز که راویان آزادی قدس شریف باشیم.

او با اشاره به انتخاب چهره و هسته برتر هنر انقلاب گفت: انتخاب چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان در بین این همه ستاره‌ درخشان کار سختی است و افرادی که امشب به این عنوان برتر دست می‌یابند نماینده این خانواده بزرگ هستند.

وی تاکید کرد: نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله‌ورتر از گذشته موثر و جریان ساز شده است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است