Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:24:21 GMT

دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در ساوه ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۲۸۰۰

دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در ساوه ممنوع شد

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: برگزاری آئین‌های عزاداری در ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز انجام شود و دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در این شهرستان ممنوع است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی دوشنبه ۲۵ مردادماه در  جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه که در مسجد انقلاب و با حضور اعضای هیات‌های عزاداری و مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: مکتب امام حسین(ع) مکتب نجات بخش است و عزت و اقتدار نظام اسلامی با همه دشمنانی‌ که دارد به برکت روحیه ایثار و شهادت ملت ایران برگرفته از مکتب شهادت سید الشهداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) علاوه بر حسناتی که دارد موجب ترویج مکتب امام حسین(ع) و تحقق هدف از قیام آن امام همام است.

امام جمعه ساوه افزود: نباید در شرایط کرونایی به گونه ای عزاداری کرد که سلامت مردم به مخاطره بیفتد و بهانه‌ای دست افرادی داده شود که بخواهند با مکتب اهل بیت(ع) بازی کرده و به مقدسات توهین کنند.

وی گفت: اینکه برخی هیات‌های مذهبی اقدام به دسته روی و برپایی آئین طوق گردانی در روز سوم محرم در این شهرستان کردند، کار درستی نبود و نباید چنین رویه‌ای در شرایط قرمز کرونایی تکرار شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: برگزاری آئین‌های عزاداری در ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز انجام شود و دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در این شهرستان ممنوع است.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: شرایط سختی در پی شیوع کرونا ویروس در دنیا بوجود آمده و گرفتاری‌های زیادی در حوزه سلامت، مناسبات اجتماعی و اقتصاد مردم بر جای گذاشته است.

علی میرزایی با اشاره به تشدید مشکلات در پیک پنجم کرونایی اظهار کرد: در این پیک حتی با کمبود برخی اقلام دارویی و اکسیژن مواجه هستیم و شرایط به گونه‌ای شده که روزانه حداقل ۵۰۰ نفر جان خود را در کشور از دست می‌دهند و آمار بستری شدگان در ساوه نیز رکورد زده و به ۲۵۰ نفر افزایش پیدا کرده که در مقایسه با پیک های قبلی بی‌سابقه بوده و فشار زیادی بر کادر سلامت وارد شده است.

وی بیان کرد: افزایش آمار واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه فروکش شدن این بیماری است و رعایت شیوه‌نامه‌ها در گرو مشارکت و همراهی مردم است.

فرماندار ساوه گفت: بلا و گرفتاری در هر دورهمی و تجمعات بدون رعایت پروتکل ‌های بهداشتی به خودمان بر می‌گردد. هیات‌های عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا بر اساس یک تکلیف شرعی عمل کنند و اجازه ندهند شرایطی پیش آید که سلامت مردم به مخاطره بیفتد.

وی گفت: تجمعات باید کاهش یابد و همه اهتمام جدی برای برگزاری آیین‌های عزاداری مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: جهش‌های ویروس شرایط را بدتر می‌کند و قدرت تاثیر بالای ویروس و سرایت چندصدبرابری، میزان درگیری را افزایش داده است.

دکتر مهدی مصری در ادامه گفت: عزاداری‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد تا شاهد وقوع پیک جدیدی از کرونا نباشیم.

او بیان کرد: آمار مبتلایان به قدری افزایش پیدا کرده است که ظرفیت تخت ‌های بستری تکمیل و ناگزیر به برپایی چادر صحرایی در محوطه بیمارستان توسط هلال احمر هستیم.

وی بیان کرد: همراهی هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم مطابق با رعایت پروتکل‌ها و در فضای باز موجب خواهد شد که هم عزاداری به نحو درست انجام شود و هم آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا عزاداری محرم در شرایط کرونایی ساوه عاشورا استانی اجتماعی استانی شهرستانها رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل دسته روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه های دسته روی ویژه فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به شرح زیر است"

ایلام: میدان ۲۲ بهمن الی مسجد امام جعفر صادق (ع) - ساعت ۱۰

ایوان: مسجد جامع (تجمع) / ساعت ۱۱ آبدانان؛ مسجد جامع الی حوزه علمیه جواد الائمه (ع) - ساعت ۱۷‌

دهلران: میدان بسیج الی مسجد جامع - ساعت۹‌

مهران: میدان امام خمینی (ره) الی میدان نماز -ساعت ۱۷‌

دره شهر: پارک شهرداری الی مسجد جامع -ساعت ۱۷

بدره: مسجد جامع الی گلزار شهید حسنی و شهیدِ گمنام - ساعت ۹‌

چرداول: درمانگاه بقیه الله الی مصلی شهر سرابله - ساعت ۹‌

زمان: شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵

کد خبر 6093824

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت