Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع دولت سیزدهم با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تبیین قدرت علمی و فناورانه به عنوان یکی از ابعاد و مولفه‌های مهم قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران از تعامل هم افزایی با مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی کشور به عنوان اولویت قدرت آفرین در وزارت دفاع یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر پیشنهادی دفاع دولت سیزدهم تصریح کرد: مولفه علم و فناوری نه تنها برای پیشرفت همه جانبه کشور در صحنه‌های داخلی حائز اهمیت است بلکه تبدیل آن به یک ثروت بالفعل مورد نظر بوده و از این مسیر می‌توان در صحنه‌های بین‌المللی و دیپلماتیک اهداف و منافع ملی را به دست آورد.

امیر سرتیپ آشتیانی خاطرنشان کرد: ناگزیریم منابع قابل توجهی را صرف تحقیقات، پژوهش، توسعه نوسازی و روزآمد سازی دانش و فناوری در مجموعه صنعت دفاعی کنیم.

وزیر پیشنهادی دفاع دولت سیزدهم یادآور شد: هویت و استقلال جمهوری اسلامی ایران باعث شده که کشور‌های صاحب دانش و فناوری نسبت به انتقال فناوری به جمهوری اسلامی ایران حساس شده و و با توجه به کینه توزی‌ها و دشمنی‌ها با ملت بزرگ ایران سد بزرگی را پیش روی ما ایجاد کنند.

امیر سرتیپ آشتیانی با تشریح هزینه‌های کسب دانش و فناوری در سطح ملی خاطرنشان کرد: اگر این هزینه‌ها به خوبی مدیریت شوند یک سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند محسوب شده و رهاورد آن‌ها نه تنها استقلال و امنیت، بلکه سرریز‌های صنعتی فراوانی برای سایر حوزه‌های صنعتی ملی خواهد داشت.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست سوالات و موضوعات مورد نظر خود را با وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر دفاع کابینه پیشنهادی دولت رای اعتماد وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

 "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزار‌های کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و ... است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های اجرایی و کاربردی است و این کار‌ها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزار‌ها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی