Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:01:00 GMT

شهروندان نقش مهمی در تحقق شهر هوشمند دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۳۹۷۵

شهروندان نقش مهمی در تحقق شهر هوشمند دارند

یک دکترای شهرسازی گفت: هوشمندسازی امروزه نیاز اصلی برای تمامی شهرهای دنیا است چرا که هوشمند کردن ابعاد مختلف یک شهر راهکاری مطمئن و موثر برای دستیابی به توسعه پایدار است، توسعه‎ ای که حافظ محیط زیست شهری و سلامت و امنیت شهروندان است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استفاده بهینه از منابع انرژی در شهر هوشمند، اظهار کرد: به منظور استفاده هوشمند از زیرساخت‌های شهری و منابع انرژی علاوه بر فراهم آوردن امکانات لازم و فراهم آوردن بسترهای قانونی نیاز است شهروندان نیز آموزش‌های لازم را ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که یک شهروند هوشمند به درستی آموزش استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین را دیده باشد و فواید استفاده هوشمند از منابع انرژی را بداند، با برنامه ریزان و مدیران شهری در مسیر دستیابی شهر به توسعه پایدار همکاری می‌کند.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: یک شهروند هوشمند علاوه بر استفاده از فناوری‌های به روز باید مشارکت فعالانه‌ای در امور شهری داشته باشد که این خود منوط به بسترسازی قانونی و اجتماعی است تا در سایه آن مشارکت هوشمندانه شهروندان محقق شود.

اخگر تاکید کرد: شهروندان باید توجه به محیط شهری و مشکلات شهر را وظیفه خود بدانند و مدیریت شهری نیز باید امکانی را در اختیار مردم قرار بدهد تا بتوانند در اداره امور شهر مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: شهروندان نقش مهمی در ارتقا کیفیت فضاها و محیط شهری دارند و توانایی استفاده از فناوری‌های به روز تنها بخشی از یک شهروند هوشمند است.

یک دکترای شهرسازی گفت: هوشمندسازی شهر باید به صورت سیستماتیک مورد توجه قرار بگیرد و بهتر است به منظور نیل به این هدف، هوشمندسازی در ابعاد کوچک مقیاس انجام و از اتلاف هزینه و زمان زیاد جلوگیری شود.

اخگر افزود: هوشمندسازی امروزه نیاز اصلی برای تمامی شهرهای دنیا است چرا که هوشمند کردن ابعاد مختلف یک شهر راهکاری مطمئن و مؤثر برای دستیابی به توسعه پایدار است، توسعه‌ای که حافظ محیط زیست شهری و سلامت و امنیت شهروندان است.

کد خبر 515033

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهر هوشمند هوشمندسازي هوشمند سازي شهرها آموزش فناوری نوین محیط شهری توسعه پایدار شهری توسعه پایدار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است