Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@17:34:35 GMT

۱۴ نفر به عنوان گزینه نهایی شهرداری شیراز معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۲۱۸۵

۱۴ نفر به عنوان گزینه نهایی شهرداری شیراز معرفی شدند

گروه استان‌ها - شورای ششم شیراز برای انتخاب شهردار به یک حرکت ابتکاری دست زده و سامانه‌ای طراحی کرده تا از نظر همه گروه‌ها و جریان‌های فرهنگی و اجتماعی بهره بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، بند 1 ماده 71 قانون وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی انتخاب شهردار را از جمله وظایف و اختیارات اعضای شوراها دانسته و تاکید کرده که شهردار پس از پیشنهاد اعضای پارلمان شهری جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح (وزارت کشور) معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماده اعضای شورا را به رعایت مواردی توصیه کرده اما در نهایت منتخبین شورا را تصمیم گیرنده اصلی البته با رعایت موازین و ضوابطی معرفی کرده است. در شیراز نیز به عنوان یکی از کلانشهرهای مهم کشور انتخاب شهردار طی فرایندی از سوی شورای شهر انجام می‌گیرد که در این دوره طی یک حرکت ابتکاری فراخوانی زده و سامانه‌ای تعریف شد تا همه گروه‌ها و فعالان اجتماعی و شهری بتوانند پیشنهادات خود را برای تصدی کرسی شهرداری شیراز مطرح کنند. 

اجرای این موضوع که در طی سال‌ها و دوره‌ها گذشته برای نخستین بار بود، سبب شد تا شورای ششم شیراز قبل از مراسم رسمی تحلیف مقدمات انتخاب شهردار را کلید بزنند، در نهایت این انتخاب اکنون شورای شهر به 14 نفر رسیده و بناست که از بین این 14 نفر شهردار شیراز انتخاب شود. 

سید احسان اصنافی، نائب رئیس شورای شهر شیراز در گفت‌وگو با تسنیم به شرح آنچه در انتخاب شهردار گذشته پرداخت و اظهار داشت: پس از طراحی سامانه و ثبت‌نام افراد 140 نفر برای بررسی به اعضای شورا معرفی شدند و هرکدام از اعضا نیز این اختیار را داشتند که اسامی پیشنهادی خود را مطرح کنند. 

جزئیات فرایند انتخاب شهردار اصفهان/ کمک 10 میلیارد ریالی شهرداری برای مقابله با کرونا30 گزینه برای سکانداری شهرداری بیرجند روی میز شورای شهر قرار داردجلسه بی‌نتیجه شورای شهر ایلام در انتخاب شهردار/ مسئولان چاره‌ای بیندیشند

به گفته وی با هر 140 نفر تماس گرفته شد تا رزومه و سوابق اولیه خود را اعلام کنند که پس از انجام این کار با بررسی سوابق افراد و رزومه کاری آنها 35 نفر انتخاب شدند. این 35 نفر باید در قالب 18 سرفصل برنامه‌های خود را به شورای شهر اعلام می‌کردند. 

نائب رئیس شورای شهر شیراز افزود: تعدادی از این افراد برنامه‌های خود را اعلام کردند و در نهایت خروجی بررسی برنامه‌های این افراد 14 نفری بود که اسامی آنها از سوی رئیس شورا نیز اعلام شده است و به نظر می‌رسد که در یک فرایند یک ماهه شورای شهر شیراز بتواند شهردار این کلانشهر را معرفی کند. 

اصنافی با بیان اینکه برای این 14 نفر مصاحبه حضوری در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: اگر در همان جلسات حضوری اعضای شورا به نتیجه برسند، شهردار شیراز اول شهریور معرفی می‌شود اما اگر نیاز به بررسی بیشتر باشد ممکن است که این زمان بیشتر طول بکشد. 

وی در توضیح چرایی استفاده از روش متفاوت از دوره‌های گذشته برای انتخاب شهردار گفت: هدف اصلی استفاده از مشارکت حداکثری از توان و ظرفیت جریان‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بود و به همین منظور سامانه معرفی گزینه‌های شهرداری طراحی شد و حتی امکان ارائه توضیحات و اصطلاحا پرزنت اولیه نیز وجود داشت. 

نائب رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه این موضوع در دوره‌های گذشته وجود نداشت، افزود: در این دوره اعضای شورا ترجیح دادند که در تصمیم‌گیری‌های 13 نفره از نظرات مشورتی دیگران نیز استفاده کنند چراکه شورای ششم معتقد است هر چه از عقل جمعی بیشتر استفاده شود نتیجه مثمرثمرتری دارد. 

اصنافی با بیان اینکه هدف دیگر از این فرایند جلوگیری از اشاعه مطالبی درباره لابی‌گری و فشار گروه‌های مختلف در جریان انتخاب شهردار بود، بیان کرد: همچنین استفاده از ایده‌ها و ظرفیت‌های دیگران به ویژه فعالان شهری و اجتماعی هم از جمله اهداف استفاده از این فرایند بود. 

وی با بیان اینکه شورا در تصمیم‌گیری‌های خود 2 معبر دارد؛ یکی تصمیم‌گیری درباره طرح‌های ارائه شده از سوی اعضا و دیگری لایحه‌هایی که شهرداری مطرح می‌کند، گفت: در شورای چهارم مرکز پژوهش‌های شورا نیز طراحی و راه‌اندازی شد که فارغ از 2 معبر ذکر شده نسبت به جمع‌آوری طرح‌ها و پیشنهادات اقدام کند که در این دوره از شورا نیز این مرکز دوباره احیا می‌شود. 

نائب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورای ششم بر استفاده از مشارکت عمومی تاکید دارد، افزود: به همین منظور مرکز پژوهش‌های را به عنوان بازویی برای جمع‌آوری نظرات نخبگان و تحصیل‌کردگان فراهم کردیم تا استفاده از مشارکت عمومی هم محقق شود و هم ارتقا یابد. 

اصنافی درباره تفاوت این دوره از شورا با دیگر دوره‌ها به ویژه دوره چهارم گفت: دوره چهارم افراد باتجربه بیشتری نسبت به این دوره داشت اما دوره ششم نیروها تازه نفس هستند و توان و نیروی جهادی بیشتری برای کار دارند که یک برند منحصر به فرد است. 

وی با بیان اینکه شورای ششم با تمام قدرت کار و موضوعات را رصد می‌کند، تصریح کرد: نکته قابل توجه در شورای ششم شیراز این است که «در مقابل فهمیدن مقاومت نمی‌کنند» یعنی مشورت‌پذیری بالایی دارند و از همه صاحب‌نظرات مشورت می‌گیرند و تلاش دارند تا از زمان موجود بیشترین استفاده را ببرند. 

به گزارش تسنیم آرش فرج‌زاده، محمد فرخ‌زاده، سید احسان اصنافی، سعید معصومی، ناصر شمس، علیرضا صحراییان، محسن اردکانی، سیاوش بدری، علی حسین رعیتی‌فرد، مهدی جمالی‌نژاد، علی معایر، حمید کشتکا، محمودرضا طالبان و محمود میرزایی 14 نفری هستند که روز گذشته به عنوان گزینه‌های شهرداری شیراز مطرح شدند. 

بر این اساس و به گفته مهدی طاهری رئیس شورای شهر شیراز  در روز‌های آتی تعداد این گزینه‌ها به کمتر از 10 نفر کاهش پیدا می‌کند و افراد باقی مانده نیز پس از انجام مصاحبه برای رای گیری نهایی در صحن شورا معرفی می‌شوند و در نهایت در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخاب شهردار اعضای شورا تصمیم گیری شورای ششم دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، با حکم استاندار گیلان امین رجائی به سمت شهردار گوراب زرمیخ معرفی و از زحمات احمد سرکزی سرپرست سابق شهرداری قدردانی شد.
فرماندار صومعه‌سرا و مدیر کل دفتر امور شهری و روستائی استانداری گیلان در آئین معارفه شهردار جدیدگوراب زرمیخ بر مشارکت شورای اسلامی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهر وندان با شهرداری درعمران و آبادانی شهر گوراب زرمیخ تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ