Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:51:43 GMT

پیکر محمدعلی صاعد اصفهانی هنرمند اصفهانی تشییع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۳۳۵۳

پیکر محمدعلی صاعد اصفهانی هنرمند اصفهانی تشییع شد

به گزارش ایرنا، محمدعلی صاعد اصفهانی  متولد سال ۱۳۰۲ در محله حاج رسولی‌های اصفهان بود که از مدت‌ها پیش در بستر بیماری به سر می‌برد، بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه) به دلیل کهولت سن به دیدار حق شتافت.

پیکر این هنرمند صائب شناس امروز با حضور هنرمندان و هنر دوستان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا باغ رضوان اصفهان تشییع و در این مکان آرام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاعد اصفهانی سال‌ها در انجمن "عشیق" نزد استادانش صغیر اصفهانی و میرزا عباس خان شیدا آموخت و برای خود تخلص صاعد را برگزید.
بامنحل شدن این انجمن و تأسیس انجمن "کمال" به وسیله مرحوم شیدا، مرحوم صغیر و ۱۱ تن دیگر، او بار دیگر فعالیت‌های ادبی خود را ادامه داد و از سال ۱۳۵۴ نیز ریاست انجمن "کمال" را بر عهده گرفت.
وی سال‌ها نیز مدیریت انجمن ادبی "صائب" را بر عهده داشت و از آثار مکتوب او می‌توان به "آستان غزل"، "تجلی در منا" و "سبک شعر اصفهان" اشاره کرد.
آخرین اثر این شاعر کتاب "مجموعه مقالات سبک هندی" بود که از طرف دفتر تخصصی ادبیات و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان به چاپ رسید و با حضور مسوولان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در منزل او رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پیامی به مناسبت درگذشت استاد محمد علی صاعد، شاعر فرزانه و معاصر اصفهانی نوشت: استاد صاعد عمر گرانقدرش را صرف شعر، ادبیات و مردمداری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی افزود : این شاعر فقید در زمان حیات درباره صائب تبریزی پژوهش‌های فراوانی کرده بود و تالیفات و کتاب‌های فراوانی در این زمینه انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اینجانب درگذشت این شاعر گرانقدر را به هم استانی‌های عزیز و جامعه فرهنگ و ادب تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، علو درجات آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان معزز آن شاعر فقید آرزومندم.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر هنرمندان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر هنرمندان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • (تصاویر) تشییع پیکر مرحومه معصومه حائری همسر آیت الله مصطفی خمینی
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش