Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@00:14:33 GMT

اشرف غنی با چمدان‌های پر از دلار فرار کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۴۸۰۵

اشرف غنی با چمدان‌های پر از دلار فرار کرد

فرارو- یک روز پس از فرار اشرف غنی رییس جمهور افغانستان یکی از بحث ها ابهامات مهم این است که او چگونه فرار کرده و به کجا رفته است. 

امروز نیکیتا ایشچینکو سخنگوی مسئول دفتر دیپلماتیک روسیه در این رابطه گفت: "اشرف غنی رئیس جمهوری پیشین افغانستان در حالی که با خودروهای پر از پول اسکورت می شد از کابل پایتخت فرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به فروپاشی حکومت افغانستان با فرار غنی نوشت: "چهار خودرو مملو از پول وی را همراهی می کردند. تلاش شد بخشی از این پول ها از طریق بالگرد انتقال یابد اما در نهایت اوضاع خوب پیش نرفت و بخشی از پول در فرودگاه باقی ماند."

در همین حال کابل نیوز درباره نحوه فرار اشرف غنی گزارش داد، اشرف غنی قبل از فرار، به پرسنل گارد ریاست جمهوری دستور داده بود که به وزارت دفاع بروند و امنیت را تأمین کنند زیرا او برای سخنرانی به آنجا خواهد رفت.

بنابراین تعداد کمی از نیروهای او در قصر باقی ماندند، وی سپس درخواست بالگرد کرده و برای فرار راهی فرودگاه می‌شود.

براساس گزارش ها هواپیمای حامل اشرف غنی به سمت تاجیکستان پرواز کرده و پس از توقف کوتاهی در این کشور به مقصد نامعلومی رفته است. 

البته تاجیکستان اعلام کرد که غنی وارد این کشور نشده است. برخی هم می گویند او به ازبکستان رفته و در حال حاضر در ازبکستان است. 

گزارش‌هایی هم از حضور غنی در عمان منتشر شده است که البته منابع عمانی آن را رد کرده اند. براین اساس برخی می گویند او می خواهد از عمان به سمت آمریکا برود. 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: اشرف غنی فرار افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید

گروه تروریستی داعش که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد از حامیانش خواسته تا به‌جای فلسطین، برای «جهاد» به افغانستان سفر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.

این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیست

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مدیررسانه‌ای پرسپولیس: سپاهان به جای شکایت بیجا، عذرخواهی کند
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • آغاز دیوار کشی در مرز افغانستان
  • طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد