Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بانو صغری آقابابایی اولین شهید مدافع سلامت در سال جاری در اثر ابتلا به بیماری کرونا در آی‌سی‌یو بیمارستان الزهرا(س) تسلیم کرونا شد و امروز بعد از مراسم تشییع کوتاه در بیمارستان محل خدمتش برای تدفین به زادگاهش منتقل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، متاسفانه در بحران کرونا تعدادی کادر درمان در اثر ابتلا به این ویروس منحوس و منفور در راستای کمک و پرستاری از بیماران کرونایی جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کادر درمانی از همان ابتدا مخلصانه جان خود را در در طبق اخلاص گذاشتند و با پرستاری از بیماران کرونایی ارادت خود را به کارشان ادا کردند. روز گذشته یکی از پرسنل بخش آی‌سی‌یو بیمارستان امام موسی کاظم(ع) سوانح سوختگی اصفهان تسلیم کرونا شده و امروز پیکر پاکش بعد از مراسم کوتاه در این بیمارستان با حضور مسئولان استانی و خانم کلاهدوزان عضو شورای اسلامی شهر به زادگاهش برای تدفین اعزام شد.

انتخاب بانو آقابابایی به عنوان یک شهیده نشان از شخصیت بالای ایشان است

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به تشدید فعالیت کادر درمان در بحران کرونا، اظهار داشت: از بدو ورود این ویروس منفور به کشور تا کنون تمامی پرسنل مراکز درمانی با عزمی جزم برای شکست کرونا و خدمت به بیماران کرونایی دست از فعالیت برنداشتند.

سعید کریمی افزود: در موج‌های پی‌در‌پی کرونا و افزایش موار بستری و نیاز به پرسنل بیشتر در بیمارستان‌های مرجع، پرسنل را به آن بیمارستان‌ها اعزام می‌کردیم و در این موج هم  50 پرسنل به بیمارستان‌های الزهرا(س) و کاشانی شدیم و این اعزام موجب فشار به سایر پرسنل باقی مانده در بیمارستان شد.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان با بیان اینکه تعداد شیفت‌ها به علت کمبود پرسنل، بیشتر شد، گفت: در این شیفت‌های پشت سر هم خانم صغری آقابابایی از پرسنل بسیار خوب بیمارستان با کرونا درگیر شدند و به علت وخامت حالشان در آی‌سی‌یو  بیمارستان الزهرا (س)بستری شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه روز گذشته با خبر شدیم این پرسنل خدوم دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافته، بنابراین از دیروز اقدامات تشییع پیکر خانم آقابابایی انجام و امروز یک مراسم مختصر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان برگزار شد.

کریمی تصریح کرد: 9 صبح امروز پیکر مرحومه وارد بیمارستان شد و مورد استقبال گرم همکاران در یک فضای  حزن انگیزی قرار گرفت و بعد از مراسم کوتاهی  برای تدفین در زادگاه ایشان منتقل شد.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان با اشاره به اینکه خانم آقابابایی یکی از بی‌حاشیه‌ترین پرسنل بودند، اظهار داشت:  انتخاب وی به عنوان یک شهیده نشان از شخصیت بالای ایشان است و توفیقی است که به راحتی نصیب کسی نمی‌شود.

وی افزود: از آنجایی که در دهه اول محرم و در آستانه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هستیم، از شهروندان درخواست می‌کنم برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌اشان و قطع هر چه سریع‌تر زنجیره انتقال کرونا در مراکز پر جمعیت حضور پیدا نکنند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: از طرفی پرسنل کادر درمان به شدت فرسوده شدند و متاسفانه دیروز هم یکی از پرسنل بیمارستان به کرونا مبتلا و در بیمارستان عیسی بن مریم بستری شده، پرسنل سالم هم از نظر روحی و جسمی خسته هستند و از مردم می‌خواهیم کرونا را جدی بگیرند.

بیداد کرونا در یزد/ هفتمین شهید مدافع سلامت یزد هم آسمانی شدمحدودیت‌های سخت‌گیرانه کرونایی در اردبیل اعمال می‌شودرئیسی: تعطیلات کرونایی نباید وقفه‌ای در انجام وظایف دستگاه‌ها ایجاد کندجدیدترین اخبار کرونا در ایران| "دلتا" رکورد شکنی کرد/ پیک ششم از راه می‌رسد؟ / 14 روز پر التهاب پیش رو داریم + نقشه و نمودار خانم آقابابایی تمام خصوصیات یک انسان واقعی را دارا بودند

مدیر پرستاری بیمارستان سوانح و سوختگی با اشاره به ویژگی‌های خانم آقابابایی، اظهار داشت: ایشان حدود 15 سال سابقه کار در این بیمارستان داشتند و در بخش ای‌سی‌یو بیمارستان خدمت می‌کردند.

جعفری افزود: ایشان یکی از پرسنل با اخلاق و متعهد صبور و متین بودند و تمام خصوصیات یک انسان واقعی را داشتند و جز خوبی چیزی از ایشان ندیدیم.

مدیر پرستاری بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان با بیان اینکه بیماران این بیمارستان شدیدا نیازمند مراقبت هستند و از لحاظ جسمی و روحی آسیب بسیاری دیدند، گفت: کار در این بیمارستان بسیار دشوار و سخت است.

وی ادامه داد: از آنجایی که خانم آقابابایی بیماری زمینه‌ای داشتند ما اجازه کار در آی‌سی‌یو بیماران کرونایی را به ایشان ندادیم ولی در بخش مراقبت‌های ویژه بیماران دچار سوختگی در حال فعالیت بودند.

جعفری تصریح کرد: درست است که ایشان در بخش کرونایی نبودند ولی بیمارانی داریم که با وجود تست منفی، کرونا مثبت هستند و بعد از مدتی علائم کرونای آنها ظاهر می‌شود و آنها به بخش کرونا منتقل می‌شوند و در این بین امکان ابتلا کادر درمان به کرونا  پیش می‌آید.

مدیر پرستاری بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان با اشاره به اینکه خانم آقابابایی حدود 20 روز در آی‌سی‌یو بیمارستان الزهرا(س) بستری بودند، گفت: باوجود پیگیری‌ها و اقدمات درمانی که برای ایشان انجام شد متاسفانه در این جدال نابرابر با کرونا فوت کردند.

به گزارش تسنیم، این روزها کادر درمان تقاضایی به جز در خانه ماندن و عدم حضور غیرضروری در خارج از خانه و رعایت کامل پروتکل‌ها را از مردم ندارند و امیدواریم عده‌ای از شوخی گرفتن کرونا دست بردارند و مانع از انتقال بیشتر ویروس در سطح جامعه باشند.

انتهای پیام/166/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان بیماران کرونایی سی یو بیمارستان مدافع سلامت کادر درمان آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی

مرد میانسال که به علت سوختگی در بیمارستان بستری بود پس از دو هفته راز آتش زدن همسر و پسر 11 ساله‌اش را فاش کرد.

به گزارش ایران، اواخر فروردین امسال ، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد. به دنبال این گزارش، تیم تحقیق راهی محل شده و در بررسی‌ها مشخص شد که ساعاتی قبل این زن را به همراه شوهر و پسر 11 ساله‌شان که همگی دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

 زن جوان ساعاتی بعد به علت شدت سوختگی جانش را از دست داد. این در حالی بود که پسر 11 ساله نیز دو روز بعد با وجود تلاش کادر درمان فوت کرد اما مرد میانسال که از ناحیه دو دست دچار سوختگی شده بود، پس از بهبودی تحت بازجویی قرار گرفت و راز قتل همسر و فرزندش را برملا کرد.

او در تحقیقات گفت: نقاش ساختمان هستم و مدت‌هاست که با همسرم اختلاف داشتم. روز حادثه از پسرم خواستم که با من به محل کارم بیاید اما او مخالفت کرد و سر همین مسأله بحث‌مان شد وقتی همسرم وارد دعوا شد با عصبانیت کنترلم را از دست دادم و روی خودم و همسر و فرزندم بنزین ریختم. آن زمان اصلاً متوجه نمی‌شدم که چه کار می‌کنم.

ناگهان کبریت را کشیدم و آنها شعله‌ور شدند. خودم نیز دستانم دچار سوختگی شد. به دنبال صدای فریاد و کمک‌خواهی همسر و فرزندم، همسایه‌ها به کمک‌مان آمدند و با حضور امدادگران، آتش خاموش شد و ما به بیمارستان منتقل شدیم.

به دستور بازپرس جنایی، متهم 49 ساله پس از ترخیص از بیمارستان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار خواهد گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی