Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرمطبوعاتی سفارت روسیه در کابل با اعلام جزئیات تازه از فرار رئیس جمهور سابق افغانستان اعلام کرد که اشرف غنی پیش از سقوط کابل با خودروهای پر از پول این کشور را ترک کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نیکیتا ایشنکو» دبیرمطبوعاتی سفارت روسیه در کابل گفت که اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان هنگام فرار تلاش داشت تا 4 خودروی پر از پول را با خود از کشور خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشنکو به «اسپوتنیک» گفت: «چهار خودروی پر از پول به فرودگاه کابل منتقل شد، آنها سعی کردند قسمت دیگر پول را به بالگرد برسانند، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و بخشی از آن در خط پرواز فرودگاه باقی ماند».

براساس گزارش‌ها، اشرف غنی در جریان فرار بیشتر محافظان ویژه خود را مرخص می‌کند و به وزارت دفاع می‌فرستد سپس درخواست بالگرد می‌کند و برای فرار راهی فرودگاه می‌شود.

از سوی دیگر «ایندیا تودی» نیز گزارش داده است، پس از اینکه هواپیمای اشرف غنی اجازه فرود در تاجیکستان را نیافت، عازم عمان شد و قرار است احتمالاً به آمریکا برود.

پنتاگون حاضر به افشای محل حضور اشرف غنی نشدبرگزاری نشست‌های فوق‌العاده و جداگانه اشرف غنی و عبدالله درباره وضعیت افغانستانطالبان: جنگ پایان یافت/ هیچ کشوری از افغانستان تهدید نخواهد شد

روز گذشته پس از ورود طالبان به کابل، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی این گروه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستور ورود طالبان به شهر پس از فرار نیروهای امنیتی، پلیس و مقامات و تخلیه وزارتخانه‌ها و ادارات صورت گرفته است.

وی گفته بود که طالبان برای جلوگیری از آسیب ساکنین شهر کابل در نبود نیروهای امنیتی دستور ورود به شهر را صادر کرد تا از سرقت و جنایت جلوگیری شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمداشرف غنی اخبار افغانستان محمداشرف غنی اخبار افغانستان پر از پول اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان

وزارت مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از دختران در آزمون دوره مامایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان شرکت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت مهاجرین حکومت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت 234 نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان 80 نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

وزارت بهداشت حکومت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

اولین پاسخ رسمی طالبان به چرایی تعلیق تحصیل دخترانمعاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان: در تلاشیم شرایط ادامه تحصیل دختران فراهم شودآمادگی دانشگاههای ایران برای تحصیل دختران افغانستانی

خبرگزاری دولتی «باختر» گزارش داده بود روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز «قلندر عباد» وزیر بهداشت حکومت طالبان گفته بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند