Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده در CMAJ (مجله انجمن پزشکی کانادا)، ورزش منظم حتی در مناطق دارای هوای آلوده، می‌تواند خطر مرگ ناشی از عوامل طبیعی را کاهش دهد.

دکتر شیانگ کیان لائو، استاد دانشگاه چینی هنگ کنگ می‌گوید ورزش عادی بدون توجه به قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، خطر مرگ را کاهش می‌دهد، بنابراین ورزش روزانه باید به عنوان یک استراتژی بهبود سلامت حتی برای افرادی که در مناطق نسبتا آلوده زندگی می‌کنند، ترویج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان یک مطالعه بزرگ را در طول ۱۵ سال از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ با ۳۸۴ هزار و ۱۳۰ شرکت کننده بزرگسال در تایوان انجام دادند، آن‌ها  به دنبال درک تاثیر ورزش منظم و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات ریز بر خطر مرگ با علل طبیعی بودند. محققان دریافتند سطح بالاتری از ورزش منظم در مقایسه با عدم تحرک حتی در مناطق آلوده مفید است، اگرچه قرار گرفتن کمتر در معرض آلودگی بهتر است.

آن‌ها می‌گویند: ما دریافتیم که سطح بالای تمرینات عادی و سطح پایین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با خطر کمتر مرگ ناشی از علل طبیعی مرتبط است و عکس این امر می‌تواند با افزایش خطر مرگ و میر همراه باشد.

این مطالعه و چندین مطالعه کوچکتر دیگر در آمریکا، دانمارک و هنگ کنگ  نشان می‌دهد ورزش منظم، حتی در مناطق آلوده مفید است.

محققان می‌گویند: برای بررسی قابلیت استفاده از یافته‌های ما مطالعات بیشتر در مناطق با آلودگی شدید هوا لازم است. مطالعه ما اهمیت کاهش آلودگی هوا را مانند کاهش اثرات مضر آلودگی هوا و حداکثر رساندن اثرات مفید آن کاهش می‌دهد. 

در تفسیری مرتبط، نویسندگان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه سیدنی استرالیا، استدلال می‌کنند که عدم تحرک بدنی و آلودگی هوا باید به عنوان «سندرم» در نظر گرفته شوند، زیرا آن‌ها روی رفتار و پیامد‌های سلامتی تاثیر می‌گذارند. توصیه‌هایی برای ورزش ایمن در مناطق آلوده، مانند ورزش در داخل خانه و اجتناب از پیاده روی و دوچرخه سواری در جاده‌های شلوغ، می‌تواند به نابرابری‌ها کمک کند، زیرا افراد دارای وضعیت اقتصادی اجتماعی پایین اغلب این گزینه‌ها را ندارند.

به گفته پزشکان، روش‌های کاهش خطر مرگ که به علل اصلی بیماری‌های غیرواگیر توجه نمی‌کند، می‌تواند نابرابری‌های بهداشتی را تشدید کند. مردم نباید مجبور شوند بین فعالیت بدنی و آلودگی هوا یکی را انتخاب کنند.

آن‌ها می‌گویند هر دو عدم عامل یعنی عدم تحرک فیزیکی و آلودگی هوا اثرات مخربی بر سلامتی دارند. فعال ماندن نباید به قیمت به خطر انداختن سلامت ناشی از آلودگی هوا باشد. پرداختن به هر دو موضوع عمده بهداشت عمومی از طریق رویکرد‌های هم افزایی و بالادستی در سطح سیستم منجر به سلامت طولانی مدت می‌شود.

بیشتر بخوانید 

کمک به کاهش وزن می‌تواند بیماران قلبی را نجات دهد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری های غیر واگیر تحرک فیزیکی ورزش منظم مناطق آلوده قرار گرفتن آلودگی هوا ورزش منظم خطر مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان شهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور گفت: از صبح سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحاء مزارع مذکور در سطح 270 هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری قریب به 20 دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه کار امحاء مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم/ با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق