Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شانه ساز، روز دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه از نوروز ۹۹ برنامه ریزی در وزارت بهداشت برای تولید واکسن داخلی انجام شد، افزود: ۷ شرکت داخلی در مسیر مراحل مختلف تولید واکسن کرونا هستند که تاکنون ۲ واکسن داخلی، از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از زمان مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای واردات واکسن به ۴۷ شرکت بخش خصوصی مجوز واردات داده شده است.

وی افزود: از این تعداد پنج شرکت را اتاق بازرگانی تهران معرفی کرده بود که مجوز آنها نیز صادر شد، اما با این حال برخی دوستان در اتاق بازرگانی از ما انتقاد می‌کنند در حالی که وزارت بهداشت باید همه مباحث مربوط به واردات واکسن را بررسی کند و بعد مجوز دهد.

شانه ساز گفت: تاکنون یکی از این شرکت‌ها حدود یک میلیون دوز واکسن وارد کرده است و یک شرکت دیگر هم که قول واردات ۵۰۰ هزار دوز را داده بود ۱۲۰ هزار دوز وارد کرد و بقیه آن را دادستان هند جلوگیری کرد و ما از هندی‌ها طلب داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در رسانه‌ها در خصوص نگاه وزارت بهداشت و همچنین سازمان غذا و دارو به واردات واکسن و همچنین سرم و داروی رمدسیویر افزود: ما طبق قوانین و مقررات برای داروهایی که مشابه داخلی ندارند مجوز صادر کرده و می‌کنیم اتفاقاً موجودی ما در زمینه سرم و رمدسیویر مناسب بود، اما به یکباره در هفته‌های اخیر مصرف آن بالا رفت به عنوان نمونه مصرف سرم در ۷۲ ساعت ۱۰ برابر شد و هیچ کس آن را پیش بینی نمی‌کرد.

شانه ساز همچنین خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های داخل کشور که یک سوم تولید سرم در اختیار آن بود دچار مشکلاتی شده بود که این خود نیز بر مشکل افزود، اما ما تلاش کردیم غیر از راه هوایی که به صرفه نبود از راه دریا و زمینی طی پنج روز رمدسیویر و سرم را به میزان کافی وارد کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون سرم و رمدسیویر به میزان کافی در کشور موجود است و ما هر زمانی احساس کنیم که نیاز به واردات نداریم جلوی واردات را می‌گیریم و همانند گذشته متکی به تولید داخل در صورت اخذ تعهدات خواهیم بود.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ایران با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شرایط خاص کرونایی سومین کشور تولید کننده رمدسیویر در جهان شد و حتی مواد اولیه آن را نیز توانست تولید کند، از سوی دیگر زمانی موجودی ماسک کشور ۱۵۰ هزار عدد بود که طی چند ماه به ۴۵ میلیون عدد رسانده شد که مشکل کمبود ماسک به طور کامل رفع شد و این بسیار حائز اهمیت است.

شانه ساز گفت: در هفته‌های اخیر برخی از تجار در خصوص رمدسیویر و سرم اقدام به فضا سازی‌هایی کردند البته بسیاری از تجار در این مدت کمک حال ما بودند و برخی که کالایشان مشابه داخلی بود طبیعتاً دست به فضا سازی‌هایی زدند. این در حالی است که ما هر زمانی اگر ببینیم تولید داخلی برخی اقلام دارویی وجود نداشته باشد بی تردید از ظرفیت تجار برای واردات استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 5282440

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو محمدرضا شانه ساز واکسن کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا شیوع کرونا سازمان غذا و دارو واکسیناسیون ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی بهرام عین اللهی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علیرضا زالی سازمان بیمه سلامت داروخانه سازمان غذا و دارو واردات واکسن شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است