Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز نشستی با اصحاب رسانه با حضور سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر به مناسب هفته بزرگداشت خبرنگار برگزار شد‌.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در این نشست بر لزوم شفاف سازی امور شورا تاکید کرد و گفت: شفافیت اصلی مهم است که در سایه شفافیت هیچ کس قادر به سهم خواهی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالنبی پور خلف در ادامه بر رصد هزینه های شهرداری اشاره کرد و افزود: شورا با هزینه های غیر متعارف مخالف است و در خصوص انتظارات دستگاه ها از شهرداری، شورا موافق تعامل حداکثری با ارگان هاست اما مشروط به اینکه این تعامل در چهارچوب قانون باشد.

او بر دخل و تصرف نداشتن اعضای شورا در عزل و نصب های شهرداری نیز تاکید کرد. مجید حیدری سخنگوی شورای شهر خرمشهر نیز در تایید آخرین بخش سخنان رئیس شورای شهر، بیان کرد: به شهردار در عزل و نصب ها آزادی عمل داده خواهد شد، اما شورا در پیامد و نتیجه عزل و نصب ها سهم خواهد داشت و این به این معنا است که توپ در زمین شهردار انداخته نمی شود‌.

او وظیفه نظارتی شورای شهر را یادآور شد و گفت: مدیران باید به صورت مستمر پاسخگو باشند و سعی می شود از تغییرات هیجانی جلوگیری شود و بررسی ها حتی اگر نیاز به زمان بسیار داشته باشد، انجام خواهد شد.

محمد جواد بچاری دیگر عضو ششمین شورای شهر و تنها فردی که در شورای پنجم هم عضویت داشته به درآمدهای شهرداری اشاره کرد و گفت: امیدوارم واقعیت آنطور که باید و شاید منعکس شود از جمله این موارد عواید شهرداری است که برخلاف ادعاها، شهرداری خرمشهر از ادارات بزرگ همچون بندر خرمشهر و بازار کنزالمال عوایدی دریافت نمی کند‌ و امروز شهرداری هیچ عایدی ندارد.

سرپرست شهرداری خرمشهر نیز در این نشست از افزایش سهم ارزش افزوده تعلق یافته به این شهرداری خبر داد و اظهار کرد: خبر خوب این است که سهم ارزش افزوده شهرداری خرمشهر مقداری افزایش می یابد در اینجا ادعا نمی کنیم که حقوق پرسنل به روز می شود اما تلاش خواهد شد ماهیانه پرداختی صورت گیرد تا امور زندگی پرسنل به سرانجام برسد.

فرهاد دربندی نور ادامه داد: بیمه پرسنل نیز که از بدیهی ترین ابزار رفاه است سعی می شود به صورت مستمر تامین شود.

سرپرست شهرداری خرمشهر در رابطه با جابه جایی در پست های شهرداری نیز گفت: قصد جابه جایی به صورت وسیع نداریم اما مواردی وجود دارد که یک مدیر مسئولیت دو پست سازمانی را دارد که ترجیح داده می شود فردی متخصص در یکی از آن پست ها به کارگیری شود‌ و تاکید بر جوانگرایی است.

او در ادامه متذکر شد: اگر کسی در کنار و در راستای اهداف ما نباشد در مرحله اول به او تذکر داده می شود، در ادامه خواهش و در مرحله سوم جابه‌جا خواهد شد.

دربندی به موضوع وصول مطالبات پرسنل شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف وصول مطالبات شهرداری برای تامین مالی حقوق پرسنل است که در همین راستا از تمام دستگاه ها و افراد حقیقی یا حقوقی که بدهی به شهرداری دارند درخواست می شود بدهی خود را پرداخت کنند در غیر این صورت با ابزار قانون مطالبات وصول خواهد شد‌.

او در رابطه تامین مالی برای اجرای عملیات عمرانی همچون اجرای روکش آسفالت نیز بیان کرد: در نظر است شهرداری با توجه به بحران آسفالت با شرکت های بزرگ همچون بنیاد علوی، برکت و رضوی وارد همکاری شود‌.

سرپرست شهرداری خرمشهر از تسهیل امر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، فعال سازی کمیته زیباسازی و اصلاح نما و منظر شهری به عنوان دیگر برنامه های خود یاد کرد‌.

انتهای پیام/ ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری خرمشهر سرپرست شهرداری شهرداری خرمشهر عزل و نصب ها شهر خرمشهر شورای شهر خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام از پیش‌بینی هزینه ۴۰ میلیارد تومانی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ایلام، هادی کرمی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و احصاء آماری نیازها و مشکلات مناطق حاشیه شهر ایلام پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت انجام امورات عمرانی در مناطق حاشیه شهر ایلام نیاز است.

وی افزود: از این اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت جدول کشی مناطق حاشیه شهر شامل محلات آشوری، میلاد، ریزه بندی، تلاش، قائم و کارخانه نمک، و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت آسفالت این مناطق کمتر برخوردار پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: در طرح تفصیلی جدید الحاق این مناطق به شهر ایلام انجام شده و به زودی بعد از اخذ مجوزات شهرداری از شورای شهر و تأیید فرماندار مناقصه جدول‌گذاری و آسفالت این مناطق در چند فاز در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

کرمی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ نهضت آسفالت در شهر ایلام افزود: علاوه بر اکیپ آسفالت شهرداری، مجوزات لازم جهت اجاره اکیپ آسفالت و دستگاه آسفالت تراش به مبلغ ۸ میلیارد تومان از بخش خصوصی به شهرداری جهت اجرای نهضت آسفالت در معابر شهر ایلام داده شده است.

وی گفت: وظیفه شهرداری و شورای شهر خدمتگزاری به شهروندان در تمام مناطق شهر است و در این راه هیچ گونه تبعیضی وجود ندارد.

کد خبر 749796

دیگر خبرها

  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس + فیلم
  • احداث نخستین زمین چمن مصنوعی در ایلام