Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@14:08:46 GMT

شمار قربانیان زلزله هائیتی از مرز ۷۰۰ نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۱۲۹۷

شمار قربانیان زلزله هائیتی از مرز ۷۰۰ نفر گذشت

بنا بر آخرین آمار منتشره، شمار کشته‌شدگان زلزله اخیر در هائیتی از مرز ۷۰۰ نفر نیز عبور کرده است. روز شنبه ۱۴ اوت زلزله‌ای به شدت 7.2 درجه ریشتر هائیتی را لرزاند و خسارت فراوانی به بار آورد.

خبرگزاری رویترز عصر یکشنبه ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) به نقل از مقامات هائیتی گزارش داد که شمار کشته‌شدگان این زلزله به ۷۲۴ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود که شمار قربانیان این زمین‌لرزه همچنان افزایش یابد. طبق آخرین اطلاعات، شمار زخمی‌شدگان زلزله هائیتی بیش از ۲۸۰۰ نفر گزارش شده است.

به گفته مقامات اداره مقابله با سوانح طبیعی در هائیتی، پس‌لرزه‌های متعدد و همچنین رانش زمین سبب شده که عملیات امداد به دشواری انجام گیرد.

زمین‌لرزه هائیتی در عمق ده کیلومتری زمین در فاصله ۱۵۰ کیلومتری غرب پورتو پرنس، پایتخت این کشور روی داد.

طبق اعلام سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) شدت این زلزله به حدی بود که حتی در کوبا نیز حس شد.

تلاش امدادگران برای نجات بازماندگان و همچنین پیدا کردن اجساد قربانیان در حالی در جریان است که طوفان گریس به سمت هائیتی در حرکت است و احتمال می‌رود که خرابی‌های زیادی به بار آورد.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، هائیتی یازده سال پیش، در سال ۲۰۱۰ نیز دچار زلزله‌ای سنگین به شدت7.3  ریشتر شده بود که مرکز آن در نزدیکی پایتخت بود. حدود ۲۲۰ هزار نفر جان خود را در آن حادثه از دست دادند.

برچسب هاخبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) خبرگزاری دویچه وله (Deutsche Welle) زلزله سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) هائیتی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: زلزله سازمان زمین شناسی آمریکا USGS هائیتی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، بنابر اعلام یک منبع عبری، این عملیات با پرتاب ده‌ها راکت از سوی مقاومت فلسطین به مکان تجمع نظامیان صهیونیست انجام شده است که در همان هنگام وقوع تلفاتی بر جا گذاشته است.

در مرحله دوم این عملیات پس از ورود یگان‌های نظامی به محل رخداد، بار دیگر این منطقه هدف حمله راکتی قرار گرفت که در نتیجه آن تلفات بالاتر رفت.

این منبع عبری گزارش داد که در این عملیات شمار زیادی از صهیونیست ها کشته و زخمی شده اند، امری که تصاویر منتشر شده از چادرهای محل حضور نظامیان صهیونیست نیز موید آن است.

گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان‌های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده‌اند.

کد خبر 6097456 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر