Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@23:31:58 GMT

لایحه رتبه بندی معلمان چه زمانی اجرایی می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۱۷۳۶

لایحه رتبه بندی معلمان چه زمانی اجرایی می شود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفته است: کار رتبه بندی در کمیسیون تمام و مصوب شده است. بحث تامین بودجه در رتبه بندی معلمان مطرح بود که دولت آمار و ارقام دروغی را القا می ‌کرد.احتمالاً در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بندی معلمان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او رتبه بندی شامل دو محور کیفیت بخشی و تکریم معلمان و بخشی برای بالابردن حقوق فرهنگیان است.

همچنین امروز علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی را درباره تعیین تکلیف نیروهای اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش ارائه کرده است. نیروی انسانی آموزش و پرورش در دو گروه آموزشی و اداری فعالیت می کنند اما در بین نیروهای اداری افزادی هستند که به استناد بخشنامه ۲۳۰ از شغل آموزشی خارج و وارد مشاغل اداری شدند. حدود ۴۰ هزار نیروی اداری در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند که کمتر از ۵ هزار نفر آنها جزو بخشنامه ۲۳۰ هستند. به گفته ترکمن این گروه مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان می‌شوند.

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف نیروهای اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: یک مسأله‌ای که باید تعیین تکلیف شود، وضعیت نیروهای اداری و آموزشی است چرا که اکنون یک بلاتکلیفی درباره نیروها وجود دارد.

او ادامه داد: در نظام آموزشی به نظر می‌رسد که یک گروه آموزشی و یک گروه اداری هستند ولی در بین نیروهای اداری کسانی هستند که به استناد بخشنامه ۲۳۰ سال ۱۳۵۸ می‌توانند از مشاغل آموزشی خارج شده و وارد مشاغل اداری شوند و هر زمان احساس کردند لازم است که برگردند، می‌توانند دوباره به مشاغل آموزشی برگردند.

الهیار ترکمن افزود: این رفت و برگشت بین مشاغل اداری و آموزشی، این زمینه را فراهم کرده که نتوانیم به درستی روی نیروهای خود سرمایه گذاری کنیم یعنی نمی‌توانیم روی یک نیرو به عنوان کارشناس بودجه بلندمدت حساب کرده و برای ارتقایش سرمایه‌گذاری کنیم ؛ مثلا آموزش بدهیم و بدانیم تا ۲۰ سال آینده، کارشناس بودجه می‌ماند یعنی ممکن است این فرد اکنون حضور داشته باشد و تجربه هم کسب کرده باشد اما سه سال بعد به مدرسه برگردد.

او با بیان اینکه تکلیف نیروهای ۲۳۰ باید مشخص شود که اداری یا آموزشی باشند، ادامه داد: در این خصوص در دولت هم صحبت شده و سازمان اداری و استخدامی هم روی آن نظر داد مبنی بر اینکه آموزش و پرورش مکلف شود تکلیف نیروهایش را مشخص کند و این اختیار را به مشمولین ۲۳۰ بدهیم که یک جا را انتخاب کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این قول را سازمان اداری استخدامی به ما داد که در صورت لزوم مجوز جذب نیروی اداری هم بدهد؛ یک بار باید این کار انجام شود و یک امر اجتناب ناپذیر و الزام است.

او با بیان اینکه حدودا از مجموع ۴۰ هزار نیروی اداری، کمتر از ۵۰۰۰ نفر اداری صرف هستند و مابقی طبق بخشنامه ۲۳۰ کار می‌کنند، افزود: نیروهای اداری مدرسه که در فهرست طبقه بندی مشاغل معلمان هستند مشمول رتبه بندی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107064 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز وزارت آموزش و پرورش اداری و آموزشی نیروهای اداری تکلیف نیروهای بندی معلمان رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است

به گزارش قدس خراسان، مجید فدوی سه شنبه شب در آستانه هفته معلم طی نشست خبری اظهار کرد: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد اضافه کرد: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

وی ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی اضافه کرد: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

۶۵ ملک بدون استفاده آموزش و پرورش گناباد

فدوی درآمدزایی، تجاری سازی و به روز رسانی املاک آموزش و پرورش گناباد را دیگر اقدامات این بخش طی یکسال اخیر دانست و از وجود ۶۵ ملک بدون استفاده این بخش در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

به گفته رییس اداره آموزش و پرورش گناباد این املاک از سال‌های گذشته بدون دریافت اجاره و یا با اجاره های بسیار ناچیز در اختیار برخی افراد و بخش‌ها قرار داشتند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد یادآورشد: طی جلساتی با حضور افرادی که از سال‌های گذشته در این املاک ساکن بودند و یا از آن‌ها استفاده می‌کردند در خصوص لزوم پرداخت اجاره بها و تجاری سازی آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

وی اظهار کرد: املاک بدون استفاده آموزش و پرورش در مناطق روستایی بیشتر برای انجام فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزایی واگذار می‌شوند و در مناطق شهری اخذ اجاره آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

فدوی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش گناباد در ۲ سال گذشته گفت: رتبه این شهرستان در کنکور و رشته علوم انسانی طی همین مدت از نهم به نخست در سطح استانی و در بخش کشوری از چهاردهم به هفتم ارتقاء یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد بیان کرد: رتبه آموزش و پرورش گناباد در کنکور تجربی طی همین مدت در سطح استانی از چهاردهم به رتبه نخست و در کشوری از رتبه ۳۷ به ۲۵ و در رشته ریاضی و فیزیک هم در این بخش‌ها چهار رتبه ارتقا یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)