Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر قطر در امان، پس از نشست و رایزنی در خصوص تقویت روابط برادرانه و تاریخی میان دو کشور و تحولات منطقه‌ای در یک کنفرانس خبری مشترک حاضر شدند.

به نوشته پایگاه خبری اردنی «المملکه»، وزیر خارجه اردن در این نشست خبری تاکید کرد که امان به هماهنگی با دوحه برای کمک به فلسطینی‌ها برای ایجاد یک افق سیاسی و پاسخ به مستلزمات پیشرفت اقتصاد فلسطین ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تحولات اخیر افغانستان نیز گفت: «قطر دارای نقشی سیاسی در حفظ امنیت در افغانستان دارد. ما درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای از جمله مسأله اصلی و اولیه‌مان، یعنی فلسطین و نحوه کار برای ایجاد یک افق سیاسی حقیقی برای برون رفت از وضعیت کنونی و پیشرفت به سوی صلحی عادلانه و فراگیر گفت‌وگو کردیم. ما و برادرانمان در قطر، توافق کردیم که تنها راهکار، راه حل دو دولتی است که ضامن تشکیل یک کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اشغالی در مرزهای چهاروم ژوئیه ۱۹۶۷ و همزیستی مسالمت‌آمیز با طرف اسرائیلی طبق قانون بین‌الملل و طرح ابتکاری صلح عربی است».

الصفدی از حمایت مستمر دولت قطر از آنروا تقدیر کرد و گفت که تداوم فعالیت آنروا در فلسطین، برای ارائه خدمات به آوارگان فلسطینی چه در بخش آموزش و پرورش و چه بهداشت و... از اهمیت بالایی برخوردار است.

به نوشته پایگاه خبری «الجزیره»، در مقابل وزیر خارجه قطر نیز، روابط با اردن را ویژه، برادرانه و مبتنی بر اصولی آشکار و استوار توصیف کرد و گفت که میان دوحه و عمان برای کاهش رنج مردم فلسطین هماهنگی‌های مستمری وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت دستیابی به یک راهکاری سیاسی برای بحران سوریه، تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر در خصوص تحولات افغانستان، گفت که نوع نگرانی بین‌المللی در خصوص سرعت وقایع افغانستان وجود دارد. ما بر اهمیت حفظ دستاوردها و عدم به خطر انداختن امنیت مردم افغانستان و اهمیت ایجاد ثبات در افغانستان در اسرع وقت ممکن تاکید می کنیم».

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی افزود: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به شرکای بین المللی خود برای خروج امن دیپلمات‌های خود کمک کنیم. با شرکای بین‌المللی خود و سازمان ملل تلاش خواهیم کرد تا به برقراری ثبات در افغانستان کمک کنیم. همچنین تمام تلاش خود را برای تحقق انتقال مسالمت آمیز قدرت در افغانستان و هموار کردن راه برای ایجاد یک راه حل سیاسی جامع مبذول خواهیم داشت.

وزارت خارجه قطر، دیروز، طی بیانیه‌ای در نخستین واکنش رسمی به تحولات افغانستان، خواستار آتش بس فراگیر و دائمی و انتقال مسالمت آمیز قدرت در افغانستان شد.

دوحه اعلام کرد که خواهان حل و فصل سیاسی همه جانبه است به گونه‌ای که همه طرف‌های افغانستانی در آن مشارکت داشته باشند و امنیت و ثبات را برای این کشور حاصل کند.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد که این کشور تحولات حوادث افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کند.

در ادامه تحولات و پیشروی‌های روزهای اخیر نیروهای طالبان در افغانستان، طبق گزارش‌های خبری موجود، آن‌ها توانستند شامگاه یکشنبه (دیشب - ۱۵ آگوست) بدون درگیری مسلحانه وارد کابل شوند و کنترل دفاتر دولتی تخلیه شده از سوی نیروهای افغان را به دست گیرند. «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان نیز کشورش را ترک کرده است.

پربیننده ترین حضور طالبان در کنسولگری ایران در مزارشریف + فیلم باور نکردنی از فرودگاه کابل! +فیلم جنگ در افغانستان تمام شد / خواستار روابط بین المللی مسالمت آمیز هستیم طالبان وارد کابل شدند / بازارها و مراکز تجاری بسته شد صف طولانی مردم کابل مقابل بانک ها + فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افغانستان قطر مسالمت آمیز وزیر خارجه بین المللی خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد

عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین امروز با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سانا، بشار الاسد امروز یکشنبه عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

روابط دو جانبه وراهکارهای توسعه آن در راستای نفع دو کشور و دو ملت برادر و آماده سازی ها و تلاش های پادشاهی بحرین برای موفقیت اجلاس عربی ماه آینده علاوه بر مهمترین مواضیع دستور کار اجلاس در راستای منافع عربی مشترک و یکپارچگی تلاش ها برای مقابله با چالش های کنونی در این دیدار بررسی شد.

رئیس جمهور سویه بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان