Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ساعت ۱۲ دیروز با بسته شدن مسیر‌های ورودی و خروجی شهر‌ها تعطیلات چند روزه کرونایی آغاز شد و با توجه به آنکه به نظر می‌رسد این بار سخت گیری‌ها بیشتر شده باشد مردم برای گذراندن تعطیلات خود به فکر استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی افتاده اند به طوری که شب گذشته حجم مسافر و اتوبوس در برخی از پایانه‌ها به قدری زیاد بود که بسیاری از مردم و مسئولان این بخش آن را همانند شب عید عنوان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درحالی است که طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا باید تمامی ناوگان حمل و نقلی از جمله راه آهن، اتوبوس و هواپیما ظرفیت جابه جایی خود را به یک سوم برسانند، اما به نظر می‌رسد بسیاری از بخش‌ها هنوز این موضوع را جدی نگرفته اند و از تمامی ظرفیت‌های خود برای جابه جایی مسافران استفاده می‌کنند.

براساس این گزارش در بخش حمل ونقل جاده‌ای طی گزارشات میدانی متوجه شده ایم که تمامی اتوبوس‌ها با ظرفیت که برای آن‌ها در نظر گرفته اند اقدام به جابه جایی مسافران به بسیاری از شهر‌های پر تردد از جمله تبریز، اصفهان، قم و مشهد می‌کنند که البته به گفته برخی از مسافران اتوبوس‌ها، در پایانه تمامی دستور العمل‌ها و بخش نامه‌ها مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود، اما زمانی که از پایانه اتوبوس خارج می‌شوند راننده به صورت سرخود اقدام به سوار کردن مسافر و تکمیل کردن ظرفیت خود می‌کند و ما زمانی که به این موضوع اعتراض می‌کنیم راننده واکنش منفی نشان می‌دهد.

براساس این گزارش با توجه به آنکه از روز گذشته بخشنامه کاهش ظرفیت جابه جایی مسافران در تمامی بخش‌ها به یک سوم آن هم ظرف مدت 5 روز، ابلاغ شده است؛ بنابراین تمامی بخش‌ها از جمله راه آهن، اتوبوس و هواپیما باید ظرفیت ها‌ی جابه جایی خود را کاهش دهند؛ که البته با وجود آنکه این بخش نامه صادر شد‌ه اما به نظر می‌رسد هیچ گونه ابزار اجرایی برای آن در نظر گرفته نشده است چرا که در حال حاضر تمامی پایانه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها مملو از مسافر است!

 بخش نامه کاهش ظرفیت به یک سوم لازم الاجراست 

در رابطه با اجرای بخش نامه کاهش ظرفیت یک سوم داریوش باقر جوان داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بخشنامه در رابطه با کاهش به یک سوم ظرفیت لازم الاجرا است، گفت: طبق بخشنامه‌ای که امروز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده باید ظرفیت جابه جایی مسافر تا ۵ روز به یک سوم کاهش یابد و هم اکنون اجرای آن الزامی شده است.

او افزود: مسافرانی که بلیت خریداری کرده اند، مبالغ پرداختی آن‌ها به صورت کامل استرداد می‌شود و این موضوع به صورت کامل توسط مدیران رصد می‌شود.

باقر جوان اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری مرکز مدیریت راه‌ها به صورت کامل رفت و آمد ناوگان عمومی جاده‌ای و خودرو‌ها را رصد می‌کنیم.

 تعداد پرواز‌ها به یک سوم کاهش پیدا کرد 

همچنین در بخش هوایی هم محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در خصوص این بخشنامه گفت: با اجرای ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تعداد سفر‌های هوایی به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان هوایی، ریلی و زمینی باید به مدت ۵ روز به یک سوم کاهش یابد، افزود: طبق قوانین و مقررات ما نیز متعهد به اجرای این مصوبه در حوزه حمل و نقل هوایی کشور هستیم.

او توضیح داد: به محض ابلاغ این مصوبه به سازمان هواپیمایی کشوری مراتب به شرکت‌های هوایی ابلاغ شد و در نتیجه تمام پرواز‌های شرکت‌های هوایی مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد تا تعداد پرواز‌ها به یک سوم کاهش پیدا کند.

ذیبخش با بیان اینکه تمامی شرکت‌های هوایی موظف هستند ضمن اطلاع رسانی به مسافران مبلغ دریافتی بابت بلیت‌ها را نیز مسترد کنند، افزود: با توجه به الزام رعایت دستور العمل‌های بهداشتی سفر‌های هوایی، همه هواپیما‌ها هم اکنون در مسیر‌های داخلی از ۶۰ درصد صندلی‌های خود استفاده می‌کنند و این مصوبه ما را ملزم کرده است که برای کاهش سفر‌ها از امروز به مدت ۵ روز از یک سوم ناوگان هوایی استفاده شود.

برنامه ریزی برای کاهش ظرفیت ها  از امروز اجرایی می شود 

در بخش ریلی هم سعید رسولی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از امروز اقدامات لازم برای کاهش ظرفیت جابه جایی به یک سوم را شرکت راه آهن در دستور کار خود قرار می‌دهد، گفت: روز گذشته جلسات متعددی با مدیران شرکت‌های حمل ونقلی برگزار کردیم و با برنامه ریزی‌های دقیق اقدامات لازم برای کاهش ظرفیت جابه جایی‌ها را در دستور کار خود طی ۵ روز آینده انجام می‌دهیم.

او ادامه داد: روز گذشته به ما ابلاغ شد و به صورت کامل اجرا شود و کاهش صندلی ایجاد و تعداد مسافر به جابه جایی که ستاد ملی مقابله در دستور کار قرار گرفته و ۱۰۰ درصد مانند سایر پروتکل‌ها انجام می‌دهیم.

براساس این گزارش با وجود آنکه به نظر می‌رسد برای این تعطیلات دولت محدودیت‌های سخت گیرانه تری را در نظر گرفته، اما امیدواریم برای بخشنامه‌ای که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده ابزار‌های نظارتی و دقیق تری را در نظر بگیرند تا دیگر شاهد این حجم از سفرها در این شرایط حساس نباشیم!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی جابه جایی مسافر ظرفیت جابه جایی ستاد ملی مقابله یک سوم کاهش نظر می رسد صورت کامل کاهش ظرفیت برای کاهش حمل ونقل ابلاغ شد بخش نامه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید علی ترابی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن حضور در سازمان حمل و نقل شهرداری اشنویه با شهردار، ریاست و پرسنل این حوزه به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز ایمنی حمل و نقل بر استانداردسازی این حوزه تاکید کرد.

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید به جدیت پیگیری شود.

ترابی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید در زمینه نصب تابلوها و علائم ترافیکی اقدامات شایسته انجام دهد.

وی تصریح کرد: مشکل پایانه شهری، حمل و نقل دانش آموزان و کودکان استثنایی، مشکل ترافیک شهری از دیگر مواردی هستند که باید با جدیت پیگیری شوند.

خسرو امیر عشایری رئیس شورای اسلامی شهر اشنویه نیز در این دیدار بر مشکلات حوزه حمل و نقل و پایانه روستایی تأکید کرد و گفت: خواستار مساعدت و همکاری فرمانداری در خصوص مشکل ترافیک و معضل کمربندی که اهمیت خاصی در بهبود عبور و مرور شهری دارد، هستیم.

همچنین انور سعیدی شهردار اشنویه ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشنویه برای حضور در سازمان حمل و نقل بر اهمیت رعایت ایمنی در این حوزه تأکید و ادامه داد: تعامل و همکاری فرماندار شهرستان با مدیریت شهری در همه زمینه‌ها ملموس بوده و جای قدردانی دارد.

کد خبر 748544

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است